Hjelp.. Leve normalt før positiv test? (F.eks båttur?)

Håpefull2019

Glad i forumet
Marsipanene 2019
Er dere bekymret i rugetiden/tidlig DPO?

Jeg er bedt på båttur i dag, er ca 11 DPO.
Det kan jo bli høy fart, risting og bølger.

Ville dere unngått det, eller er det å være overdramatisk?

Del gjerne erfaringer med ting dere har gjort eller ikke gjort.
 
Jeg vil definere det som å være overdramatisk :)

Uavhengig om du er gravid eller ikke bør du prøve å leve som normalt :)

Etter jeg fant ut jeg var gravid trente jeg fremdeles som normalt til kroppen ba meg f eks redusere vekt i knebøy fra 80 kg til 50 kg. Lev normalt :) lytt til kroppen :)
 
Jeg vil definere det som å være overdramatisk :)

Uavhengig om du er gravid eller ikke bør du prøve å leve som normalt :)

Etter jeg fant ut jeg var gravid trente jeg fremdeles som normalt til kroppen ba meg f eks redusere vekt i knebøy fra 80 kg til 50 kg. Lev normalt :) lytt til kroppen :)
Takk for svar! Deilig å høre
 
Lev som normalt du :)
 
Veldig overdramatisk ja :) lev som normalt !
 
Båttur skal gå helt fint! :)
Alkohol og slikt har jeg holdt meg unna med mindre jeg er veldig sikker på at det ikke har klaffet og det er en spesiell anledning :)
 
Lev som ikke gravid frem til det motsatte blir bevist. Det kan bli en utrolig lang ventetid på graviditet, og da er det dumt å gjøre det verre ved å ikke kunne leve som man vil.
 
Jeg drev med aktiv ridning til uke 25, så tenker så lenge formen er bra når en er gravid så lever en normalt.
 
Lev som ikke gravid frem til det motsatte blir bevist. Det kan bli en utrolig lang ventetid på graviditet, og da er det dumt å gjøre det verre ved å ikke kunne leve som man vil.
Det er helt sant, det har blitt en lang ventetid allerede.. Heller prøve å senke skuldrene litt, men lettere sagt enn gjort når ønsket er så uendelig stort.. :singing:
 
Det er helt sant, det har blitt en lang ventetid allerede.. Heller prøve å senke skuldrene litt, men lettere sagt enn gjort når ønsket er så uendelig stort.. :singing:
Det forstår jeg godt :) Siste jeg gjorde (fire dager før positiv test) var en skikkelig fyll, da hadde jeg tatt det rolig et halvt år. Men blei så lei av å leve bare litt og mest på vent, så jeg tok den helt ut... Og da var jeg åpenbart gravid, så tidlig er det ca ingenting utenfra som påvirker om det blir noe eller ikke ;) Så nyt tilværelsen mens du kan, både alkohol, diverse mat, tivoli og båttur :D
 
Mange av tingene man skal holde seg unna som gravid er pga slag/fall som kan gi morkakeløsning. Det kan ikke skje nå ;)
 
Det forstår jeg godt :) Siste jeg gjorde (fire dager før positiv test) var en skikkelig fyll, da hadde jeg tatt det rolig et halvt år. Men blei så lei av å leve bare litt og mest på vent, så jeg tok den helt ut... Og da var jeg åpenbart gravid, så tidlig er det ca ingenting utenfra som påvirker om det blir noe eller ikke ;) Så nyt tilværelsen mens du kan, både alkohol, diverse mat, tivoli og båttur :D
Forfriskende å høre Ørkenblomst! Det er jo dumt å sette nesten hele livet på vent, plutselig har det gått år. Så lenge man lever på beste måte etter at graviditet er påvist, da :happy: Hvordan gikk det med deg og den lille da?
 
Forfriskende å høre Ørkenblomst! Det er jo dumt å sette nesten hele livet på vent, plutselig har det gått år. Så lenge man lever på beste måte etter at graviditet er påvist, da :happy: Hvordan gikk det med deg og den lille da?
Ja det var det som slo meg også, men det blir fort intenst i prøveperioden så man tar gjerne litt av. Absolutt, så fort man vet må man være flink :)
Hun ventes i begynnelsen av oktober, alt ser bra ut både på ultralyd og nipt :)
 
Lev som normalt! Det kan ta lang tid å bli gravid, så man kan ikke stoppe livet.

Vi IVF’ere får beskjed om å være forsiktig med løping/intens aktivitet, og å unngå bading i sjøen mellom innsett og test, men det er jo en spesiell situasjon.
 
Back
Topp