Hentesett

Ellemelle92

Forelsket i forumet
Flere her som tenker å droppe hentesett?
Føler liksom alle snakker om det og skal ha det. Her har vi ingen som strikker, og klarer ikke selv. Også syns jeg det er litt tullete å bruke over 1000kr på å kjøpe et sett klær som sikkert bare blir brukt noen få ganger før han vokser ut av det. Tenkte jo jeg ville kjøpe noe litt fint som han kan ha på dagen vi drar hjem, men kanskje ikke noe så dyrt og «høytidelig».. andre som er enig?
 
Med mindre noen i familien (plutselig og uventet) får ånden over seg og strikker hentesett, blir det nok heller litt fine vanlige klær. Strikkeferdighetene i familiene våre er stort sett begrenset til tepper og luer tror jeg :)
 
Jeg fikk faktisk to hentesett som va strikket av min mor og ett av min mormor. Jeg hadde de med på sykehuset, men endte opp me å bare bruke vanlige klær på babyen. Gidder ikke bry meg med hentesett neste gang.
 
Hadde ikke mange av min familie inkl meg selv strikket hadde vi nok droppet det. Nå får vi august-baby så blir trolig en kjole eller romper i bomull tenker jeg :)
 
Vi får hentesett i gave. Men planen er å bruke den (heldress i ull) som yttertøy de første mnd. Hvis vi ikke hadde fått hadde vi sikkert kjøpt noe annet i ull for å bruke som yttertøy.
 
Hadde hentesett med første, men var for sliten til å bytte klær på han før vi reiste så brukte bare jakka :p denne gangen skal jeg strikke et selv så får vi se om det blir brukt! Mange jeg kjenner bare kjøper et litt pent sett (ikke strikk) som de har på hjem :)
 
Jeg strikker selv, men hadde jeg fått sommerbaby hadde jeg bare kjøpt ei litt fin jakke og lue og så droppa det tror jeg.
 
Har også hørt mange snakke om det. Med mindre vi får det spesifikt i gave fra noen, så blir vi nok bare å kle på noen helt greie vanlige klær til babyen når vi skal hjem. Bare 15 min å kjøre fra sykehuset, så trenger ikke noe ekstraordinært. :D
 
Med mindre noen i familien (plutselig og uventet) får ånden over seg og strikker hentesett, blir det nok heller litt fine vanlige klær. Strikkeferdighetene i familiene våre er stort sett begrenset til tepper og luer tror jeg :)
Hehe sånn er det her også:) jeg tror det blir bra med noen fine vanlige klær, også må vi jo kle på han mer når vi skal reise likevel :)
 
Har også hørt mange snakke om det. Med mindre vi får det spesifikt i gave fra noen, så blir vi nok bare å kle på noen helt greie vanlige klær til babyen når vi skal hjem. Bare 15 min å kjøre fra sykehuset, så trenger ikke noe ekstraordinært. :D
Hehe nei jeg ser ikke helt poenget. Her har vi en time å kjøre, men han skal jo bare sitte i bilen, og jeg vet jo ikke om jeg kommer til å orke massevis av besøk med en gang vi kommer hjem. Så da er det jo bare å ha på noen vanlige fine klær og ta noen bilder tenker jeg :)
 
Ja vi dropper hentesett. Jeg og min mor strikka og hekla et til første mann som endte opp med å ikke passe før han var 2 mnd:rolleyes: ungen vil se lilk fin ut uansett hva han har på seg. Hvor kommer ordet hentesett fra? Det er ingen regel som sier at det må være hjemmelaga;)
 
Last edited:
Jeg og bestevenninna mi skal strikke hentesett sammen[emoji4][emoji173]️
 
Her er hentesett litt hellig. Det var mamma sin greie- å strikke klær som barnebarna kunne dra hjem fra sykehuset i. Jeg fikk min første sønn da jeg var 17, og han hadde et nydelig sett i lys grønn (vi visste ikke kjønn). Det er nå 20 år gammelt, og jeg har bestemt meg for at bittelillebror skal få reise hjem i det han også. Det er like fint fremdeles. Mamma gikk dessverre bort for fire år siden, så det betyr mye for meg at hun «er med oss» på den måten. [emoji173]️
 
Dette er selvsagt forskjellig fra person til person, samt hva man er vant med/tradisjoner. Jeg er veldig opptatt av tradisjoner (kanskje litt i overkant? [emoji38]), og vil derfor ha hentesett til barna mine.

Jeg syntes det var veldig stas å få hentesettet jeg hadde da jeg var baby, og har brukt det på barna mine. Og tenker å gjøre det samme for mine barn - om de vil bruke det eller ikke kan man jo selvsagt ikke vite.. Min mor er veldig glad i å strikke, og er nesten mer ivrig på hentesett enn meg - derfor har jeg ett til hvert barn [emoji4] De er kanskje litt store til et nyfødt barn, så jeg har kunnet bruke begge i flere mnd etter fødsel.. bretta bare ermer og bein opp den første tiden. Så her har det vært godt brukt! [emoji4]
 
Last edited:
Jeg kan å strikke, men pga atopisk eksem på hendene har jeg valgt å ikke strikke noe under graviditeten[emoji6] Det er bedre at hendene får fred slik at jeg slipper å bruke kortisonsalver. Det blir dermed ikke strikket hentesett her i heimen. Mulig at vi får det i gave, men det er ikke noe som er "planlagt"[emoji6]
 
Ja vi dropper hentesett. Jeg og min mor strikka og hekla et til første mann sol endte opp med å ikke passe før han var 2 mnd:rolleyes: ungen vil se lile fin ut uansett hva han har på seg. Hvor kommer ordet hentesett fra? Det er ingen regel som sier at det må være hjemmelaga;)
Ja det er sant. Føler bare det er en sånn «ting» alle er så opptatt av. Men er vel de som skal lage/få strikka med andre som snakker mest om det. Mens de som ikke bruker det ikke maser om det ;)
 
Back
Topp