Hjelp, bekymrings meld

Bkno6141782

Andre møte med forumet
Hei, jeg har en kjæreste som sitter i fengsel og har en dom på 3 år. Han sitter inne for blandt annet tyveri, rus og vold. Fekk brev idag om tilkalling fra BV for de hadde fått bekymringsmelding fra fengselet... hva kan dette gjelde. Jeg har vært på besøk 3 gabger med baby og han er 7 uker idag..Er fruktelig redd for at noe skal skje:/
 
Hei, jeg har en kjæreste som sitter i fengsel og har en dom på 3 år. Han sitter inne for blandt annet tyveri, rus og vold. Fekk brev idag om tilkalling fra BV for de hadde fått bekymringsmelding fra fengselet... hva kan dette gjelde. Jeg har vært på besøk 3 gabger med baby og han er 7 uker idag..Er fruktelig redd for at noe skal skje:/

Hei!

Hvorfor er du redd? Dette er jo en ypperlig anledning til å evt. få litt veiledning om oppdragelse, og det er det ingen som har vondt av.
Hvis du tar vare på barna dine og følger dem opp, er det ingen grunn til bekymring. Barnevernet "tar" ikke barn uten grunn, til tross for vitnesbyrd fra diverse forsmådde foreldre i diverse medier. ;)

Hvis fengselet har sendt meldingen skal BV garantert finne ut om det er stor sannsynlighet for at du bringer dette mennesket inn i barnets liv, og hvilken påvirkning han kan ha på barnet. Det skulle jo bare mangle når det er en slik dom han sitter inne for.

Ta dette som noe positivt, vær ærlig hele veien, og ta imot den hjelpen som evt. tilbys.

:)
 
For og være brutalt ærlig ville jeg først og fremst tenkt litt over hvilke mennesker jeg lar ta del i mitt barns liv, hvis fengselet har sendt inn bekymringsmelding er det nok noe i kjæresten din sin oppførsel som de syns er grunn til bekymring..
 
For og være brutalt ærlig ville jeg først og fremst tenkt litt over hvilke mennesker jeg lar ta del i mitt barns liv, hvis fengselet har sendt inn bekymringsmelding er det nok noe i kjæresten din sin oppførsel som de syns er grunn til bekymring..

Han er barnefaren til ungen min
 
Jeg tror du bare må prøve å roe ned og høre hva de vil. Det er ingen grunn til at bv griper inn i utgangspunktet at en forelder sitter i fengsel. Vær deg selv,lytt til hva de sier til deg. Det kan være noe fengselet har sett i samspillet mellom deg,far og baby. Jeg skjønner godt at du er bekymret,men husk at bv har mange hjelpetiltak som normalt prøves før noen barn blir fjernet fra et hjem. Som sagt,lytt og ta i mot tilbakemeldinger,råd og tilbud du får.
 
Hva skal du med en kjæreste som sitter inne for slike alvorlige ting? Når han kommer ut og skal være en del av barnets liv, så er ikke dette en mann som er bra for hverken deg eller barnet.
Tenk på hva du vil med livet ditt, fremtiden til barnet ditt. Hadde ikke involvert barnet mitt i en kriminell mann.
 
Hva skal du med en kjæreste som sitter inne for slike alvorlige ting? Når han kommer ut og skal være en del av barnets liv, så er ikke dette en mann som er bra for hverken deg eller barnet.
Tenk på hva du vil med livet ditt, fremtiden til barnet ditt. Hadde ikke involvert barnet mitt i en kriminell mann.

Nå skriver hun jo at han er barnefar. Da er det ikke fullt så enkelt.
 
Ok, da har jeg ikke lest godt nok.. vanskelig situasjon, men uansett må hun jo vurdere om denne mannen " far eller ikke far" er bra for barnet deres

Det er ikke dette trådstarter har spurt om, og du ikke kjenner situasjonen deres. Hun har ikke bedt om råd angående forholdet til barnefar, men om hvorfor bv har tatt kontakt. Hvorfor kan ingen av oss vite, så hun må bare vente til hun får vite det.

Det er faktisk ikke slik at folk som er dømt for noe verken er umennesker eller samtidig er fradømt retten til et familieliv.
 
Det er ikke dette trådstarter har spurt om, og du ikke kjenner situasjonen deres. Hun har ikke bedt om råd angående forholdet til barnefar, men om hvorfor bv har tatt kontakt. Hvorfor kan ingen av oss vite, så hun må bare vente til hun får vite det.

