Hjemmelaget havregrøt på 123 *bilder*

Greenmom

Forumet er livet
VIP
Septemberbarna 2019
30g havregryn
20g hvetekim
(Evt.60/40)
Males i en kvern(jeg bruker kaffekvern)
ImageUploadedByBV Forum1357841407.361972.jpg
Slik blir grøtpulveret
ImageUploadedByBV Forum1357841428.582762.jpg
Kok ønsket mengde grøtpulver med vann i 5-10min

Mos banan(jeg har også frossen blåbær pure)
ImageUploadedByBV Forum1357841563.049933.jpg
Avkjøl grøten noe(jeg rører litt med kjelen i snøen) og tilsett banan/blåbær
ImageUploadedByBV Forum1357841706.133483.jpg
 
Skjønner ikke hvordan du har overskudd jeg :)
Du er kjempe flink, jeg har mer en nok med å lage mat til størstemann og meg jeg :)
 
Skjønner ikke hvordan du har overskudd jeg :)
Du er kjempe flink, jeg har mer en nok med å lage mat til størstemann og meg jeg :)

Har egentlig ikke overskudd til noe nå, er så sliten i bekkenet. Men mat må hun jo ha..Og det tar egentlig ikke så lang tid:) så var det litt morsomt å ta bilder:)
 
Har egentlig ikke overskudd til noe nå, er så sliten i bekkenet. Men mat må hun jo ha..Og det tar egentlig ikke så lang tid:) så var det litt morsomt å ta bilder:)

Jeg lagde veldig mye hjemmelaget til førstemannen min, store posjoner som jeg fyrste ned. Skulle ønske jeg hadde overskudd til dette med andremann min også. Sånn ble det ikke :)
Hun koste seg garanterert, det så jo godt ut :)
 
det virket jo ikke avskrekkende i det hele tatt :) det jeg har sett før av slike ting er kok opp i 15 min ++++ og da tar det jo en stund før snuppa får mat, men dette virket jo lett :)
 
Flink du er! Så virker det så enkelt når du forklarer det ;)
 
Jeg lagde veldig mye hjemmelaget til førstemannen min, store posjoner som jeg fyrste ned. Skulle ønske jeg hadde overskudd til dette med andremann min også. Sånn ble det ikke :)
Hun koste seg garanterert, det så jo godt ut :)
Skjønner deg, det blir litt mer utfordrende med 2 barn. Og man vet selv best hvordan man vil ha det:)
 
det virket jo ikke avskrekkende i det hele tatt :) det jeg har sett før av slike ting er kok opp i 15 min ++++ og da tar det jo en stund før snuppa får mat, men dette virket jo lett :)

Nettopp, det er kjempelett. Pulveret mikser man jo ferdig å har i skapet, mens grøten koker, rører man bare i ny og ne. Denne er god også uten frukt synes jeg:)
 
Nettopp, det er kjempelett. Pulveret mikser man jo ferdig å har i skapet, mens grøten koker, rører man bare i ny og ne. Denne er god også uten frukt synes jeg:)
Hmmm får se hvordan det blir når vi kommer hjem da :)
 
Skjønner deg, det blir litt mer utfordrende med 2 barn. Og man vet selv best hvordan man vil ha det:)

Hjemmelaget grøt og mat jo mye bedre en denne maten vi kjøper i butikken. Det smaker jo grusomt :)
Så får håpe jeg får opp overskuddet etterhvert, for det du gjør her her jo utrolig bra for de små :)
 
Det der skal jeg prøve!
Bruker du andre kornsorter også?

(legg linken til denne oppkriften inn i barnemat-tråden som ligger under viktigste tråder ;) )

Samsung via BV-appen <3
 
Så flink du er:) Minstens favorittgrøt er hjemmelaget havregrøt med svisker. Men går mest i kjøpegrøt...Ikke allti jeg har tid/overskudd...
 
Så flink du er! Skulle ønske jeg hadde litt av det du har :p
 
Back
Topp