hodepine og skjelven etter trening

jas

Forumet er livet
Noen som vet hvorfor jeg får hodepine og blir skjelven når jeg trener, og etterpå??

Er nesten litt ubehagelig innimellom..

når jeg spilte innebandy, så skalv jeg nesten gjennom hele kampen..-og en times tid etterpå..
Tar jeg det virkelig så maximalt ut??
 
lave jernlagre kan det være. Mest sannsynlig mangeler du noen mineraler.
 
du har kansje spist for lite før trening..att du trener på tom mage..prøv oxo å tilfør kroppen litt energi midt i økta[:D][:D] å selvfølgelig drikk masse vann
 
Det du beskriver er rett og slett at du går tom for energi! Har opplevd det MANGE ganger når jeg har trent eller vært på harde turer og det er skikkelig ekkelt. Får vondt i hodet, blir skjelven og kvalm [&:]  Har liten tro på at det skyldes mangel på mineraler.
 
Sørg for å ha spist før du trener, og fyll på underveis med f.eks bananer, sportsdrikke eller noe, i hvertfall hvis du trener lenge. Få også i deg noe rett etter trening, ikke vent 2 t til middag. For min del holder det ikke å spise 3 t før trening, da må jeg i hvertfall få i meg næring underveis. Spiser vanligvis litt ca 1 1/2 time før trening (brødskive, yoghurt e.l.) og hvis jeg skal trene noe særlig mer enn 1 - 1 1/2 time må jeg ha energi underveis. Det henger litt sammen med intensiteten på treningen også. Hvis intensiteten er veldig høy trenger kroppen energi raskere enn hvis jeg f.eks. går en rolig skitur eller noe. Da kan jeg holde ut 2-3 timer uten mat.
 
Folk er veldig forskjellige på dette, så det som virker for en person trenger ikke virke for andre. Du må nesten prøve deg fram [:D]
 
Back
Topp