Holder dere svangerskapet hemmelig?

M

Moderator Kristin

Guest
Hvem har dere eventuelt sagt det til og hvordan sprakk du bobla?
Har du eventuelt tenkt på hvordan du skal fortelle folk om graviditeten?
 
Foreløpig hemmelig. Kun en kollega på jobb som fikk vite det for jeg trenger litt hjelp til noen arbeidsoopgaver.
 
Her vet nærmeste familie det, men jobb og venner venter vi med til vi har hørt hjerteslag på neste kontroll 12+1 :)
 
Har fortalt det til mamma og dem, mine aller nærmeste venner og noen kollegaer på jobb, side jeg hadde mine to siste uker på jobb nå forrige uke. Synes det er lett å si det til enkelte men vanskeligere med andre, rart det der. :/ men videre ønsker jeg ikke å dele med flere siden jeg ikke er så langt. Synes det er bedre å vente til ting er litt mer sikkert:)
 
Her vet én venninne og én av to søstre. Tul neste uke (u8), så da tror jeg vi skal fortelle resten av nærmeste familie og venner ved anledning. Etter uke 12 tenker jeg det er greit å dele bredere.
 
Kun ett nært vennepar og sjefen til mannen som vet om det. Tenker å holde det hemmelig så lenge som mulig, og i hvertfall til kontroll hos jm i uke 13 :)
 
Har sagt det til sjefen pga sykemelding. I tillegg vet min mor det - da eg trengte en reddende supermamma når eg låg å spydde halve dagen i over 2 uker. Pluss mine to bestevenninner ❤️ Elles er det ingen som skal vite det før ca uke 12
 
En kollega jeg jobber tett med, sjefen (som ble overlykkelig og ville gjøre alt for meg), min beste venninne søstra til samboer og foreldrene mine vet det :joyful: Svigerfar skal få vite det i helga, resten får vite det uke 12 (8+5)
 
Jeg klarte ikke holde det hemmelig lenge, min kjære datter på 5 år spurte meg om jeg hadde baby i magen, da svarte jeg selvfølgelig ja, kunne jo ikke lyge.
Hun fortalte til de i barnehagen og de fleste naboene :p

Vi gikk ut med det litt etter uke 7, da jeg var så dårlig og synes rett og slett det var vanskelig og holde det hemmelig :rolleyes:
 
Nei, her har det ikke blitt holdt hemmelig. Nær familie of venner vet, sjefen min vet og noen av kollegaene mine. Jeg er så dårlig, sykmeldt rett ut fra ferie og helt fraværende i sosiale sammenhenger, så folk hadde skjønt det fort uansett:)
 
Her får flere og flere vite om det! Er nr 3, så det er ikke så «big deal»[emoji23] Tenkte å ta en innvendig tul etter uke 12 før jeg forteller offentlig på jobb.
 
Ja.. enn så lenge da...hvert en del grunner til det. Så må begynne å fortelle til flere..
 
Tror alle som trenger å vite det fikk vite d straks etter vi fant det ut :happy:
Kom ikke som ett sjokk på noen av di egentlig :)
 
Ikke allmenn info, men jobben og de nærmeste vet. Har venninner som "ikke har tid", og de får heller ikke vite noe før de faktisk tar seg tid. (<-- sårt tema, jepp)
 
Delvis kommunisert her. Sjefen og noen kollegaer vet. Svigers, svigerinne og et par venner vet. Tenker ikke flagge det så veldig, er redd for at noe skal skje slik at det ikke går bra med graviditeten. Vil vente så lenge som mulig.
 
Jeg var ikke sikker på hvor fort vi kom til å offentliggjøre, men nå som 12 uker er rundet synes jeg fortsatt det er fint å la det være de nærmeste som vet. Så det blir kanskje sånn en stund til. Får se hvor lenge det går før magen blir avslørende. [emoji4]
 
Back
Topp