Hilser du med fast håndtrykk eller slapt?

Generelt gir slappe håndtrykk et dårlig inntrykk, og en litt ekkel følelse dessverre. Jeg har fast. Men det er noe å tenke på at andre kan ha grunner til det, ikke bare at de er uinteresserte. Vi er alle forskjellige.
 
Jeg prøver å ha ett fast håndtrykk, uten å ta for mye i. Har hilst på enkelte hvor det virker som om de tror at målet er å skade den de hilser på... au! Vet ikke hva som er værst egentlig, de som bare slapt legger handa si i di, eller de som klyper til..
 
Det spørs litt, vet såklart at folk setter pris på et ordentlig håndtrykk, men enkelte ganger er jeg i helt ulage og da blir det fort litt slapt [emoji15] spesielt om jeg finner folk litt skremmende (Jeg er lettskremt)
 
Da er det jo bedre å la være da. Slappe håndtrykk er ufint.
Prøver såklart å unngå det så langt det lar seg gjøre, men ikke alltid det er mulig. At det er "ufint" får være opp til hver enkelt. Greit å ha i bakhodet at det kan være flere grunner til at folk gir et slapt håndtrykk, uten at de mener å være "ufin".
 
Prøver såklart å unngå det så langt det lar seg gjøre, men ikke alltid det er mulig. At det er "ufint" får være opp til hver enkelt. Greit å ha i bakhodet at det kan være flere grunner til at folk gir et slapt håndtrykk, uten at de mener å være "ufin".

Om noen hadde sagt at h*n ikke ville håndhilse pga bakteriefobi hadde jeg ikke tenkt noe mer over saken :)
 
Om noen hadde sagt at h*n ikke ville håndhilse pga bakteriefobi hadde jeg ikke tenkt noe mer over saken :)
Kjipt å måtte forklare det til hver og en som slenger ut labben da.. Har jo rett på et privatliv jeg og, og føler ikke folk har noe med hva som feiler meg.
I tillegg kan det jo være fare for at de tar det feil - for de har jo nettopp dusja /vasket hender,så de er jo ikke skitne
 
Om noen hadde sagt at h*n ikke ville håndhilse pga bakteriefobi hadde jeg ikke tenkt noe mer over saken :)
Kjipt å måtte forklare det til hver og en som slenger ut labben da.. Har jo rett på et privatliv jeg og, og føler ikke folk har noe med hva som feiler meg.
I tillegg kan det jo være fare for at de tar det feil - for de har jo nettopp dusja /vasket hender,så de er jo ikke skitne
 
Kjipt å måtte forklare det til hver og en som slenger ut labben da.. Har jo rett på et privatliv jeg og, og føler ikke folk har noe med hva som feiler meg.
I tillegg kan det jo være fare for at de tar det feil - for de har jo nettopp dusja /vasket hender,så de er jo ikke skitne
Jeg sliter med det samme, og vil i det lengste unngå håndtrykk, med mindre det er i en formell anledning eller i forhold til jobb. Men jeg hadde ikke klart å si til noen at jeg ikke ville håndhilse med dem pga bakteriefobi, det tror jeg ikke de hadde tatt bra altså :p Noen ganger prøver jeg å unngå det med å tilfeldigvis ha hendene fulle, eller hilse med nikk og smil mens jeg prøver å gå forbi. Nylig ble sønnen min operert, og en av sykepleierne som kom inn skulle så absolutt håndhilse at hun fulgte etter meg rundt i rommet til jeg tok hånden hennes! :eek: Hun var den eneste av pleierne som gjorde det, og på et sykehus er det plenty med bakterier... Når vi skulle dra så gjorde hun det pånytt igjen, for å ønske oss lykke til.... Er det mulig...
 
Fast! Kan ikke fordra å måtte ta i slappe hender. Hvorfor lar folk egentlig hånda bare henge? Det heter jo håndTRYKK :p det skal være passelig fast.
 
Hehe, tror jeg er ganske normal. Men x-en til ei venninne var helt slapp, det var som å få en død fisk i hånda. [emoji37]

Ikke så kult med de som skal klipe hånda av deg heller, da. Eller de som ikke slipper taket. Og så har man selv sluppet, men de fortsetter å holde.

Ååå, det er kleint når de ikke vil slippe :p Da får jeg lyst til å rive til meg hånden.
 
Fast håndtrykk. Syns det er skikkelig ekkelt med slapt[emoji85]
 
Prøver alltid å gi et fast og godt håndtrykk! Kleineste er når noen hilser "feil" sånn at man ikke får takk på hverandres hender skikkelig!:wideyed: At vinkelen på hånda er helt feil:p
 
Ja?

Jeg hilser med fast og foretrekker fast tilbake. Ikke sånn at det er så hardt at jeg prøver å ødelegge den andres hånd da [emoji14]

Men en jeg hilste på her om dagen hilste med den slappeste hånda... Og det syns jeg rett og slett var skikkelig merkelig følelse [emoji87]

Fast. Slapt håndtrykk sier meg at personen ikke er så interresert i å hilse eller bare er en slapp person av natur. Et håndtrykk sier mye om førsteinntrykk synes jeg. Men ikke FOR fast.. da kan du oppfattes som desperat eller dominerende.

... etter min mening [emoji12]
 
Fast håndtrykk :) fikk litt "kritikk" av pappa fordi håndtrykket ikke var fast nok[emoji23][emoji23]

Hater slappe håndtrykk, får intrykk av at personen ikke gidder hilse på meg da.
 
Hilser med behagelig fast håndtrykk :) Slapt håndtrykk er utrolig ekkelt [emoji14]
 
Foretrekker et fast grep. Ikke hardt, men liker ikke når jeg får følelsen av at vedkommende helst ikke vil røre handa mi.
 
Back
Topp