Hjelp til navn nr 2

En tråd i 'Navn' startet av Januarspiren ❤️, 6 Jan 2017.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. Januarspiren ❤️ Forelsket i forumet

Vi har for lengesiden bestemt oss for navn på jenta vår som kommer hvilken dag som helst, vi skulle egentlig holde dette hemmelig. Men det har glippet ut til noen få. Nå har jeg plutselig fått for meg å legge til et andre navn etter det første, da jeg gjerne har lyst å kalle opp etter mamma som ikke er her lenger og vet også at mamma likte godt dobbelnavn, mange på min side har det :) men hun het alså Elsa, og det synes jeg ikke er noe fint- langt fra min smak vertfall.. kan noen hjelpe med andre alternativer til Elsa, som minner? Har ikke så lyst å skrive navnet vi allerede har men kan si at det er et kort navn og slutter på E :)

• Liker Liker x 1
  2. Januarspiren ❤️ Forelsket i forumet

Kan gjerne også si at vi liker litt uvanlige/sjeldne navn. Hadde i tankene Elsea, men syns d ble litt tungt gjerne ;)

3. Løvemor2014 Elsker forumet Marsboerne2017 Augustmødrene 2014

Elea? Elisa?

• Liker Liker x 1
  4. lallala Glad i forumet

Ella, Elita, Ellie.

• Liker Liker x 1
  5. Ninni Glad i forumet Marsboerne2017 Septembermødre <3

Jeg synes personlig det er finest med tre stavelser i mellomnavn. Tillater meg derfor å foreslå Elise, Elisa, Eline eller Elina :)

• Liker Liker x 1
  6. Safin Forelsket i forumet Novemberlykke 2016 Desemberskatter 2016

Alissa
    Elisabeth
    Eloisa
    Elvira
    Felisa

• Liker Liker x 1
  7. Januarspiren ❤️ Forelsket i forumet

Takk for innspill :) tror vi har funnet ett nå, men har et lite dilemma ;) vi tenker Alea som navn nr 2 og søsteren min sin datter som forøvrig er ungdomskolejente heter Linnea. Blir det for likt, eller går det fint? Vil ikke spørre søsteren min for vi vil navn nr 2 skal være overraskelse :) Alea vil uansett ikke bli brukt alene, mulig sammen med første navnet om det blir brukt i det hele tatt.. ;)

• Liker Liker x 2
  8. Blitz Glad i forumet Sensommerbarna 2016

️">
    Jeg ser ikke et problem med det :) synes det er to vidt forskjellige navn jeg da :)
    Har ikke hørt Alea før, men det var nydelig !

9. Januarspiren ❤️ Forelsket i forumet

Det mener samboer også, bare jeg som ikke vil tråkke noen på tærne ;)
    Det er et nydelig navn ja, er glad i navn som ikke er så vanlige :)

10. *Nyperose* Guest

Jeg og søsteren min har døtre med ganske like navn, ingen som tenker noe over det :) Mine to minste jenter har og navn som ligner hverandre i både bokstaver og stavelse, ingen som tenker at de har like navn heller, kun jeg hehe :)

• Liker Liker x 1
  11. tussa137 Glad i forumet Maiblomstene 2017

️">
    Alea var fint, da! :) Hvordan finner man sånne fine, sjeldne navn egentlig?

• Liker Liker x 1
  12. Januarspiren ❤️ Forelsket i forumet

Si det ;) fantasien med miksing av navn som allerede finnes ;) nå ble det ikke Alea på henne, men vi har en nydelig Wille Alvea <3

• Liker Liker x 2
  13. MammaLotte Flørter med forumet Høsthjerter 2017

Jeg heter selv Charlotte Aleah

14. Januarspiren ❤️ Forelsket i forumet

Så fint :)

Del denne siden