Hjertelyd hos jordmor

Madel188

Forelsket i forumet
Marsboerne 20 18
❤Januarlykke 2022❤
Er det noen av dere som vet hvor tidlig man kan høre hjertelyd hos jordmor? Har vært på tidlig ul og venter på time på helsestasjonen. Ville gjerne hørt hjertelyden igjen før vi begynner å fortelle det til folk. Er litt over middels engstelig for at det skal gå galt igjen :/
 
Lurer på det samme. Har time hos jordmor nå til mandag så hadde vært gøy å høre hjertet da siden vi ikke fikk det på tul [emoji85]
 
Jordmor ville ikke prøve før uke 14 sa hun til meg på min time, men jeg fant hjertelyden selv med hjemmedoppler 10+2
 
Hvordan er det med hjertelyd versus å se det banke på UL? Kan det feks være at det er uregelmessig e.l. ?
 
min jordmor sa at man kan høre hjertelyd fra uke 10, men da skal det mye flaks til. Fosteret må ligge godt tilrette og det var mye som skulle klaffe for å få til å høre noe. Jeg tror iallefall de fleste får høre hjertelyd ved 12 ukerskontroll :)
 
Hvordan er det med hjertelyd versus å se det banke på UL? Kan det feks være at det er uregelmessig e.l. ?

Tenker du på om hjertelyd vil bekrefte at alt er i orden? I såfall er svaret at ul må til for å si mer om hvordan fosteret har det :)
 
Jeg fikk beskjed om uke 14 første gang. Skal til JM denne uka, 12+3, får se om hun vil lytte da eller ikke :)
 
Tenker du på om hjertelyd vil bekrefte at alt er i orden? I såfall er svaret at ul må til for å si mer om hvordan fosteret har det :)

Tenkte siden trådstarter ville vente til etter å ha hørt hjerte med å fortelle, selv om hun har hatt TUL. Så jeg lurte på om det å høre hjertet kan bety noe annet/mer enn å se hjertet på TUL. :) Men forstår det slik at det bare er for å betryggende seg om at det fortsatt er liv eller?
 
Tenkte siden trådstarter ville vente til etter å ha hørt hjerte med å fortelle, selv om hun har hatt TUL. Så jeg lurte på om det å høre hjertet kan bety noe annet/mer enn å se hjertet på TUL. :) Men forstår det slik at det bare er for å betryggende seg om at det fortsatt er liv eller?

Ja, å høre hjertelyden bekrefter bare at det fortsatt er liv :) [emoji173]️ Det er derfor man ikke skal bruke en doppler selv hjemme for å si hvorvidt babyen har det bra i magen senere i svangerskapet. Det er jo ikke aktuelt for oss helt enda, men mer etter at vi begynner å kjenne daglig liv :)
 
Ja, å høre hjertelyden bekrefter bare at det fortsatt er liv :) [emoji173]️ Det er derfor man ikke skal bruke en doppler selv hjemme for å si hvorvidt babyen har det bra i magen senere i svangerskapet. Det er jo ikke aktuelt for oss helt enda, men mer etter at vi begynner å kjenne daglig liv :)
Skjønner! Takk for svar :)
 
Sniker fra desember.

Jeg var hos lege 12+5 og hun ville ikke prøve å finne den da. JM prøvde, og fant den, 16+4 :)
 
Back
Topp