Hjelp til å bli klar

B

BoOojaa

Guest
Hei :) Jeg skriver på Pappa siden i håp om å få litt tips og råd fra dere kommende fedre, fedre eller damer til menn - i lignende situasjoner.

Jeg har en samboer og sammen har vi ei jente på 7,5 år. Jeg har vært klar lenge, for nummer 2. Men han føler seg ikke klar. Han kan ikke komme med noe tidsperspektiv, ønsker ikke å snakke om temaet og jeg føler meg litt rådvill. Han har hintet frem at han kanskje trenger hjelp til å i alle fall føle det er OK, for resten kan han jobbe med og kommer kanskje under graviditeten.

Så da lurer jeg litt på tips og råd for å kanskje hjelpe han i å føle det OK. ?? Hva kan jeg si? Gjøre? Hinte frem til? Uten å mase.

Jeg føler tiden snaaaaart renner litt ut også, siden datteren vår er såpass stor og jeg snart er 30. Jeg vet 30 ikke er noen krise, men det går på følelsene mine.
 
Har dere vurdert familievernkontoret?
De har mange verktøy som kan hjelpe en å snakke om følelsene en har rundt slike ting, og man trenger slett ikke ha alvorlige problemer med forholdet for å gå dit. De vil helst komme på banen lenge før det, og hjelper gjerne til med utfordringer som det du beskriver.

Da slipper du å mase, og han kan få profesjonell hjelp til å finne ut av hva han vil, og hvordan han evt. skal bli klar for et barn til.
Kanskje er han redd for at dynamikken i forholdet skal endres, eller for at han ikke skal kunne gjøre en god jobb?
Uansett hva det er, er hjelpen tilgjengelig. :)
 
Back
Topp