Hjelp til navn nr 2

Januarjente17Oktobergutt19

Forelsket i forumet
Vi har for lengesiden bestemt oss for navn på jenta vår som kommer hvilken dag som helst, vi skulle egentlig holde dette hemmelig. Men det har glippet ut til noen få. Nå har jeg plutselig fått for meg å legge til et andre navn etter det første, da jeg gjerne har lyst å kalle opp etter mamma som ikke er her lenger og vet også at mamma likte godt dobbelnavn, mange på min side har det :) men hun het alså Elsa, og det synes jeg ikke er noe fint- langt fra min smak vertfall.. kan noen hjelpe med andre alternativer til Elsa, som minner? Har ikke så lyst å skrive navnet vi allerede har men kan si at det er et kort navn og slutter på E :)
 
Jeg synes personlig det er finest med tre stavelser i mellomnavn. Tillater meg derfor å foreslå Elise, Elisa, Eline eller Elina :)
 
Takk for innspill :) tror vi har funnet ett nå, men har et lite dilemma ;) vi tenker Alea som navn nr 2 og søsteren min sin datter som forøvrig er ungdomskolejente heter Linnea. Blir det for likt, eller går det fint? Vil ikke spørre søsteren min for vi vil navn nr 2 skal være overraskelse :) Alea vil uansett ikke bli brukt alene, mulig sammen med første navnet om det blir brukt i det hele tatt.. ;)
 
Takk for innspill :) tror vi har funnet ett nå, men har et lite dilemma ;) vi tenker Alea som navn nr 2 og søsteren min sin datter som forøvrig er ungdomskolejente heter Linnea. Blir det for likt, eller går det fint? Vil ikke spørre søsteren min for vi vil navn nr 2 skal være overraskelse :) Alea vil uansett ikke bli brukt alene, mulig sammen med første navnet om det blir brukt i det hele tatt.. ;)
Jeg ser ikke et problem med det :) synes det er to vidt forskjellige navn jeg da :)
Har ikke hørt Alea før, men det var nydelig !
 
Jeg og søsteren min har døtre med ganske like navn, ingen som tenker noe over det :) Mine to minste jenter har og navn som ligner hverandre i både bokstaver og stavelse, ingen som tenker at de har like navn heller, kun jeg hehe :)
 
Takk for innspill :) tror vi har funnet ett nå, men har et lite dilemma ;) vi tenker Alea som navn nr 2 og søsteren min sin datter som forøvrig er ungdomskolejente heter Linnea. Blir det for likt, eller går det fint? Vil ikke spørre søsteren min for vi vil navn nr 2 skal være overraskelse :) Alea vil uansett ikke bli brukt alene, mulig sammen med første navnet om det blir brukt i det hele tatt.. ;)

Alea var fint, da! :) Hvordan finner man sånne fine, sjeldne navn egentlig?
 
Back
Topp