HJELP! Kosttilskuddsbonanza...

Ninus1

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2019
Septemberlykke 2021
Har etter masse lesning tatt litt av på kosttilskudd som skal hjelpe til med å få denne babyen på plass....

Nå tar jeg hele syklusen: B-kompleks, pyridoksin(B6), Multivitamin, Omega-3 kapsler, folsyre og Selen med E-vitamin.

Før EL tar jeg bidronningsgele i form av kapsler og etter EL Wild yam kapsler.

I tillegg pusher jeg på med omega3,multivitamin, selen og sink til mannen.

I dag når jeg sto med hånda full av piller begynte jeg å tenke - er dette for mye av det gode? Kan det være sånn at noen av disse kosttilskuddene faktisk ødelegger istedenfor å bedre? Om noen av de «krasjer» med hverandre?

Hjelp! Er det noen som vet?

Hilsen litt lei og forvirra
 
Nå er ikke jeg kjent med bidronningsgele eller Wild han, men i forhold til de andre vitaminene du tar, er det nok ingen fare. Et eventuelt overskudd skilles ut i urinen, og det skal ganske høye doser til før man er overdosert, så risikoen for det er veldig liten :)
 
Har etter masse lesning tatt litt av på kosttilskudd som skal hjelpe til med å få denne babyen på plass....

Nå tar jeg hele syklusen: B-kompleks, pyridoksin(B6), Multivitamin, Omega-3 kapsler, folsyre og Selen med E-vitamin.

Før EL tar jeg bidronningsgele i form av kapsler og etter EL Wild yam kapsler.

I tillegg pusher jeg på med omega3,multivitamin, selen og sink til mannen.

I dag når jeg sto med hånda full av piller begynte jeg å tenke - er dette for mye av det gode? Kan det være sånn at noen av disse kosttilskuddene faktisk ødelegger istedenfor å bedre? Om noen av de «krasjer» med hverandre?

Hjelp! Er det noen som vet?

Hilsen litt lei og forvirra

Jeg ville diskutert det med en lege. Det er sikkert ikke farlig, men for å være helt sikker. Jeg har fått anbefalt mye av det du leser opp av homeopat, men velger å diskutere det med legen min før jeg begynner å ta. Særlig mtp vitamin E og B-kompleks. Det samme gjelder mannen - han har jeg sendt til legen for å sjekke verdiene sine før jeg pusher på han noe.

Når det er sagt så er det jo ikke reseptbelagte legemidler slik at skaden man kan påføre en selv er vel sterkt begrenset. Uansett er fertilitet og befrukting en følsom prosess så jeg ville vært forsiktig med å tukle for mye med balansen i kroppen. Det er hvertfall min mening. Masse lykke til! [emoji173]️
 
Har etter masse lesning tatt litt av på kosttilskudd som skal hjelpe til med å få denne babyen på plass....

Nå tar jeg hele syklusen: B-kompleks, pyridoksin(B6), Multivitamin, Omega-3 kapsler, folsyre og Selen med E-vitamin.

Før EL tar jeg bidronningsgele i form av kapsler og etter EL Wild yam kapsler.

I tillegg pusher jeg på med omega3,multivitamin, selen og sink til mannen.

I dag når jeg sto med hånda full av piller begynte jeg å tenke - er dette for mye av det gode? Kan det være sånn at noen av disse kosttilskuddene faktisk ødelegger istedenfor å bedre? Om noen av de «krasjer» med hverandre?

Hjelp! Er det noen som vet?

Hilsen litt lei og forvirra

Vitamin E er vel den eneste som er fettløselig så vidt jeg vet, de andre tisser du ut. Det skal veldig mye til å få for mye vit E, og det er hovedsakelig farlig for røykere. Noe jeg antar du ikke er, i og med at du er midt i en prøveprosess. Wild Yam og bidronningsgele kan jeg ingenting om, men som Belka87 sier, skal de andre være trygge :) Du merker på urinfargen når du begynner å skille ut mesteparten av b-vitaminene, den blir helt signalgul. Dette har jeg prøvd, og har nå kuttet litt ned. Tar B6 daglig etter EL, og b-kompleks bare én dag per uke.
 