Det er faktisk ikke slik at folk som er dømt for noe verken er umennesker eller samtidig er fradømt retten til et familieliv.
Hun skriver at det er fengselet som har meldt inn bekymringsmelding. Tenkte at det da kunne ha noe med situasjon og gjøre. Får bare vente til å se hva som kommer fram på møtet. Trenger ikke være noe galt, kan godt hende det er rutiner mtp om det er en av foreldrene til barnet som er i fengsel
 
Det er ikke dette trådstarter har spurt om, og du ikke kjenner situasjonen deres. Hun har ikke bedt om råd angående forholdet til barnefar, men om hvorfor bv har tatt kontakt. Hvorfor kan ingen av oss vite, så hun må bare vente til hun får vite det.

Det er faktisk ikke slik at folk som er dømt for noe verken er umennesker eller samtidig er fradømt retten til et familieliv.
. Hun skriver jo at partner sitter inne for rus, tyveri å vold å spør jo samtidig om hva møtet kunne evt omhandle? Jeg vet at barnevernet har nulltoleranse for rus å har de fått bekymringsmelding fra fengselet vil de nok helt sikkert vite bla hvilken påvirkning bf har/ vil ha til barnet å om han utgjør en risiko. Er forskjell på å sitte inne for vold å skatteunderslag for å si det sånn. Å om han er "god nok" i barnevernets bok vet jo ingen av oss, men tror det både jeg og andre prøver å komme frem til er at skulle foreksempel far til mine barn ty til sånne ting ville jeg tatt et par runder med meg selv å tenkt på om jeg faktisk vil ha en sånn rollefigur rundt dem, far eller ikke.
 
. Hun skriver jo at partner sitter inne for rus, tyveri å vold å spør jo samtidig om hva møtet kunne evt omhandle? Jeg vet at barnevernet har nulltoleranse for rus å har de fått bekymringsmelding fra fengselet vil de nok helt sikkert vite bla hvilken påvirkning bf har/ vil ha til barnet å om han utgjør en risiko. Er forskjell på å sitte inne for vold å skatteunderslag for å si det sånn. Å om han er "god nok" i barnevernets bok vet jo ingen av oss, men tror det både jeg og andre prøver å komme frem til er at skulle foreksempel far til mine barn ty til sånne ting ville jeg tatt et par runder med meg selv å tenkt på om jeg faktisk vil ha en sånn rollefigur rundt dem, far eller ikke.

Det som er er at dette her er saker som er fra da han var yngre for 2-3 år siden.. han holder ikke på med noe rus, han har vært rusfri i 2 år.. så han er ikke den samma personen som han var da, ung og dum som jeg kaller det for
 
Det som er er at dette her er saker som er fra da han var yngre for 2-3 år siden.. han holder ikke på med noe rus, han har vært rusfri i 2 år.. så han er ikke den samma personen som han var da, ung og dum som jeg kaller det for
Det er bra at han ikke er det å pass på at du får frem det på møtet med Bv også samt evt rusprøver han har tatt som er negative. For alt vi vet kan det jo være enslags standard at fengselet varsler når de vet innsatte har småbarn å de sitter inne for slike forhold, slik er det ihvertfall her i England. Som sagt over her at er alt som det skal være i senere tid er det sikkert ikke noe å bekymre seg over og vær ærlig med dem så går det bra.
 
. Hun skriver jo at partner sitter inne for rus, tyveri å vold å spør jo samtidig om hva møtet kunne evt omhandle? Jeg vet at barnevernet har nulltoleranse for rus å har de fått bekymringsmelding fra fengselet vil de nok helt sikkert vite bla hvilken påvirkning bf har/ vil ha til barnet å om han utgjør en risiko. Er forskjell på å sitte inne for vold å skatteunderslag for å si det sånn. Å om han er "god nok" i barnevernets bok vet jo ingen av oss, men tror det både jeg og andre prøver å komme frem til er at skulle foreksempel far til mine barn ty til sånne ting ville jeg tatt et par runder med meg selv å tenkt på om jeg faktisk vil ha en sånn rollefigur rundt dem, far eller ikke.

Nå er det en gang slik at far har rettigheter også uavhengig av hva mor vil. En forelder har ingen rett å frata den andre samvær.
 
Nå er det en gang slik at far har rettigheter også uavhengig av hva mor vil. En forelder har ingen rett å frata den andre samvær.

Nei, men den har et ansvar for hvilke mennesker som skal være i barnets liv.
Å skylde på at man var "ung og dum" for to år siden blir litt tynt for mitt vedkommende. Barnet er alt 7 uker gammelt, og før det gikk mor gravid i nesten et år.
 
Back
Topp