Holde navnet hemmelig til fødsel?

Klumpen2018

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Deler dere barnets navn med andre før fødselen? Hvorfor/hvorfor ikke?

Vi velger å holde navneforslagene våre for oss selv til lille er født. Både i tilfelle vi ombestemmer oss og for å unngå eventuell kritikk på navnevalg. Også er det litt stas med noe som bare vi to vet :p

Men merker at mange syns det er rart at vi ikke vil dele det med dem, og noen virker til og med fornærma...
 
Deler dere barnets navn med andre før fødselen? Hvorfor/hvorfor ikke?

Vi velger å holde navneforslagene våre for oss selv til lille er født. Både i tilfelle vi ombestemmer oss og for å unngå eventuell kritikk på navnevalg. Også er det litt stas med noe som bare vi to vet :p

Men merker at mange syns det er rart at vi ikke vil dele det med dem, og noen virker til og med fornærma...
Vi holdt navnet til første hemmelig til fødsel, og har samme erfaring; var utrolig mange som ble fornærmet over å ikke få vite faktisk :eek:
Synes også det er koselig at det er vår lille hemmelighet, i tillegg til at vi vil unngå kritikk/synsing rundt navnet vi har valgt :)
 
Vi holdt ikke navnet hemmelig, men skulle noen ganger ønske at vi gjorde det.
Husker jeg ble en del lei meg da hormonene raste som verst og folk ikke la skjul på at de ikke likte navnet.
 
Er ikke gravid enda, men vi har både gutte- og jentenavn klart, men har bestemt oss for å ikke vite kjønnet denne gangen så tenker ikke å dele navnet før fødsel når den tid kommer , men tenker at vi bare sier at vi ikke vet enda.
Men han vi har så delte vi navnet med alle, var egentlig ikke planen, men når folk spurte om vi hadde navn klart og jeg sa ja så ble det så mye mas og følte også det ble mange som ble fornærmet og at det ble dårlig stemning når jeg sa at vi ville holde det hemmelig, så jeg endte opp med og fortelle det
 
Vi har ikke bestemt oss ennå, men mange som spør! Jeg tenker at selv når vi finner et navn vi liker så kan vi bare fortsette å si at vi ikke har bestemt oss eller at vi venter med å finne navn til fødselen. Hvit løgn må være lov for å slippe mas! Samboer er litt dårlig på det og legger ut om forslag og hva vi tenker på til alle som spør, men jeg vil at vi skal bestemme selv og slippe å få masse innspill fra alle andre. Så må være litt streng :angel9
 
Vi har ikke helt bestemt oss, står mellom noen alternativ som er vanskelig å bestemme seg for, men vi holder alt hemmelig til etter fødsel. Mange som prøver å spørre og grave om å se listen.. Heldigvis ingen som virker støtt. Vil helst unngå andres innspill før det er 100% bestemt.
 
Jeg delte noen forslag, men vi bestemte oss ikke før ungen var 2 dager gammel :p
 
Vi har bare sagt at vi ikke bestemmer oss før babyen er her. Mange har blitt skuffa, men de har egentlig ikke noe med det. Og jeg er vant til at navn ikke blir presentert før babyen blir presentert :)
 
Delte det så fort det var bestemt. Bryr meg ikke om hva andre mener. Min unge, mitt valg. Har sjeldent navn på ene, og ingen har sagt noe på det.
 
Deler dere barnets navn med andre før fødselen? Hvorfor/hvorfor ikke?

Vi velger å holde navneforslagene våre for oss selv til lille er født. Både i tilfelle vi ombestemmer oss og for å unngå eventuell kritikk på navnevalg. Også er det litt stas med noe som bare vi to vet :p

Men merker at mange syns det er rart at vi ikke vil dele det med dem, og noen virker til og med fornærma...
Samme her :)
Sa ikke hvilke alternativer vi hadde, og hun fikk navn etter fødselen. Ville se henne først ;)
Vi sa at vi hadde ikke alternativer en gang, så fikk en drøss med navneforslag (brukte ingen av dem) Syns det var litt masete.. :shy:
 
Jeg har lyst til å fortelle det (og har fortalt det til en del av mine venner og familie). Men samboern vil ikke fortelle før etter fødsel... Så ingen av hans venner eller familie vet det [emoji85]
 
Vi har ikke bestemt oss end, men om vi skuøle bestemme oss før fødsel så kommer vi ikke til å so det til noen, av samme grunn som trådstarter:)
 
Vi kommer ikke til å holde navnet hemmelig [emoji5] vi har både jente og guttenavn klart, så får vi se hva den lille i magen skal hete når vi får vite kjønnet på 3D ultralyd i uke 28 [emoji5] (fant ikke utav kjønnet på OUL fordi lille ikke akkurat ville vise seg frem)
 
For meg falt det helt naturlig å dele navnevalget underveis, da ble han kalt ved navn av alle og ingen tvil om at navnet passet når han kom. Jeg har ikke skjønt helt det med å holde det hemmelig, men tenker at det får være opp til hver enkelt og det må folk rundt respektere, kan ikke bli fornærma for å ikke få vite[emoji85][emoji4]
 
Nei. Jeg ser ingen grunn til å ikke dele det med familie og venner, men kommer nok ikke til å publisere det eller si navnet til bare bekjente.
 
Holdt alternativene hemmelig, han fikk navnet sitt da vi så at det passet til han.
Vi luftet noen av navnene vi liker, men som ble skrota, og det var selvfølgelig noen som sa "huff nei" :rolleyes:
Så da barna mine ble født, sa vi bare "han/hun heter xxxx", så ble det sånn.
 
Jeg tenker lite på navn før baby kommer jeg :) Har jo navn jeg liker og slikt da!
Men vanskelig å bestemme navn uten å vite kjønn :p
 
Ved en evt nestemann skal vi holde det hemmelig. Valgte å dele denne gangen og fikk altfor mye meninger, og det vil jeg egentlig ikke ha. Når folk spør og jeg svarer er det til info, ikke til diskusjon :hilarious: men det skjønner jo ikke div familiemedlemmer som vi fortalte det til. Dette førte videre til at jeg ble usikker på om vi hadde valgt rett, også etter at baby var født. Vi kom til at det var rett navn han hadde fått i magen da.
Derfor blir det mellom mannen og meg neste gang. Det er egentlig litt koselig det også ❤️
 
Vi har delt navnet vi tenker på med vår nærmeste familie, men det med viten om at de holder det for seg selv og holder meninger for seg selv. De har vært veldig flinke til å holde sine meninger for seg selv om alt med barnet, så vi "stoler" nok på at det ikke blir kommentarer. Vi har sagt at det ikke er fast bestemt, men at vi første bestemmer oss 100% når hun er her. Resten av verden får vite det etter hun er født selv om folk er frykelig nysgjerrig på dette og noen pusher veldig på å få vite det. Synes det er greit at folk spør, men blir litt satt ut når folk omtrent maser om navnet, og det er gjerne folk som ikke er veldig nære oss! Merkelig oppførsel til tider
 
Back
Topp