Hjelp til permisjon

lmn86

Forumet er livet
Assistert-jentene
Oktoberfruene 2018
Novemberlykke 2018
Påskekyllingene 2020
Jeg har regnet og regnet, er førstegangs, så er helt blå på dette! Vi tenker følgende:

Termin er 28.oktober! Vi velger 100% med 49 uker foreldrepenger!

1) jeg tar mødrekvoten min
2) jeg tar hele fellesperioden og den går ut 31.mai
3) jeg tar 5 uker perm uten lønn for å være hjemme med bebis
4) fra andre uken på juli tar vi begge ferie (mannen 4 uker, jeg 5)
5) når mannen er ferdig med sine ferieuker starter han på sin 15 ukers fedrekvote! Han har da permisjon til 17.november!

Blir slik i følge permisjonsappen:

Vis vedlegget 263579

På den foreldrepengeplanleggeren på nav.no kan man jo ikke legge inn permisjon uten lønn, så derfor jeg brukte en app!

Er dette «lov»?

Jeg jobber medleverturnus, med 2/3 døgn i strekk og en uke fri imellom! Så vi har mye fri sammen mens mannen har sin permisjon!
 
Helt lov, bare husk å søke om fars permisjon før din _lønnede_ går ut, hvor dere opplyser om at han skal utsette den. Ellers begynner den automatisk å løpe når din lønnede permisjon går ut [emoji4]
 
Me skal gjere det same, einaste forskjellen er at eg skal ha 3 veker ulønna permisjon i staden for 5. Ser ikkje nokon grunn til at det ikkje skal vera lov?:)
 
Helt lov, bare husk å søke om fars permisjon før din _lønnede_ går ut, hvor dere opplyser om at han skal utsette den. Ellers begynner den automatisk å løpe når din lønnede permisjon går ut [emoji4]

Så flott! Takk for tips, da skal vi huske på det! Takk for svar[emoji5][emoji5]
 
Me skal gjere det same, einaste forskjellen er at eg skal ha 3 veker ulønna permisjon i staden for 5. Ser ikkje nokon grunn til at det ikkje skal vera lov?:)

Blir muligens 4 uker her, alt avhengig av hvordan turnusen min er i juni neste år! Blir å ta døgn uten lønn, og så har jeg turnusfri uker! Men turnusen vet jeg ikke ennå, for jeg skal bytte avdeling[emoji5]

Er visst lov, var mest søknadsprosessen ifht å utsette mannen sin permisjon jeg var mest usikker på[emoji5] men fikk svar over her[emoji5][emoji5]
 
Men jeg får ikke til å legge inn noen opphold i form av ferie eller permisjon uten lønn i permisjonsplanleggeren
 
Men jeg får ikke til å legge inn noen opphold i form av ferie eller permisjon uten lønn i permisjonsplanleggeren

Får ikke det på nav.no nei! Jeg lasta ned en app som heter permisjonsplanlegger ellerno! Er etter gamle regler, men endra fars kvote til 15 uker! Da blir det riktig[emoji5]
 
.
 
Får ikke det på nav.no nei! Jeg lasta ned en app som heter permisjonsplanlegger ellerno!
Ja det var den jeg mente.
Har lastet ned den jeg også. Men dette er alt jeg får til:

Screenshot_20180620-221549.png

Får ikke til å legge inn noe opphold i form av ferie, permisjon uten lønn eller forsyve fars permisjon...
 
Ja det var den jeg mente.
Har lastet ned den jeg også. Men dette er alt jeg får til:

Vis vedlegget 263613

Får ikke til å legge inn noe opphold i form av ferie, permisjon uten lønn eller forsyve fars permisjon...

Helt nederst kan du huke av for utsettelse av fedrekvote, og legge inn dato den skal starte! Jeg la inn mandagen mannen skulle begynt på jobb igjen!

IMG_0018.jpg
 
Jeg har regnet og regnet, er førstegangs, så er helt blå på dette! Vi tenker følgende:

Termin er 28.oktober! Vi velger 100% med 49 uker foreldrepenger!

1) jeg tar mødrekvoten min
2) jeg tar hele fellesperioden og den går ut 31.mai
3) jeg tar 5 uker perm uten lønn for å være hjemme med bebis
4) fra andre uken på juli tar vi begge ferie (mannen 4 uker, jeg 5)
5) når mannen er ferdig med sine ferieuker starter han på sin 15 ukers fedrekvote! Han har da permisjon til 17.november!

Blir slik i følge permisjonsappen:

Vis vedlegget 263579

På den foreldrepengeplanleggeren på nav.no kan man jo ikke legge inn permisjon uten lønn, så derfor jeg brukte en app!

Er dette «lov»?

Jeg jobber medleverturnus, med 2/3 døgn i strekk og en uke fri imellom! Så vi har mye fri sammen mens mannen har sin permisjon!

Hør med nav om det er et visst antall uker far må ta ut før han tar sin utsatte permisjon. Min mann mistet alt av sin permisjon med førstemann fordi vi ikke visste at han måtte ha 6 uker perm før han utsatte resten. Da var det riktig nok kun han som hadde rett på permisjon, men greit å være obs på likevel :)
 
Hør med nav om det er et visst antall uker far må ta ut før han tar sin utsatte permisjon. Min mann mistet alt av sin permisjon med førstemann fordi vi ikke visste at han måtte ha 6 uker perm før han utsatte resten. Da var det riktig nok kun han som hadde rett på permisjon, men greit å være obs på likevel :)

Oj, det er det jo veldig greit å være obs på!! Takk for tips[emoji5][emoji5]
 
Back
Topp