Hjelp! Etter et halvt år mister jeg melka!!

Jentehumor

Forelsket i forumet
Augustmødrene 2014
Hjelp!
Har mindre melk i brystene enn jeg hadde før. Har en baby på 7måneder som virker veldig sutrete til tider nå og samtidig får jeg ikke nok melk til han. Hadde rikelig så han fikk nok før, men i dag da jeg prøve å pumpe etter 2timer fra forrige amming får jeg bare 50ml. 2 timer er vanlig at han ønsker å spise mer. Hvis det har gått lenger tid får jeg heller ikke melkespreng lenger.
Blir bekymret for å miste melka helt. Det er så koselig å amme:(

Har vert veldig urolig og stresset i 2 måneder nå, men nå begynner ting å roe seg, og det er nå jeg merker det.

Kan jeg gjøre noe for å få det tilbake igjen og hvor lang tid tar det før det er tilbake til normalen?
 
Bestill/kjøp noe som heter bokkehornskløverfrø/fenugreek. Du finner det bla på iherb.com. (hvis du er villig til å betale den dyre frakten så kommer varene ganske fort)
Spis mye havre og næringsrik mat, og drikk massemasse vann ut over hele dagen.
Fikk også et tips selv fra ammehjelpen. Det var å la brystpumpa stå på et sentralt sted i huset. Hver gang du går forbi der, skal du pumpe i bare 2 min, sånn at du booster melkeproduksjonen. Tenk på enten noe morsomt eller på babyen din når du pumper (d
da frigjøres oxytocin som gjør at melka renner lettere. Du kan forresten også få oxytocin nesespray av legen)

Et annet tips jeg fikk, var å gå med bar overkropp på både meg og baby så mye som mulig over flere dager mens man skaper kunstige økedøgn, og bære baby inntil meg så mye som mulig. Sånn skulle det bli lettere tilgang for babyen (noe som oppfordrer til mer mat = økt produksjon), og hudkontakten skulle gjøre at hormonene spiller på lag.
Dette med nærkontakt og tilgjengelighet, gjør at samsoving er en fin metode for å holde på ammingen.

Hvis dette er noe som er viktig for deg, så ikke gi opp :)
 
Lurer på det samme selv. Får bare ut 50 ml men min er bare 6 uker. Slik ting er nå så slutter jeg nok å amme lenge før planlagt, som var ca 6 mnd alder... Jeg gir mme i tillegg, kanskje dette kan være en løsning? Og barnet kan nå begynne å få litt fast føde også? Forsåvidt synes jeg du har vært heldig som har kunnet amme helt frem til 7 mnd :)
 
Huff jeg spiser, drikker, samsover og gjør det dere sier og har gjort det siden han var født. Tenker til og med avslappende tanker om sønnen min som gjør at det iler i kroppen så melka skal komme. Men nå har den sluttet å komme, bare sånn plutselig. Får litt melk om natta nå og det er alt:(

Jeg har så lyst å amme.

Får gå til legen eller noe da:(
 
Kanskje prøve å øke væske inntaket ditt?

Leste just at det nødvendigvis ikke var sammenheng mellom inntak og produksjon....

Sliter litt sjøl om dagen og har ammet OFTE uten det ser ut til å hjelpe.... Mi er fire mnd....
 
Lurer på det samme selv. Får bare ut 50 ml men min er bare 6 uker. Slik ting er nå så slutter jeg nok å amme lenge før planlagt, som var ca 6 mnd alder... Jeg gir mme i tillegg, kanskje dette kan være en løsning? Og barnet kan nå begynne å få litt fast føde også? Forsåvidt synes jeg du har vært heldig som har kunnet amme helt frem til 7 mnd :)
Sånn har jeg hatt det hele tiden, men har syns det var så viktig å amme at jeg har gitt det jeg har hatt og så har hun fått mme i tillegg. Det har fungert og nå er hun snart 6mnd. De kan få litt fast føde fra 4mnd.
 
4 kopper ammete om dagen og masse havresuppe hjalp her. Jeg fikk også mindre melk da hun var 6.mnd.
 
Back
Topp