Hjelp! Hvordan kle den nyfødte?!

Novo

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
Inne er greit men for bilstolen eller trilletur, hva gjør dere? Sist kledde jeg på henne en bomullsbody, velur helbody (med føtter) oppå, pledd og så inn i voksiposen. Før det tok jeg på henne ullbody, ullbukse og en slik "bamse" dress fra hm så inni posen. Tar også på henne joha ullue og lillelam hals..slik var hun kledd for temp 1-3 grader. Jeg kjenner stadig på henne- frykter mest at hun skal overopphete :/ råd? Vil jeg stresse mindre med tiden? Vurderer å kjøpe ulldress fra joha eller lillelam og bare bruke ullbody og stilongs under - for den bamse heldressen vi har er litt klumpete. Erfaring med disse? hva kler dere på de nyfødte?
det vanskeligste synes jeg er når vi skal inn og ut av bilen og vogna - har bilstolpose men hun må jo være godt kledd for mellomgangen fra bilstol til vognpose - stress-
 
Tror nok det beste her er å prøve seg litt frem. Alle babyer er forskjellige, men som oftest har vi en tedens til å kle dem i alt formye fremfor for lite.
Kjenn etter i nakken på barnet. Er der du får et mest riktig inntrykk av hvordan barnet har det tempraturmessig [emoji4]
 
Tror nok det beste her er å prøve seg litt frem. Alle babyer er forskjellige, men som oftest har vi en tedens til å kle dem i alt formye fremfor for lite.
Kjenn etter i nakken på barnet. Er der du får et mest riktig inntrykk av hvordan barnet har det tempraturmessig [emoji4]

Ja er det jeg gjør- i nakken og er nettopp redd for det: at jeg kler henne for mye - overoppheting. Men hva kler du din i når dere skal ut? Bruker dere heldress av noe salg? Greit å høre med andre så kanskje jeg får noen gode ideer :p
 
I bilstolen har vi brukt body, strømpis og en sånn bamsedress fra hm. Også et pledd over, så vi kan regulere litt. Har ikke vært så mye ute med vogna, men har skinnpose da, så tenker body, strømpis og kanskje en strikkejakke. Da er d gjerne armene som er mest utsatt, tror hun holder varmen rimelig godt på resten av kroppen i den posen.
 
Slik som i dag, body, bukse, tynn kosedress og i bilstolposen med tynnere strikke lue på. Men det er litt vanskelig tid å kle dem på da gradene hopper så, blir å prøve litt forskjellig.
 
I bilstol kler jeg på så det er rå å åpne opp / ta av etter hvert. Temperaturen stiger jo når en får varme i bilen.
 
Ull innerst, evt med bomull på innsiden, strikket ulljakke og bukse og pose i vogn. Har ikke dress i dunpose. Tynn ullbalaclava. Har pose i bilstol også. Tar av lue og åpner pose innendørs. Har ikke født enda, men planen er utprøvd med tidligere barn;)
 
Jeg var ute å trillet tur i stad. Da hadde hun på seg ullbody,ullstrømpebukse, tynne ullsokker, tova ullsokker, strikket lue og ulldress. Nedi pose med ullpledd i posen. -1 grad da vi gikk.
Skal vi i bilen er det ull innerst oppi posen også pledd i posen. Tynn ullue.

Nå bruker jeg kun ull inne også. Ullpysj om natten :)
 
Jeg trillet tur i går, og da hadde jeg ALT for mye på. Da hadde jeg body og strømpebukse i bomull, en nøstebarn ullfleece-dress, og så lå han oppi en dunpose. Teppe på toppen av posen og "lokk" på vognbagen.

Han var svett når jeg tok han opp. Neste gang tar jeg en jakke isteden, og dropper teppet!

I bilstolen har jeg inneklær på, oppi bilstolpose som jeg snurper igjen mens jeg er utendørs. Har faktisk droppet lue, fordi han blir så varm! Åpner godt opp når vi kommer inn i bilen!

