Hjemmelaget karnevalskostyme

Det vet jeg ikke enda.

Skolen vår har ikke karneval med fri utkledning, det er tema pr klasse, de alger et innslag, noe de fremfører for resten av skolen.

Mellomste har ikke kommet så langt enda, hun vet ikke hva temaet deres skal være og derved ikke hva hun skal være
Eldste skal ha hettegenser, caps og solbriller har jeg fått beskjed om. Ikke akkurat et kostyme...

I fjor skulle yngstmor ha "noe med S" i barnehagen, og gikk i et smurfekostyme, kombinasjon av kjøpt til eldste og lagd til henne. ("sommerkjole" hadde også vært innafor konseptet)

Så vi venter på å få angitt tema før vi ordner noe
 
Jeg er veldig glad i å lage kostymer og guttungen har vært bie, drage, epletre med fuglekasse, ninja, NON stop pose, drueklase, politimann etc
 
Heldigvis ikke noe tema her

Men hvordan har de karneval på skolen egentlig? går de rundt i kostymer hele dagen og... gjør hva?

Her har altså ingen undervisning denne dagen, det er hver klasse som gjør et innslag for hverandre og da har klassene valgt, og øvd, på sitt på forhånd. Det kåres en vinnerklasse på småskolen og en på storskolen som får en premie

I bhg har de jo bare kostyme mer eller mindre etter fritt valg også leker de hele dagen og har noen morsomme aktiviteter, men slet med å se for meg karneval på skolen helt til jeg oppdaget at det altså var "forestilling" egentlig
 
Vet ikke. De ville være enhjørninger :rolleyes:
 
Jeg lagde kostyme til lillesøsteren min et år. Tok en pappeske og lagde hull til hode og armer + åpning til bein. Pakket esken inn i gavepapir og sløyfebånd. Hun hadde i tillegg sløyfe i håret. Det slo godt an :)
 
Var troll en gang som liten, krevde ikke så mye:
- klipp mange hull i en gammel t-skjorte/genser
- rufse til håret alt du klarer
- ta svart ansiktsmaling i ansiktet så det ser ut som sot, stryk det utover
- halen husker jeg ikke så mye av og hvordan den ble laget, mulig det ble surret sammen tau/garn
 
Jeg går ofte på jakt i skapet. Når hun gikk i bhg var det mest aktuelt. Det ene året tok jeg ett svart tyllskjørt, en kremfarget bluse, klikk klakk sandaler, også klippet jeg to røde remser fra en t shorte. Ene knyttet vi rundt hodet, andre knyttet vi rundt livet. Så tok jeg eye liner å tegnet noen sting i panna, og vipps var hun en pirat :)
 
Men hvordan har de karneval på skolen egentlig? går de rundt i kostymer hele dagen og... gjør hva?

Her har altså ingen undervisning denne dagen, det er hver klasse som gjør et innslag for hverandre og da har klassene valgt, og øvd, på sitt på forhånd. Det kåres en vinnerklasse på småskolen og en på storskolen som får en premie

I bhg har de jo bare kostyme mer eller mindre etter fritt valg også leker de hele dagen og har noen morsomme aktiviteter, men slet med å se for meg karneval på skolen helt til jeg oppdaget at det altså var "forestilling" egentlig
De har noe limbo og andre aktiviteter
Kåring av kostymer, alle får en pris
 
Back
Topp