Hjelp!

Hhåper

Forelsket i forumet
Hei,

Jeg er så utrolig lei meg og vet ikke helt om jeg orker denne ivf prosessen videre.

Den 1. Juni ble det satt inn ett 3. Dagers egg. De siste dagene har jeg Fått skyggestreker på de fleste testene jeg har tatt. Bestemte meg derfor for å ta en clearblue med ukesindikator I går. Den viste 'gravid, 1-2'.

I dag Tok jeg blodprøve, og den viste hcg nivå på 12 bare. Skal ta ny på fredag. Har noen erfaringer? Tror nok sjansen for at dette går bra er minimal, men har det gått bra for noen?

Sykepleieren sa at enten så har egget festet seg altfor sent, eller kjemisk.
 
Takk for svar[emoji4]

Dessverre, begynte å spotte samme kveld, og blødning/mens neste dag.
Åh, så utrolig kipt! Føler med deg, den ivf prosessen er virkelig noe dritt! Men, håper du ikke mister helt motet, jeg har en nydelig liten 'ivf' jente nå, og kan med hånden på hjertet si at alt strevet var verdt det.[emoji173]️ Lykke til videre[emoji4]
 
Takk for svar[emoji4]

Dessverre, begynte å spotte samme kveld, og blødning/mens neste dag.


Hei, dette er virkelig kjedelig og teit. Har vært der noen ganger for å si det sånn. Da jeg opplevde dette, vet det kanskje er litt teit akkurat nå, men for meg var det en liten trøst: det at jeg hadde en kjemisk betydde at det var mulig for meg å bli gravid. Litt positivt å tenke på det, samtidig veldig kjedelig og trist.

Min vei til å få barn var muligens litt lengre enn de aller fleste her inne. På åtte ferske forsøk hadde jeg en kjemisk graviditet. (Klamret meg virkelig til det kjemiske som et slags håp)

Her ble vi gravide på det niende forsøket vha ed. Hadde ikke trodd at stien ville komme dit, men det var det eller adopsjon. Er så glad for at vi valgte denne stien videre med ed. Nyter hver dag som mamma❤️
 
Hei, dette er virkelig kjedelig og teit. Har vært der noen ganger for å si det sånn. Da jeg opplevde dette, vet det kanskje er litt teit akkurat nå, men for meg var det en liten trøst: det at jeg hadde en kjemisk betydde at det var mulig for meg å bli gravid. Litt positivt å tenke på det, samtidig veldig kjedelig og trist.

Min vei til å få barn var muligens litt lengre enn de aller fleste her inne. På åtte ferske forsøk hadde jeg en kjemisk graviditet. (Klamret meg virkelig til det kjemiske som et slags håp)

Her ble vi gravide på det niende forsøket vha ed. Hadde ikke trodd at stien ville komme dit, men det var det eller adopsjon. Er så glad for at vi valgte denne stien videre med ed. Nyter hver dag som mamma[emoji173]️
Gratulerer med at du har blitt mamma[emoji173]️ Håper jeg også kommer dit en gang.

Jeg er kjempeglad for at jeg ble gravid på første forsøk, selv om jeg mistet kort tid etter. Er litt glad på grunn av denne kjemiske også, men klarer ikke å slå fra meg spørsmålet om hvorfor det ikke holder?!

Fikk dere beskjed/anbefaling fra legene om ed? Hvor gjorde dere dette? Var dere uforklarlige barnløse? Beklager masse spørsmål, og takk for at du delte din historie, det hjelper å høre historier der det har gått bra[emoji169]

Jeg har bare ett forsøk igjen offentlig, og har ikke god erfaring med fryseegg dessverre, derfor er jeg litt redd for å Bruke opp det siste forsøket vårt.
 
Gratulerer med at du har blitt mamma[emoji173]️ Håper jeg også kommer dit en gang.

Jeg er kjempeglad for at jeg ble gravid på første forsøk, selv om jeg mistet kort tid etter. Er litt glad på grunn av denne kjemiske også, men klarer ikke å slå fra meg spørsmålet om hvorfor det ikke holder?!

Fikk dere beskjed/anbefaling fra legene om ed? Hvor gjorde dere dette? Var dere uforklarlige barnløse? Beklager masse spørsmål, og takk for at du delte din historie, det hjelper å høre historier der det har gått bra[emoji169]

Jeg har bare ett forsøk igjen offentlig, og har ikke god erfaring med fryseegg dessverre, derfor er jeg litt redd for å Bruke opp det siste forsøket vårt.

Det er ikke alltid man kan få en eksakt forklaring på hvorfor ting ikke blir som man trodde. Men livmoren støter fra seg det som ikke er liv laga. Det kan ha skjedd noe ved deling videre og rundt da det skulle feste seg som har gått feil. Livmoren støter fra seg det som ikke er friskt nok.

Jeg har/hadde moderat til alvorlig endometriose og mannen noe reduserte svømmere. Vi hadde fire forsøk offentlig og 4 privat+ det siste i Spania. Jeg har desverre hatt to avbrudd, men var fullt ut stimulert med uttak. Ble ikke innsett på de da de ikke fant modne egg og en polypp.

Hvis du har hatt fler forsøk nå, og det er over ett år siden du fikk sjekket deg, ville jeg nok fått sjekket for polypper inne i livmoren. De kan gjøre det vanskelig for et embryo å feste seg.

Jeg har dårlig eggkvalitet. Fikk ikke vite dette før rundt det sjette forsøket. Det ble forsøkt ulike medikamenter for å øke eggkvalitet uten resultater. Etter det åttende forsøket fikk vi en samtale med legen. Han sa ting som det var og at det var sannsynlig at alt ville skje igjen ved nye forsøk. Fikk bare et til to embryo ved forsøkene, og de ble satt inn. Så måtte ha nye ferske forsøk hver gang. Legen gav oss alternaltiver ed eller ny runde som før med en sannsynlighet på under ti prosent for å få egne barn ved samtalen på det åttende. Så i prinsippet var valget ed eller adopsjon.

Så er det jo sånn at man må selv finne klinikken man vil ha ed fra. Så brukte mye tid på å finne den rette. Vi kom over en klinikk som hadde graviditetsgaranti som varte 180 dager inn i svangerskapet. Det var en tre-pakk som inkluderte stimulering av donor, innsett , testing osv. Vi tenkte vi hadde vært gjennom nok allerede og brukt mye penger. Valgte den klinikken da vi tenkte at de kunne ikke bære interessert i å tape penger, og jo mer tid de brukte på å gjøre meg gravid ville de tape mer. Risken var jo at man kunne bli gravid på første forsøk, noe vi ble. Men tenker ikke på det i dag. Vi er så glade for sønnen vi har.

Fint og godt å tenke på at han inke hadde eksistert uten meg, vi som tar i mot donoregg vil alltid ha en effekt (mye større enn man tror ) på utfallet.
 
Huff:( føler med deg.. det samme skjedde meg etter å ha satt inn 3 dagers den 9 mai.. men samlet motet til meg igjen etter noen dager med gråting:) klem❤️
 
Back
Topp