Hjelp! Hva slags utslett er dette?

Aurora

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Marsipanene 2019
hei. Jeg lurer på om dere har opplevd noe lignende utslett og hva det kan være? Snuppa får dette utslette nå i ca 3 uker uten at vi vet hva hun reagerer på! Jeg mistenker at hun reagerer på bleie, pga utslette kommer først på lårene. Så sprer d seg over hele kroppen og ansiktet, det kommer og går. Men hvis d er bleie allergi, er det noe spesiellt stoff hun reagerer på ? Jeg synes jeg så noe slags sensitive bleier, kan d være løsningen.., ?
 
8415c672133e1e0faf06e0c02ea61c1a.jpg
634004055861d3b7c8bcec0187f7c7ca.jpg
254729b1cde9dcc37e32e9c4efe90a66.jpg
 
For meg kan det se ut som atopisk eksem. Jeg ville tatt en tur til legen, for å finne ut hva det er ❤
 
Ta turen til legen ja. Reagerer ungen på bleien så holder det seg i bleien...
 
Hun var til legen med faren sin, og fikk allergi medisin. Legen hadde ikke et klart svar, bortsett fra at det så ut som et elveblest. Men jeg vil gjerne vite hva hun reagerer på . Og det kan være fra klær til mat. .,,
 
Desverre er det ikke alltid man finner ut hva de reagerer på, men veien til å finne det ut er nok legen og testing etterhvert.

Men prøv de naturlige tingene, parfymefritt vaskemiddel, parfymefri såpe og alt sånt. Bytt evt bleie om du tror det er dem. Men da et det i bleieområdet det er.

Ellers er tanken mat. Og det et ikke så lett selv
Hvor gammelt et barnet? Ammes hun? (altså er det ditt kosthold i tillegg til hennes som må kontrolleres?) har hun hatt det lenge, i forhold til når (ku)melk og egg ble introdusert?

Om det er elveblest så kommer det vel oftere, men ikke alltid, av allergi. Er det eksem så kan det utløses av allergi men det er en sykdom i seg selv som lever sitt eget liv. Men da skulle nok legen sett forskjell.

Er hun tørr i huden? Kjøp i så fall en god fuktighetskrem på apoteket, snakk med dem, og smør regelmessig.
 
Desverre er det ikke alltid man finner ut hva de reagerer på, men veien til å finne det ut er nok legen og testing etterhvert.

Men prøv de naturlige tingene, parfymefritt vaskemiddel, parfymefri såpe og alt sånt. Bytt evt bleie om du tror det er dem. Men da et det i bleieområdet det er.

Ellers er tanken mat. Og det et ikke så lett selv
Hvor gammelt et barnet? Ammes hun? (altså er det ditt kosthold i tillegg til hennes som må kontrolleres?) har hun hatt det lenge, i forhold til når (ku)melk og egg ble introdusert?

Om det er elveblest så kommer det vel oftere, men ikke alltid, av allergi. Er det eksem så kan det utløses av allergi men det er en sykdom i seg selv som lever sitt eget liv. Men da skulle nok legen sett forskjell.

Er hun tørr i huden? Kjøp i så fall en god fuktighetskrem på apoteket, snakk med dem, og smør regelmessig.

Tusen takk for svar. Da må vi prøve å finne ut hva hun teagerer på. Hu er ikke tør i huden, og det plager ikke henne. Men ser helt grusomt ut. Ammer ikke nei. I går kom det etter at jeg hadde på pysjamas fra hm . Kan d være at de har noe i stoffet ?
 
Har hun nettopp fått mmr vaksinen? Gutten til en venninne av meg så sånn ut etter den vaksinen, men det gikk over og ikke hatt noe sånt igjen.
 
Har hun nettopp fått mmr vaksinen? Gutten til en venninne av meg så sånn ut etter den vaksinen, men det gikk over og ikke hatt noe sånt igjen.

Det kom etter vaksinen, ca 2 uker etter vaksinen. Så jeg har det i tankene at hun kanskje reagerer på den vaksinen.
 
Back
Topp