Hjelp... Hva ville dere gjort?

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Hvis en du kjenner godt, som du er ganske nær, men som har alkoholproblemer, sender deg en melding hvor h* er sint og sur for en ting du ikke kan forstå har rot noe sted. Personen er tydeligvis full siden h*n aldri hadde snakket slik til deg edru.

Hva ville du gjort? Svart eller ignorert? Tatt det opp senere? Hadde du blitt såret eller hadde det prellet av fordi du ikke har gjort noe galt?
 
Selvfølgelig ville jeg ha blitt såret, men ville nok ha gått fort over også ville jeg ha tatt det opp med personen når personen er edru
 
Å diskuterer eller snakke fornuft med en full person er rimelig dødfødt[emoji20] hadde ignorert det og tatt det opp senere.
 
Tatt det opp en annen dag. Kanskje en prat kan få vedkommende til å se hva h*no faktisk driver med?
 
Første gang: latt det ligge og tatt det opp senere.
Ørtende gang: ignorert hele greia, jeg vet med meg selv at det ikke er jeg som er problemet.
 
Latt det ligge til en annen dag, nytter ikke å snakke fornuftig med fulle folk uannsett:wtf:
 
Jeg ville også som de andre sier tatt det opp når personen er edru, ikke vits å svare når personen er full. Jeg ville ikke tatt det opp fordi jeg følte at jeg hadde gjort noe galt, men fordi jeg syntes det er respektløst å komme med sånt når man er full på tlf isteden for å snakke edru ansikt til ansikt.
 
Hadde nok blitt såret der og da, men tror det hadde gitt seg raskt siden jeg jo vet selv at man ikke alltid sier og gjør de gjennomtenkte ting i alkoholpåvirket tilstand. Ville tatt det opp med vedkommende når h*n er edru.
 
Hadde ignorert det, og tatt det opp dagen etter.. spurt hva han/ hun mente med mld
 
Hadde sendt et kort svar om at jeg ikke har gjort noe galt og at vedkommende må slutte å drikke. Og så ikke svart noe mer.
 
Hvis en du kjenner godt, som du er ganske nær, men som har alkoholproblemer, sender deg en melding hvor h* er sint og sur for en ting du ikke kan forstå har rot noe sted. Personen er tydeligvis full siden h*n aldri hadde snakket slik til deg edru.

Hva ville du gjort? Svart eller ignorert? Tatt det opp senere? Hadde du blitt såret eller hadde det prellet av fordi du ikke har gjort noe galt?

Jeg hadde nok bare svart enkelt at "dette henger ikke helt på grep for meg. Det er tydelig at du er opprørt og har mange følelser i sving
Men dette tar vi i morgen når du er edru. Jeg er ikke intr i å diskutere dette når du er under påvirkning av alkohol."

Møt vedkommende med at du forstår at det er følelser i sving, Men sett ned foten at du kommer ikke til å finne deg i at vedkommende kan drikke seg full og herje på denne måten.
 
Enten ikke kommentert i hele tatt eller bare kommentert alkoholproblemene til vedkommende. Ikke noe mer.
 
Back
Topp