Hhåper's dagbok :)

Velkommen hit, rett sted å være når man først må gjennom ivf❤️ Min dagbok er kanskje ikke den mest oppløftende å lese.. Har vært igjennom 10 forsøk, men har jo også vært så heldig å få en herlig liten gutt❤️ Håper deres reise blir kortere enn min og enn så lenge skal jeg heie på deg! Vi tilhører også riksen, men det er snart 5 år siden vi ble henvist. Da fikk vi brev etter et par uker og så ventet vi 6 mnd før oppstart. De har nylig utvidet avdelingen og skal visstnok ha fått betydelig kortere ventetid, så håper dere kommer raskt i gang:)
 
Det blir nok det, uansett ja. Men det er verdt det, til syvende og sist! Men der er en tøff prosess, Jeg skal ikke lyve. Men jeg er en av de heldige som ikke trengte flere forsøk så har lest om de som har det verre.. men det er utrolig mange som lykkes første gangen så mitt råd er å tenke at dette skal gå første gangen! Kan jo være dere bare har hatt "uflaks " og ved hjelp av sykehuset får det til med en gang! Kryssee fingrene for kortere ventetid enn 300 dager jøye meg....:arghh: jeg googlet en nettside; tror det var innenfor helsenorge der en kunne se ventetiden på de forskjellige sykehusene, har du sjekket ? Husker dessverre ikke hva den heter i farten..:eek:
Jeg har et lite håp om at det skal klaffe på første forsøket, men jeg vil ikke bli skuffet. Det er som du skriver så mange må gjennom mange forsøk,og det er det jeg regner med. Hvis det funker første gangen så får det bli en veeeeeldig fin overraskelse. Gyn sa at siden det ikke er noe galt med oss så kan det jo hende at det funker. Takk for at du tar deg tid til å svare meg[emoji4]
 
Vi hører til St.Olavs, men vi tok utredningen vår på Medicus! Tusen takk[emoji5] hadde fryseforsøk som endte i MA for en uke siden, men mer enn klar for nytt forsøk over sommeren[emoji173]️
Så trist å høre at du mistet. Neste gang skal spiren sitte helt til termin[emoji4].
 
Velkommen hit, rett sted å være når man først må gjennom ivf[emoji173]️ Min dagbok er kanskje ikke den mest oppløftende å lese.. Har vært igjennom 10 forsøk, men har jo også vært så heldig å få en herlig liten gutt[emoji173]️ Håper deres reise blir kortere enn min og enn så lenge skal jeg heie på deg! Vi tilhører også riksen, men det er snart 5 år siden vi ble henvist. Da fikk vi brev etter et par uker og så ventet vi 6 mnd før oppstart. De har nylig utvidet avdelingen og skal visstnok ha fått betydelig kortere ventetid, så håper dere kommer raskt i gang:)
Tusen takk[emoji173]️ Skal absolutt lese gjennom dagboka di også. 10 forsøk?? All respekt til dere for å ha klart å komme dere gjennom det! Det var verdt det tilslutt nå som du er Mamma.

Var innom helseNorge nå og det står det 19 uker dersom jeg har forstått det riktig, og det er jo overkommelig når jeg allerede har ventet to år.
 
Tusen takk. Ja, håper det. Jeg føler meg nesten litt som en stalker nå, men jeg har jo vært litt innom dagboken din også. Du har blitt mamma? Gratulerer[emoji173]️
Jeg har vært innom så mye dagbøker i det siste at det går helt i surr.
Mange klemmer[emoji4][emoji4]

Stemmer det, så koselig at du allerede hadde tatt deg en tur [emoji4] Jeg pløyde i gjennom alt her selv og det hjalp meg masse. Elsker at den dagboka mi nå kan gi andre håp [emoji173]️
 
Last edited:
God morgen dagboka[emoji5]️
Da har man kommet til CD 12, og håpet om å kanskje få det til denne ganger begynner å komme frem. Har klart å forholde meg rolig i disse dager, men kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg nok til å kjenne etter symptomer når vi kommer til dpo- land.

Denne mnd:
Drikker grapefrukt juice
Ingen el-testing
Prøver å ha mer grønt på tallerken.

