Hjelp. Barnet mitt har feber!!

Gla jenta

Flørter med forumet
Hei

Barnet mitt har hatt feber i to dager då. Det meste jeg har målt er 39,5. Har vært til legen, men kunne ikke finne noe gale..... ikke kan jeg se noen tenner som kommer frem heller. Noen som har råd? Erfaring?
Barnet er ikke slapp, men selvfølgelig litt grinete når feberen er høy. Nakken er ikke stiv heller..... hmmmmm
 
Hei Gla jenta...

Barn tåler bedre høy feber enn voksne gjør. Det er ikke unaturlig at små barn har feber på rundt 40 grader..Det som er viktig å passe på er om barnet ditt spiser og drikker som det pleier. Du kan gi barnet paracet (som stikkpille, som du setter i endetarmen). Hjelper ikke dette etter 3 dager ville jeg oppsøkt lege igjen. Paracet er febernedsettende. Å ha feber er slitsomt for kroppen. Så ikke rart han er litt grinete. Vet ikke hva legen sa til deg angående medsiner, men gjennom jobben min har jeg gitt dette rådet til flere.
Hilsen Mi25.
 
Hei

Gutten min har fått stikkpiller og det har dempet feberen. Tidligere i dag spiste han bra, men har ikke fått i han noe særlig etter kl to.... håper på en bedre dag i morgen. [&:]
 
Feberen er endelig over [:D] Puh......
 
Back
Topp