Hjertelyd

Prøver90

Gift med forumet
♡Junigull 2016♡
Septemberhjertene 2018
noen som ikke fant hjertelyden på første svangerskapskontroll? Var idag på kontroll og i følge legen er jeg 13+5 og vi fant ikke hjertelyd. Var bare masse støy fra tarmer og slikt.
 
Har du vært på ul?
Vet flere leger som ikke vil prøve engang før uke 16. Min lege prøvde i uke 11 og fant den. Hadde hun ikke funnet den hadde jeg blitt sendt rett på ul. Men hun er litt ekstra obs siden jeg har hatt ma sent i svangerskapet.
Hva sa legen din?
 
Jeg var hos jordmor 13+1 og hørte ingenting. Var hos legen i dag 14+0, og hun kunne såvidt høre den bak min hjertelyd. Begge forsikret meg om at det var helt normalt, og at noen er vanskelig å finne hjertelyd på, og særlig så tidlig. Det kan skyldes fosterets bevegelser, måten fosteret ligger på, morkaken plassering osv.
 
Har du vært på ul?
Vet flere leger som ikke vil prøve engang før uke 16. Min lege prøvde i uke 11 og fant den. Hadde hun ikke funnet den hadde jeg blitt sendt rett på ul. Men hun er litt ekstra obs siden jeg har hatt ma sent i svangerskapet.
Hva sa legen din?
Var på ultralyd for en uke siden. Alt var fint da:). Så er ikke sånn super bekymret. Han sa at det var vanlig å ikke finne så tidlig. Vil bare vite at det er flere enn meg som ikke fikk høre:p
 
Jeg var hos jordmor 13+1 og hørte ingenting. Var hos legen i dag 14+0, og hun kunne såvidt høre den bak min hjertelyd. Begge forsikret meg om at det var helt normalt, og at noen er vanskelig å finne hjertelyd på, og særlig så tidlig. Det kan skyldes fosterets bevegelser, måten fosteret ligger på, morkaken plassering osv.
Ja er ikke så bekymret. Syns det var mer kjipt. Var utrolig mye bråk i magen min så det døyva sikkert for hjertelyden:) skal til jordmor 10 april. Får vi se om vi finner noe da
 
Også er det fortsatt stor plass inni der så legen slet faktisk med å finne den nå når jeg var 14+3. Hørte den bare i 3 sekunder [emoji85].
 
Også er det fortsatt stor plass inni der så legen slet faktisk med å finne den nå når jeg var 14+3. Hørte den bare i 3 sekunder [emoji85].
Ja jeg innbiller meg at det var et sekund jeg hørte det men siden det gikk så fort kan det ha vært feil. Han kommenterte det ikke så han hørte det ikke sikkert. Får bare vente å se. Er ikke utålmodig denne gangen i det hele tatt så
Tiden går jo faktisk veldig fort:)
 
Ja jeg innbiller meg at det var et sekund jeg hørte det men siden det gikk så fort kan det ha vært feil. Han kommenterte det ikke så han hørte det ikke sikkert. Får bare vente å se. Er ikke utålmodig denne gangen i det hele tatt så
Tiden går jo faktisk veldig fort:)
Da kan det nok hende du hørte den. Merker at jeg hører den raskere enn legen noen ganger [emoji6]
 
Legen min kunne såvidt høre den bak mine hjerteslag, men hun mente det var veldig særegne lyder. Jeg er bare glad for at noen hørte noe :hilarious: Helt underlig å tenke på at det er et lite liv der inne. Føles liksom mer reelt.
 
Legen min hørt 10+2
Men jordmor hørte ikke 12+0 og 14+0. Begge gangene hos jordmor sendte hun meg på UL for å sjekke at alt var Ok. Fikk ikke gå ut derifra uten å vite at alt var bra. Veldig betryggende.
 
Legen fant ikke her 12+6, men så er det helt normalt og veldig individuelt når man kan høre. Hadde uansett ultralyd uken etter og alt var normalt.
De har god plass å gjemme seg på og er veldig aktive.
Selv vil jeg ikke at lege eller jordmor skal lete før jeg er kommet mye lengre, da det bare er unødvendig å uroe seg sånn:)
 
Som førstegangs vil mange ikke lytte før etter OUL fordi det kan være vanskelig å finne.
Legen trodde ikke han ville finne min 13+1, men traff rett på
 
Var på ul i uke 13 (12+0) og fikk høre hjertelyden sterk og tydelig 2 ganger og lenge om gangen :happy::Heartred
 
Back
Topp