Hjemmeprøving i tillegg til/før fryseforsøk for å maksimere sjansen?

Bkno5757482

Andre møte med forumet
Hei!
Er det kun som følger av risiko for flerlinger at det frarådes ubeskyttet sex før fryseforsøk, eller er det flere årsaker til at dette frarådes? Legger dere inn en aksje eller to ved/før eggløsning før tilbakesetting av embryo for å maksimere sjansen for graviditet? :)
 
Kommer an på hvorfor dere trenger IVF. Vi fikk ikke frarådet ubeskyttet sex, men vi kan ikke bli gravide (det er fysisk umulig) uten hjelp. Så ja, det er sikkert pga risiko for flerlinger det frarådes.
Jeg hadde helst la være hvis det er en mulighet for at det klaffer, fordi tvillingsvangerskap innebærer en del risikoer.
 
Takk for svar! :) Vi har 3 barn fra før av (4, 5 1/2 og 7år) som jeg ble gravid med på første forsøk + en spontanabort rett før nr. 1. Men nå, etter 2 års prøving og etterhvert forsøk med IVF har vi ikke sett snurten av to streker. Det første året vi prøvde hadde mannen svært nedsatt sædkvalitet som viste seg å skyldes et uttalt årebrokk (varicocele). Etter operasjon slutten av fjoråret ble kvaliteten helt topp. Men etter enda et år, med etter hvert 2 uttak med 9 blastocyster av topp kvalitet på frys og 3 fryseforsøk er jeg fremdeles ikke gravid. Er også blitt 39 1/2 (mannen 43) og FSH har begynt å stige litt, samtidig som jeg har gode eggreserver (AMH 21). Eggkvaliteten skranter sikkert. Meldingen her var nok skrevet i desperasjonens ånd… Vi ønsker en sterk søskenflokk rundt nr. 3, som har en svært alvorlig sykdom. <3
 
Nevnte dere det for klinikken på forhånd? Ble det baby det forsøket? :)
Første gang sa de at de ikke hadde hørt spørsmålet før og var litt usikre:bookworm: Fikk høre på sykehuset etterpå at det kanskje ikke var anbefalt for meg å få fjerningen pga. keisersnittet med førstemann! Neste gang jeg spurte klinikken sa de at vi ikke burde gjøre det siden det er risikosvangerskap og kan bli 3-4 også! Men vi gjorde det allikevel begge gangene:p ble ingen barn av det dessverre
 
Back
Topp