Ha en fin dag alle sammen[emoji5]️
 
Velkommen inn hit til oss gale damer :D
Håper inderlig at oppholdet ditt blir kortvarig, at det blir full klaff på første forsøk (om en ikke før :happy:)
 
Velkommen inn hit til oss gale damer :D
Håper inderlig at oppholdet ditt blir kortvarig, at det blir full klaff på første forsøk (om en ikke før :happy:)
Tusen takk[emoji4]
Ja, håper på en ventespire, men vet jo alt sjansene er minimale etter 2 år uten klaff. Du er gravid om jeg husker riktig (har vært gjennom dagboken din[emoji4]). Gratulerer så masse[emoji173]️. Nå husker jeg ikke hvor mange forsøk du måtte gjennom, men det funket jo tilslutt og da er det verdt det!! Mener å huske at det ikke var noe galt med hverken deg eller partner? Det gir meg masse forhåpninger.
 
Tusen takk[emoji4]
Ja, håper på en ventespire, men vet jo alt sjansene er minimale etter 2 år uten klaff. Du er gravid om jeg husker riktig (har vært gjennom dagboken din[emoji4]). Gratulerer så masse[emoji173]️. Nå husker jeg ikke hvor mange forsøk du måtte gjennom, men det funket jo tilslutt og da er det verdt det!! Mener å huske at det ikke var noe galt med hverken deg eller partner? Det gir meg masse forhåpninger.

Aldri si aldri, det er jo jeg prakt eksemplar på!
Har vært uten prevensjon siden 2013, og aktivt prøvd siden 2014 uten å se snurten av en positiv test. Nå har jeg blitt gravid 2 av 2 ganger med IVF. Mistet på det første forsøket i uke 8, men håper og tror det bare var tilfeldig og at jeg er en del av den veldig leie statistikken.
Ingenting galt funnet med noen av oss nei, så er uforklarlig barnløse.

Krysser fingrene for at det blir full klaff for deg :Heartred
 
Må jo si meg enig med Liz på dette; aldri si aldri :)
Vi ble gravide første gang etter 2,5 år, på pergo riktignok, og denne gangen naturlig etter 4,5 år, så det kan skje ;)
 
Må jo si meg enig med Liz på dette; aldri si aldri :)
Vi ble gravide første gang etter 2,5 år, på pergo riktignok, og denne gangen naturlig etter 4,5 år, så det kan skje ;)

Jeg merke jo allerede hvor godt det er å være her. Selv etter mange nederlag så har dere alle et lite håp, eller en historie om alt det faktisk går ann![emoji4][emoji4] Jeg gleder meg så mye på alles vegne[emoji173]️. Jeg håper jeg en dag kan få skrive til noen og fortelle at alt er mulig.

Takk skal dere ha[emoji173]️
Aldri si aldri, det er jo jeg prakt eksemplar på!
Har vært uten prevensjon siden 2013, og aktivt prøvd siden 2014 uten å se snurten av en positiv test. Nå har jeg blitt gravid 2 av 2 ganger med IVF. Mistet på det første forsøket i uke 8, men håper og tror det bare var tilfeldig og at jeg er en del av den veldig leie statistikken.
Ingenting galt funnet med noen av oss nei, så er uforklarlig barnløse.

Krysser fingrene for at det blir full klaff for deg [emoji813]red
 
Jeg kom til å tenke på at gyn sa at jeg vil kunne se henvisningen min på helseNorge. Logget inn nå, men finner ingenting under "henvisninger". Er det for tidlig kanskje? Henvisning er sendt til Riksen. Noen som vet?
 
Jeg kom til å tenke på at gyn sa at jeg vil kunne se henvisningen min på helseNorge. Logget inn nå, men finner ingenting under "henvisninger". Er det for tidlig kanskje? Henvisning er sendt til Riksen. Noen som vet?
Det poppet ikke opp noe hos meg før legen hadde vurdert saken min. Litt usikker, men mulig det ikke kommer opp noe hos deg før etter forsamtalen? Eller kanskje de ikke har vurdert henvendelsen enda, og at den kommer frem når dette er gjort [emoji5]
 
Det poppet ikke opp noe hos meg før legen hadde vurdert saken min. Litt usikker, men mulig det ikke kommer opp noe hos deg før etter forsamtalen? Eller kanskje de ikke har vurdert henvendelsen enda, og at den kommer frem når dette er gjort [emoji5]
Da har jeg sikkert misforstått. Forstod det slik at jeg vil kunne følge forløpet på den siden. Takk for at du svarer[emoji4]
 
Da har jeg sikkert misforstått. Forstod det slik at jeg vil kunne følge forløpet på den siden. Takk for at du svarer[emoji4]
Du skal I teorien kunne gjøre det ja, men jeg opplevde at det tok litt tid.
 
