Hjelp er så matlei og trenger ideer...

AG

Betatt av forumet
Hei
Trenger hjelp til å serverer det samme på en ny måte, eller tips til noe nytt å servere til middag.

Gutten vår på snart 3år er ganske kresen av seg og skal ikke ha maten blandet i form av gryterett og lignende. Ja jeg vet at han ikke skal styre over hva som serveres, men husfreden og noe på bordet bør han kjenne til med noe nytt.

Det han liker er:
Fiskekaker/ pinner
Ostecnitsel
Pannekaker
Bogskinke
Bacon
Kyllingnugeds
Pølser

Dere ser tegningen, og tilbehør tilbys men ikke spist. Dette kan jeg leve med men blir ganske lei av det samme på bordet hele tiden, og ønsket er jo at han får utvidet smaksløkene sine.

Konkrete middagstips og tilbehør til det som er nevnt tas i mot med takk. Belæring om at barn må smake og ikke får noe annet kan dere holde til dere selv.
 
Dytter på denne, og håper du får noen tips snart:)
 
Følger denne, har ei på 4,5 og en lillebror på 3 som har blitt så kresne i matveien:wtf:
 
Dytter den opp, og takker for linkene. Jeg skal se etter boken.
 
Dytter denne opp og kommer med nye tips som er kommet inn på menyen[emoji5]
-Tomatsuppe til pannekakene, jeg har en oppskrift på en hjemmelaget som kan deles
- Karbonade i små pitabrød og ønsket salat eller grønnsaker.
- Tomatsuppe med pølser, egg og hvitløksbaguetter
 
Fiskepinner i lomper/brød.
Innbakte pølser.
Ostesnitsel med ris og salat eller pomfri/stekte poteter.
Makaronigrateng.
Stekt ris. Kan bruke bogskinke, bacon og pølser i.
Horn.
Fiskekaker i pita brød.
Kyllingnuggets med ris og salat.
Medisterkaker med brun saus og tilbehør.
Hjemmelaget pytt i panne med makaroni, pølser, bacon, medisterkaker, noen bruker også pomfri oppi. Bruker rester man har.
 
Har du testet fiskekakene med grønnsaksmos i?
Her er de fra fiskemannen med gulrot stor suksess. Serverer det hver gang toåringen spør etter makaroni til middag [emoji6]

Bogskinke ville jeg servert med eggerøre (spekemat til de voksne) og godt brød eller rundstykker.

Pølser i ymse varianter fra grillen. Kanskje la han lage egne spyd som kan grilles? Litt sånn pølser i biter og hva som helst som kan funke av grønnsaker?
 
Har du testet fiskekakene med grønnsaksmos i?
Her er de fra fiskemannen med gulrot stor suksess. Serverer det hver gang toåringen spør etter makaroni til middag [emoji6]

Bogskinke ville jeg servert med eggerøre (spekemat til de voksne) og godt brød eller rundstykker.

Pølser i ymse varianter fra grillen. Kanskje la han lage egne spyd som kan grilles? Litt sånn pølser i biter og hva som helst som kan funke av grønnsaker?

Prøvde de med gulrot i går... Han delte dem opp selv, så på de og så på meg. «Sokkelo» sa han og skjøv det vekk[emoji23] De med blomkål går nok bedre. Pølser er alltid suksess å variere for at vi voksne ikke blir lei er vanskeligere.
 
Prøvde de med gulrot i går... Han delte dem opp selv, så på de og så på meg. «Sokkelo» sa han og skjøv det vekk[emoji23] De med blomkål går nok bedre. Pølser er alltid suksess å variere for at vi voksne ikke blir lei er vanskeligere.
«Sokkelo» [emoji85]

Sliter litt med de pølsene selv, så tenker vi kjører på med grilling så ofte som mulig gjennom sommeren i håp om å få pølse «ut av systemet» for en periode [emoji23] for når vi voksne får grillmat er det liksom greit med pølser, så tilbyr vi å smake på alt vi har [emoji6] grilla vannmelon var stoooor suksess! Mais på kolbe også, uten at jeg skjønner hvorfor, for vi spiser sjelden mais. Men det er hvertfall noe [emoji1303]
 
Back
Topp