Hilser du med fast håndtrykk eller slapt?

Jeg tenker veldig på det hver gang, og prøver hilse relativt fast. Er skikkelig rart å ta noen i hånden som bare.. Har hånden der. Ikke trykker tilbake i det hele tatt...

Men, skal sies, jeg synes et high-five eller et nikk er bedre. Ikke spesielt glad i kroppskontakt med fremmede/bekjente [emoji23]
 
Fast, ikke noe værre enn å hilse på noen med slapt håndtrykk [emoji23]

I en tidligere jobb dreiv jeg med ansettelser og ikke noe godt førsteinntrykk med slapt håndtrykk!
 
Fast handtrykk, liker ikke når folk er hele gelé i handa når de hilser [emoji28]
 
Ja?

Jeg hilser med fast og foretrekker fast tilbake. Ikke sånn at det er så hardt at jeg prøver å ødelegge den andres hånd da [emoji14]

Men en jeg hilste på her om dagen hilste med den slappeste hånda... Og det syns jeg rett og slett var skikkelig merkelig følelse [emoji87]
Slappe håndtrykk synes jeg nesten er ekle. Hilser alltid med fast håndtrykk slik som du.
 
Alltid fast. Foretrekker også fast tilbake.
 
Fast. Får litt dårlig inntrykk av de som hilser med et slapt håndtrykk. En gang hilste jeg på ei som jobbet som fengelsbetjent, hun klep så hardt i hånda mi at lillefingeren min bristet... :inpain: Også har du de som klemmer fingrene dine hardt sammen, rundt knokene!

Verst er det når den andre tar tak i hånda di rundt fingrene dine, så du ikke får tatt rundt hånda deres i det hele tatt! :wtf
 
Fast. Og trodde det var noe alle lærte:p

jeg er faktisk ganske ok på håndtrykk, det må være den eneste 'social skillen' min! Haha. Av en eller annen grunn har jeg ikke klart å lære å oppføre meg naturlig når jeg hilser på noen i forbifarten, introdusere meg, si takk for meg eller noe. Ikke noe galt med familien min eller oppveksten som jeg vet. Men det humper og går da;)
 
Fast håndtrykk! :) Men ikke sånn at det blir vondt da :)
 
Fast men ikke for hardt.

Jobber med pasienter og hilser på en del folk. Vet at noen kan ha leddplager og da kan det være en grunn til at de ikke trykker så hardt selv.

Men helt enig i at slappe håndtrykk er ekle (og mangel på øyekontakt når man hilser og smiler til noen).

Men værste håndtrykket jeg har fått, er det jeg ikke fikk da jeg strakk ut hånda for å hilse, fordi jeg er kvinne... [emoji15]
 
Back
Topp