Hodet ikke festet, uke 39

Mioli

Andre møte med forumet
Jeg trodde hodet festet seg hos de fleste førstegangsfødende, men min har ikke gjort det og jeg er 39 uker på vei. Jordmor stresset ikke så mye med det, men skal kanskje inn på sykehuset med en gang om vannet går. Har deres babyer festet seg enda?
 
Nå er jeg andregangs, men jeg tror ikke det... Hun er veldig lavt da så er ikke så bekymret uansett :)
Har lest at det er vanlig at de fester seg rett før fødsel? Men må innrømme at jeg ikke har lest meg opp spesielt mye på det...
 
Tror det er ganske vanlig for førstegangsfødende, at hodet festes etter uke 36, men ikke en regel uten unntak. Men det sies at det er mer vanlig at det ikke skjer før fødsel hos flergangsfødende. Men jeg trur ikke det er noe å bekymre seg for. Kan likevel være lurt å ta kontakt med føden m en gang hvis vannet går, så de kan vurdere om du må ta noen forhåndsregler, f.eks. legge deg flatt. Du kan jo også ringe føden eller snakke med jordmor om dette før en eventuell vannavgang, hvis det på noe vis gjør deg usikker eller bekymret.
Er tredjegangs, uke 36 og hun ligger veldig langt ned her, og er ifølge jordmor nært festet, men er litt i tvil om hun kommer til å feste seg helt. Det blir gjerne mer romslig etter en fødsel, så helt festet blir hun vel ikke før riene setter igang :)
 
Mitt forrige svangerskap, altså mitt første, da festet ikke hode til baby seg hos meg heller :)
 
Jeg var andregangs nå, og hodet var ikke festet såvidt jeg vet, men fikk beskjed om da jeg ringte føden at som regel så festet hodet seg idet vannet gikk, og at de hadde sluttet å råde folk til å legge seg ned. Men at det var viktig å kjenne etter at man kjente liv fra babyen.
 
Jeg er førstegangs og hadde termin 28. september men er nå 4 dager på overtid, og hodet har fortsatt ikke festet seg. Fastlegen min sendte meg til ekstra ultralyd på sykehuset, men de skjønte ikke hvorfor han hadde gjort det. I følge dem var det helt normalt at hodet ikke festet seg, også på førstegangsfødende, og ingenting å stresse med. Det trengte ikke en gang å bety at det var lenge til fødselen skulle starte.. :)
 
Jeg er førstegangs og hodet var ikke festet sist kontroll (38+2). Er vel ikke noe fare med det annet enn at man må inn på sykehuset med en gang hvis vannet går.. :)
 
Jeg er førstegangs og hadde termin 28. september men er nå 4 dager på overtid, og hodet har fortsatt ikke festet seg. Fastlegen min sendte meg til ekstra ultralyd på sykehuset, men de skjønte ikke hvorfor han hadde gjort det. I følge dem var det helt normalt at hodet ikke festet seg, også på førstegangsfødende, og ingenting å stresse med. Det trengte ikke en gang å bety at det var lenge til fødselen skulle starte.. :)
godt å høre, da er det vel ikke heelt uvanlig heller.. overtid ja, da kan det skje når som helst nå! Bor du på løkka? Skal du på Ullevål kanskje? Det skal jeg, bor på Carl Berner, godt å ha sykehuset rett i nærheten :) :)
 
Helt vanlig tror jeg. Er andregangs nå, 10 dager til termin og hodet er ikke festet. Hodet festet seg ikke før fødselen startet med førstemann heller, så ingen store forhåpninger om at det skal skje nå heller :)
 
godt å høre, da er det vel ikke heelt uvanlig heller.. overtid ja, da kan det skje når som helst nå! Bor du på løkka? Skal du på Ullevål kanskje? Det skal jeg, bor på Carl Berner, godt å ha sykehuset rett i nærheten :) :)
Jepp :) bor på løkka, så da bor vi ikke langt fra hverandre. Bor rett ved sofienbergparken :) og skal føde på ullevål.. Fortsatt ikke noe tegn til fødsel, begynner å bli skikkelig utålmodig nå. Om ikke noe skjer før onsdag blir det ny kontroll hos fastlegen og videresending til kontroll på Ullevål :) Virker som om kroppen min ikke skjønner åssen den skal starte riene :wtf: Babyen veier nå over 3,7 kg så kan godt komme snart!
 
Hodet festet seg ikke med min førstefødte heller. Denne gangen er hodet nesten festet☺️
 
Hodet festet seg ikke for meg, men hun lå langt nede :)
 
Jepp :) bor på løkka, så da bor vi ikke langt fra hverandre. Bor rett ved sofienbergparken :) og skal føde på ullevål.. Fortsatt ikke noe tegn til fødsel, begynner å bli skikkelig utålmodig nå. Om ikke noe skjer før onsdag blir det ny kontroll hos fastlegen og videresending til kontroll på Ullevål :) Virker som om kroppen min ikke skjønner åssen den skal starte riene :wtf: Babyen veier nå over 3,7 kg så kan godt komme snart!
Skjønner at du blir utålmodig, krysser fingrene for at noe har skjedd innen onsdag :) 3,7kg det blir jo en sterk og fin baby! Tror min også veier litt nå, både jeg og samboeren min var 4 kilos babyer.. Hjelp;)
 
Hode hadde festet seg i uke 36 :)
Kan krysse av setefødsel på bekyrimingslista ;p
 
Var på kontroll idag, er 39+3 og førstegangs. Hodet hadde ikke festet seg, men lå godt nede i bekkenet.
 
Back
Topp