Hjelp til dagsoving

Tekopp

Forumet er livet
Septembergull'17
Februarbarna 2020
Stjerneskuddene 2024
Noen med noen gode tips til å få den lille til å sove på dagen?

Gjerne på en slik måte at jeg også får tatt en lur... vet ikke hvem av oss som sliter mest pga søvnmangel om dagen :D
 
Har ingen andre tips enn å ta vognkampen. Tok 3 dager med jamring og skriking og trøsting før 3åringen gikk med på å sove i vogna inne uten bevegelse :p
Han jeg har nå bare legger jeg på sofaen inntil en pute og stryker han litt over bryna, og borte vekk er han :p
 
Her må hun legges ut i vogn, da sover hun 3-4 timer.
Første duppen på dagen tar vi sammen i sengen, da sover vi 30-60 minutt.
Sovner han ikke sammen med deg i sengen heller?
Ellers er mitt beste tips å legge før han selv kjenner at han er trøtt. Jeg går slavisk etter klokka og det funker som ei kule. Går aldri mer enn 2 timer våken selv om hun virker opplagt og våken til å være oppe enda lenger.
 
Føler med deg. Her går det i powernaps, så umulig for meg å prøve å sove når han sover. Men jeg kjøpte en sånn Lalaloo som festes på styret på vogna slik at vogna er i konstant bevegelse. Genialt på iskalde dager hvor jeg ikke får trillet tur eller gidder å stå i rugge han i søvn. Han sover fortsatt bare korte dupper da. Blir sprø snart:p
 
Er problemet innsovning, eller oppvåkninger? Her hjalp det med storebroren når jeg innså han alltid våknet etter første søvnsyklus. Jeg måtte gå for å få han til å sove, og når han sovna satte jeg en alarm til 28 minutter senere. Da skulle jeg stå klar til å vugge vogna om han begynte å åpne øynene. Ble de først åpnet helt var han umulig å få til å sove igjen.
Om innsovning er problemet, har du prøvd å legge noe som lukter av deg sammen med mini?
Ellers ingen tips desverre.
Når storebror ble litt eldre fikk vi fast rutine rundt (kvelds)søvn, og det har hjulpet mye. Vi gjør akuratt samme hver dag, så han vet hva som skal skje/forventes.
 
Last edited:
Jeg triller ei runde uttpå plassen her før jeg setter han i gangen. Hadde vært godt å bare legge han rett i vogna, slippe å kle på seg, men den kampen har jeg ikke gidda å begynt på [emoji85]
 
Skal jeg sove selv må jeg sove sammen med han, ellers må jeg gå en tur på minst 1,5 timer og så bære vognbagen opp 3 etasjer og sette den på balkongen, da hender det at han sover en time til. Så dessverre, ingen gode tips fra meg :p
 
Er problemet innsovning, eller oppvåkninger? Her hjalp det med storebroren når jeg innså han alltid våknet etter første søvnsyklus. Jeg måtte gå for å få han til å sove, og når han sovna satte jeg en alarm til 28 minutter senere. Da skulle jeg stå klar til å vugge vogna om han begynte å åpne øynene. Ble de først åpnet helt var han umulig å få til å sove igjen.
Om innsovning er problemet, har du prøvd å legge noe som lukter av deg sammen med mini?
Ellers ingen tips desverre.
Når storebror ble litt eldre fikk vi fast rutine rundt (kvelds)søvn, og det har hjulpet mye. Vi gjør akuratt samme hver dag, så han vet hva som skal skje/forventes.
Begge deler er problematisk. Sliter med å sovne og våkner veldig lett. Har knapt opplevd at han har sovet i mer enn en time med mindre vi er på tur med vogn eller bil.

Har hatt en klut som jeg har gått med på meg som har fungert litt tidligere. Men kanskje jeg må lage til en ny sånn, tipper lukta går ut av kluten etterhvert?
 
Har ingen andre tips enn å ta vognkampen. Tok 3 dager med jamring og skriking og trøsting før 3åringen gikk med på å sove i vogna inne uten bevegelse :p
Han jeg har nå bare legger jeg på sofaen inntil en pute og stryker han litt over bryna, og borte vekk er han :p
Kose på bryna faktisk. Satt akkurat med mini og prøvde å gå han til å sove, strøk litt på bryna og øynene glippa igjen! Ble ett par minutter med brynkosing, men nå sover ungen!
 
Kose på bryna faktisk. Satt akkurat med mini og prøvde å gå han til å sove, strøk litt på bryna og øynene glippa igjen! Ble ett par minutter med brynkosing, men nå sover ungen!

Mamma gjorde det med meg når jeg var baby [emoji173]️ Funka på Filip fra dag 1! Storebroren va ei hardere nøtt å knekke :p
 
Mamma gjorde det med meg når jeg var baby [emoji173]️ Funka på Filip fra dag 1! Storebroren va ei hardere nøtt å knekke :p
Så koselig ❤
Håper det fungerer mer enn en gang her, hadde vært supert å ha en av-knapp ;)
 
Her går det veldig opp og ned med hva som funker. Ofte er trilletur det beste :) og mange ganger funker det å legge henne i vår seng, og legge seg ved siden av. Eller vugge henne i armene.
 
Her går det veldig opp og ned med hva som funker. Ofte er trilletur det beste :) og mange ganger funker det å legge henne i vår seng, og legge seg ved siden av. Eller vugge henne i armene.
Trilletur er gull, men ikke tre ganger om dagen ;)

Får han til å sove i armene mine, men våkner om jeg legger han fra meg. Så da sitter jeg der da i en time eller to :D
 
Trilletur er gull, men ikke tre ganger om dagen ;)

Får han til å sove i armene mine, men våkner om jeg legger han fra meg. Så da sitter jeg der da i en time eller to :D

Skjønner deg. Synes det holder lenge med 1-2 trilleturer :) hun har også blitt veldig vanskelig å legge fra seg.
 
Har ingen andre tips enn å ta vognkampen. Tok 3 dager med jamring og skriking og trøsting før 3åringen gikk med på å sove i vogna inne uten bevegelse :p
Han jeg har nå bare legger jeg på sofaen inntil en pute og stryker han litt over bryna, og borte vekk er han :p

Haha, må le litt! Jeg har ei lita ei som overhodet ikke vil sove på dagen (utenom i mine armer...), så tenkte jeg skulle prøve kose litt over bryna hennes! Men her resulterte det i gapskratt fra vesla [emoji23][emoji85] hun syntes det var såååå gøy [emoji85][emoji23]...
 
Back
Topp