Hobby/håndarbeid/diy-tråden

Jeg er klar for å begynne på Oslo-dressen fra Pickles. Er så genialt med en tjukk og god heldress, særlig med høstbaby.
 
Det blir nok fint :) jeg syntes at hetter var mest i veien når gutten vår var liten, så de plaggene med hette ble ikke så mye brukt som de uten :)

Ja, det er nettopp det. Men hvis den blir brukt mest til soving i vognen nå i vinter, kan jo hette være greit. Er derfor jeg er litt usikker. :)
 
Strikker tosidig (vogn?)teppe, en rosa og en turkis side. Begynte på for lenge siden men nå er det tatt fram igjen :)
Blir passelig tjukt til vinteren og kan brukes uavhengig av kjønn.
Regner med at eg blir opptatt med det fram til ul, iallefall. Så kan evt vurdere etter det, om vi skal vite kjønnet, om det blir noe anna. Heldress var god ide da (y)
59ac097f7fc5cd8ffded699d4f6b88ff.jpg
4cff5a9a79829f0075c82fad56a5266f.jpg
 
Noen som har forslag til babyluer som er like fin til gutt som til jente, og som er kjappt av pinnene? Har sett litt i klompelompe-boka mi, men ingen ga meg wow-følelsen.
 
Noen som har forslag til babyluer som er like fin til gutt som til jente, og som er kjappt av pinnene? Har sett litt i klompelompe-boka mi, men ingen ga meg wow-følelsen.

Hvilken type lue tenker du på? Jeg har ofte strikket hjelmluer til babyer, syns de er like fine til begge kjønn også dekker de godt over ører og panne. Kjapt går det også, mest arbeid å sy sammen til slutt :)
 
Hvilken type lue tenker du på? Jeg har ofte strikket hjelmluer til babyer, syns de er like fine til begge kjønn også dekker de godt over ører og panne. Kjapt går det også, mest arbeid å sy sammen til slutt :)

Hjelmluer et veldig kjekke, men jeg tror jeg vil ha dem litt mer detaljert[emoji4]
 
Str tenker du ? Jeg skal strikke dette settet nå. Den luen kan brukes til begge synes jeg :) (strikker den i 0-3 mnd)ImageUploadedByBV Forum1490183824.221111.jpg
 
Noen som har forslag til babyluer som er like fin til gutt som til jente, og som er kjappt av pinnene? Har sett litt i klompelompe-boka mi, men ingen ga meg wow-følelsen.

Tiddelibom har noen fine, Nyfødtlua blant annet.

d0e18673aab8064f028dbc0c52e6421a.jpg
 
Nyfødtlue - sånn til å putte på umiddelbart etter fødsel, eller bare ute sånn første tiden?

For slik babylue til å ha på barsel synes jeg skal være uten snorer hvertfall:)
 
Noen som har forslag til babyluer som er like fin til gutt som til jente, og som er kjappt av pinnene? Har sett litt i klompelompe-boka mi, men ingen ga meg wow-følelsen.

Synes djevellue (tross navnet) er super! Rask å strikke, sitter godt og varmer både ører og panne. Også kan den lett gjøres både feminin og litt tøff [emoji4]
 
Jeg tenkte å strikke dette babyteppet - tror dere det er finest med blå bakgrunn, eller kan jeg gå for en gammelrosa bakgrunn til en jente? Litt redd for at kontrasten ikke skal bli stor nok..

1792bb19ae5ef794e3e01120a552a022.jpg
 
Back
Topp