Det går nok bra! Men bidronninggele skal helst tas hele syklusen fikk jeg beskjed om, det var mange i den butikken jeg kjøpte den i psm hadde brukt den hele syklusen med god effekt :D
 
Vitaminene A,D,E og K er fettløselige vitaminer som du ikke skal ha for mye av. Gjennom multivitamin og Omega3 får du dobbelt opp av en del av disse. Ser også at du tar vitamin E og selen,også dette får du jo i deg fra før. Det kan være skadelig å få for mye av enkelte vitaminer, så du burde nok sjekke litt med lege.
 
Med et variert, sunt kosthold skal man ikke behøve andre tilskudd enn folat. Så med mindre du har tatt blodprøver som viser mangler på noe, er det ikke noe vits å ta alle disse tablettene. Omega 3 kan man ta hele året rundt i Norge.

Jeg tar jerntilskudd med C-vit pga litt lav blodprosent, men det er i samråd med lege. I tillegg tar jeg folat og trankapsler.
 
Min gyn ettertrykkelig sa jeg måtte ikke overskride anbefalt dagsdose på A-vitamin.
Støtter denne! For mye vitamin A kan gi økt fare for kreft :( Det finnes heldigvis multivitaminer uten vitamin A og D. Anbefales hvis man vil ta multivitaminer og omega 3 på en gang.
 
Støtter denne! For mye vitamin A kan gi økt fare for kreft :( Det finnes heldigvis multivitaminer uten vitamin A og D. Anbefales hvis man vil ta multivitaminer og omega 3 på en gang.
Min gyn sa ett eller annet om at det kan gi fosterskade/abort ol.
 
Noen som bruker bidronninggele og wild yam? :rolleyes: Bruker dere bidro hele syklusen? og hvilket regime på WY? :eek: Leser så utrolig mye forskjellig. :wideyed:
 
Noen som bruker bidronninggele og wild yam? :rolleyes: Bruker dere bidro hele syklusen? og hvilket regime på WY? :eek: Leser så utrolig mye forskjellig. :wideyed:

Aldri prøvd wild yam, men bidro skal brukes hele syklusen fikk jeg beskjed om på helsekosten, der hadde mange jenter prøvd det og blitt gravide :D
 
oh takk for svar, da skal jeg prøve det:D Har du brukt bidro lenge? :cool:
Nei jeg brukte det en syklus frem til EL, så stoppa jeg og har glemt det av. Men skal starte nå igjen. Man får også energi av den og det er ufattelig godt:D den syklusen jeg brukte det fikk jeg masse EL slim!
 
Nei jeg brukte det en syklus frem til EL, så stoppa jeg og har glemt det av. Men skal starte nå igjen. Man får også energi av den og det er ufattelig godt:D den syklusen jeg brukte det fikk jeg masse EL slim!

Spennende :D jeg også fikk masse el slim nå, har aldri merket el så tydelig før :eek:
 
Noen som bruker bidronninggele og wild yam? :rolleyes: Bruker dere bidro hele syklusen? og hvilket regime på WY? :eek: Leser så utrolig mye forskjellig. :wideyed:
Wild jam fra el til dpo5.
Bidro hele syklusen.[emoji4]
Og dong quai fra tr til el.
 
Hei alle sammen! Men hva sier dere om disse vitaminer for gravide eller de som prøver?
Jeg er veldig dårlig på å holde kontroll på forskjellige vitaminer, men disse har alt sammen i noen små kapsler/tabletter.
Er det noe bedre enn å spise mange forskjellige, eller er de bare tull? [emoji848]
 
Back
Topp