Da har man kommet til CD 15. Virker som litt ubehag i magen og kanskje litt el-slim. Jeg pleier nesten aldri å ha el-slim.

Meeen... Jeg har ikke vært hjemme de siste dagene og heller ikke i dag. Dette er så typisk!!!
 
Da er det lenge siden jeg har skrevet noe her. Har ikke orket å oppdatere når jrg har visst at det ikke blir noe i ventetiden uansett, har jo ikke skjedd på de foregående to åra, så hva er sjangsen for at det skulle skjedd noe?

Da har jeg vært på Ullevål til forsamtalen. Det gikk veeeeldig fort, tror det bare tok 15 minutter. Hadde satt av en time da jeg trodde vi kom til å prate veldig mye rundt hva som skal skje.

Det ble gjort en rask vaginal ultralyd, han så på eggposene)(??) og sa at det så fint ut. Forsøkte å spørre om hvor mange det var, men da sa han bare at det var mange...

Satt der og visste liksom ikke hva jeg skulle spørre om. Ble helt blank.
Han gikk gjennom resultateten på tidligere prøver der han skumleste litt for seg selv, så kan ikke si jeg vet så veldig mye om egne tall og verdier.

Det jeg fikk med meg var:

Skal ringe inn første mens
Det blir lang protokoll (om jeg forstod det riktig)

Han sa at opostart mest sannsynlig blir desember/januar, og det er ikke så lenge til.
Kan han vite det, altså når oppstart blir? Jeg mener jo å ha lest at andre venter et halvt år?

Dette ble langt.
Takk til dere som gidder å lese og kommentere[emoji5]️

Del gjerne erfaringer og noe info/tips om dere har det[emoji5]️.

[emoji173]️[emoji173]️
 
tror de har greid å forkorte ventetiden, som er kjempebra. Var jo der i April, og er nå begynt på medisiner :)

Men var ikke så informativ den første samtalen nei..
 
tror de har greid å forkorte ventetiden, som er kjempebra. Var jo der i April, og er nå begynt på medisiner :)

Men var ikke så informativ den første samtalen nei..
Ja, kjempefint at man slipper å vente lenge når man allerede har ventet i minst ett år.

Hvordan går det for deg? Er du på lang eller kort protokoll? Jeg må begynne å oppdatere meg på alle dagbøkene her inne. Har prøvd å holde meg litt unna bv disse mnd.

Masse lykke til[emoji5]️[emoji169]
 
Da er det lenge siden jeg har skrevet noe her. Har ikke orket å oppdatere når jrg har visst at det ikke blir noe i ventetiden uansett, har jo ikke skjedd på de foregående to åra, så hva er sjangsen for at det skulle skjedd noe?

Da har jeg vært på Ullevål til forsamtalen. Det gikk veeeeldig fort, tror det bare tok 15 minutter. Hadde satt av en time da jeg trodde vi kom til å prate veldig mye rundt hva som skal skje.

Det ble gjort en rask vaginal ultralyd, han så på eggposene)(??) og sa at det så fint ut. Forsøkte å spørre om hvor mange det var, men da sa han bare at det var mange...

Satt der og visste liksom ikke hva jeg skulle spørre om. Ble helt blank.
Han gikk gjennom resultateten på tidligere prøver der han skumleste litt for seg selv, så kan ikke si jeg vet så veldig mye om egne tall og verdier.

Det jeg fikk med meg var:

Skal ringe inn første mens
Det blir lang protokoll (om jeg forstod det riktig)

Han sa at opostart mest sannsynlig blir desember/januar, og det er ikke så lenge til.
Kan han vite det, altså når oppstart blir? Jeg mener jo å ha lest at andre venter et halvt år?

Dette ble langt.
Takk til dere som gidder å lese og kommentere[emoji5]️

Del gjerne erfaringer og noe info/tips om dere har det[emoji5]️.

[emoji173]️[emoji173]️

Hei! Jeg og mannen var til forsamtale i slutten forrige måned, og fikk først beskjed at IVF er den eneste muligheten for oss og vi kan starte etter neste mensdato. Vi hadde ventet mer enn halvt år for å få time på Ullevål etter at vi ba om at vårt journal blir overført fra Porsgrunn dit! Har senere fått vite at jeg skal begynne med medisiner i desember og uttak blir i Januar en gang! Syns det har vært lang nok ventetid på oss. Og i den tiden vi ventet på timen har vi hatt et håp om å få satt spiren på egenhånd. Koselig tid, men uten resultater. Tiden flyr syns jeg. [emoji54][emoji848]
 
Back
Topp