I dag tok jeg ut bilstolposen og hadde på han body, bukse, cardigan og sokker i bomull+ullsokker og lue, la over et ullpledd på vei ut i bilen. Han var fortsatt god og varm, til tross for 2 grader ute, og kald bil.

Mye verre for dem å være for varme enn for kalde..
 
Ser at jeg da mulig kler min for mye :p kjøpte sånn heldress i ull fra reflex på salg og tenker å bruke det en del fremover :) slik som mange bruker disse dressene fra lillelam

Har alle forresten lammeskinn i vogna? Jeg har kun voksi dunposen - det virker å være relativt tett i bunn på min stokke så jeg har ikke sett behovet - med mindre det er noe jeg ikke har fått med meg :p virker som om at alle har lammeskinn
 
Ser at jeg da mulig kler min for mye :p kjøpte sånn heldress i ull fra reflex på salg og tenker å bruke det en del fremover :) slik som mange bruker disse dressene fra lillelam

Har alle forresten lammeskinn i vogna? Jeg har kun voksi dunposen - det virker å være relativt tett i bunn på min stokke så jeg har ikke sett behovet - med mindre det er noe jeg ikke har fått med meg :p virker som om at alle har lammeskinn

Jeg synes disse ulldressene er veldig gode. Da holder det med et tynt lag bomull eller ull under! :)

Det er veldig vanlig med saueskinn i vogna, men det er ikke noe man må gjøre. Jeg har lagt det der fordi jeg synes det ser lunt og godt ut å sove på, og fordi ullen skal være temperaturregulerende. Fordelen da er at hvis babyen svetter og blir våt, så blir den ikke kald!

Jeg mener voksiposen har ull i bunn-delen, så da har man evt den funksjonen der også.

Jeg har hatt ull i vuggen i stuen også, men den har jeg tatt ut fordi han ble for varm. På soverommet har han saueskinn i senga si, for her har vi det kaldere, og så sover han kun i body om natten.
 
Ser at jeg da mulig kler min for mye :p kjøpte sånn heldress i ull fra reflex på salg og tenker å bruke det en del fremover :) slik som mange bruker disse dressene fra lillelam

Har alle forresten lammeskinn i vogna? Jeg har kun voksi dunposen - det virker å være relativt tett i bunn på min stokke så jeg har ikke sett behovet - med mindre det er noe jeg ikke har fått med meg :p virker som om at alle har lammeskinn

Jeg har saueskinn i vogna og i senga :) men frøkna mi fryser lett :)
 
Mi er frysepinne.. så da er det to lag med ull. Ull body, ull strømpebukse, ulldress/sett. Lue, votter og tykke sokker :)
 
Hvordan vil dere kle nå som det er -11, i oslo. Jeg har kledd med ullbody, ulltights, ullsokker innerst + hentesett eller bamsedress utenpå - i vognpose. Burde jeg kle med noe mer nå?
 
Har lammeskinnspose i vogna, så kler ganske lite på han. Ullbody, strømpebukse, tykke sokker/lester jakke, votter og lue. Kan være det er for lite, men han har ikke klaget og alltid vært god og varm når vi har tatt han opp.. Egentlig samme greia i voksiposen i bilstolen. Tar jo bilstolen inn før jeg ta han ut av den også er det riktig kaldt starter jeg bilen i god tid.
 
Hvordan vil dere kle nå som det er -11, i oslo. Jeg har kledd med ullbody, ulltights, ullsokker innerst + hentesett eller bamsedress utenpå - i vognpose. Burde jeg kle med noe mer nå?

Stikk en finger ned i nakken og kjenn om babyen er varm eller kald. Det er den beste pekepinnen! Men synes det høres veldig greit ut jeg da.

Husk at man skal ikke være veldig lenge ute med de små når gradestokken kryper under -10!
 
Back
Topp