Hjemme igjen fra fødeavdelingen

Mada

Forumet er livet
Septemberhjertene 2018
MayDay2021
Skulle bare til vanlig kontroll hos jordmor i kommunen, men hun målte høyt blodtrykk og jeg ble sendt på føden. Lang historie kort ble det tatt uendelig med prøver, ctg og ultralyd og jeg ble lagt inn til observasjon. De pratet om å sette i gang fødsel og jeg knakk helt sammen. Hormoner eller hva, jeg fikk helt panikk og storgråt. Hadde ikke forventet å reagere sånn, jeg var jo 36+0 og han ble estimert til 2,9kg så legene var optimistiske, tror bare det ble litt for mye for meg og jeg var stresset og redd. Vil jo helst ha han inne litt til. Men de fikk ned blodtrykket mitt med medisiner og prøvene ble bedre og smertene ga seg, så etter et døgn med overvåking og bedre verdier fikk jeg reise hjem igjen. Må til hyppigere kontroller flere ganger i uken frem mot fødsel og ringe føden ved den minste bekymring, men jeg er så glad for at jeg ser ut til å få gå gravid litt lengre! :):Heartblue
 
Så bra at det ser ut til å ordne seg og du fikk komme hjem da [emoji5]

Krysser fingrene for ihvertfall ett par uker til i magen [emoji846]
 
Så bra at de oppdaget høyt blodtrykk, og at du får være hjemme en stund til :)
Veldig bra med hyppige kontroller, og forhåpentligvis kan du forberede deg på fødsel nå i tilfelle det skjer tidligere enn termin :)
 
Greit det blir fanget opp og fulgt opp.
Og godt de fikk kontroll på blodtrykket. Ingen krise med fødsel nå, men de vil ofte prøve vente til 37 uker
 
Så bra at det ser ut til å ordne seg og du fikk komme hjem da [emoji5]

Krysser fingrene for ihvertfall ett par uker til i magen [emoji846]
Ja er så glad for at vi fikk reise hjem igjen:)Krysser fingrene for det, og stresser litt med alt som ikke var klart, så fått litt fart i sakene de siste dagene, i det minste pakke fødebagen :hilarious:
 
Så bra at de oppdaget høyt blodtrykk, og at du får være hjemme en stund til :)
Veldig bra med hyppige kontroller, og forhåpentligvis kan du forberede deg på fødsel nå i tilfelle det skjer tidligere enn termin :)
Ja veldig bra, og at de tar ting så særiøst og følger opp, føles trygt:)
Fått mer fokus hjemme nå på fødsel og det vi vil ha klart før han kommer, ble plutselig litt mer travelt:hilarious: Har vært så innstilt på overtid at det at han plutselig kan komme nå ble litt mer virkelig nå:)
 
Greit det blir fanget opp og fulgt opp.
Og godt de fikk kontroll på blodtrykket. Ingen krise med fødsel nå, men de vil ofte prøve vente til 37 uker

Er veldig glad for at de tok det seriøst, fikk det under kontroll og følger opp. Hadde ingen symptomer annet enn hodepine, den er fortsatt konstant, men blodtrykket er fint.
Har telt ned og er endelig 37 uker i dag, veldig glad for å ha kommet så langt med han trygt i magen:)
 
Så bra det går fint med deg og du blir fulgt godt opp :) <3
Er så glad de tok det så alvorlig og fikk kontroll, er så glad for at han fortsatt er inne i magen:)
Og nå nærmer det seg veldig at vi skal få møte dem:love7:Heartred
 
Ja veldig bra, og at de tar ting så særiøst og følger opp, føles trygt:)
Fått mer fokus hjemme nå på fødsel og det vi vil ha klart før han kommer, ble plutselig litt mer travelt:hilarious: Har vært så innstilt på overtid at det at han plutselig kan komme nå ble litt mer virkelig nå:)

Kjekt å ha alt klart i tilfelle han kommer helt plutslig :)
Jeg er ganske så innstilt på at det tar noen uker til, så blir veldig overrasket om det starter snart:wideyed:
 
Kjekt å ha alt klart i tilfelle han kommer helt plutslig :)
Jeg er ganske så innstilt på at det tar noen uker til, så blir veldig overrasket om det starter snart:wideyed:
Ja man tror liksom man har så fryktelig god tid, og så plutselig er vi der:wideyed: Skal bli godt å få hilse på mageboeren da:)
 
Jeg hadde også veldig god tid, trodde jeg før vannet gikk uke 36+2. Vesla ble født den dagen. :Heartpink Jeg hadde ikke montert stellebord, vogna måtte vaskes, seng måtte settes opp, og det var kun flaks at jeg i det minste hadde vasket noen klær! Jeg skulle jo jobbe en uke til - og så ordne dette når permisjonen startet!o_O Litt hektisk førtste dagen hjemme, men det går seg fort til. :happy:
 
Jeg hadde også veldig god tid, trodde jeg før vannet gikk uke 36+2. Vesla ble født den dagen. :Heartpink Jeg hadde ikke montert stellebord, vogna måtte vaskes, seng måtte settes opp, og det var kun flaks at jeg i det minste hadde vasket noen klær! Jeg skulle jo jobbe en uke til - og så ordne dette når permisjonen startet!o_O Litt hektisk førtste dagen hjemme, men det går seg fort til. :happy:

Så bra at du hadde vasket litt klær da! :) Resten kan man ta litt etter hvert, men klær er en fordel å ha:p
 
Back
Topp