Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så fint
Jeg har spurt bestemor om dette [emoji5]
Klærne bebisen har på seg når dere reiser hjem fra sykehuset.Hva er hentesett?
Klærne bebisen har på seg når dere reiser hjem fra sykehuset.
Et spesielt antrekk for den 5 min lange turen fra sykehuset og hjem? Kan de ikke bare ha vanlige klær? Sorry hvis jeg stiller dumme spørsmål nå
Det er vel bare en tradisjon i strikkeenasjonen Norge at noen strikker et fint sett til babyen som det har på seg første gang hjem fra sykehuset (og selvfølgelg fortsetter å bruke så lenge det passer etter det). Noen tvang er det ikke og det er selvfølgelig opp til dere hva dere ønsker at den lille skal ha på seg hjem fra sykehuset
Strikker selv detteEr det noen som har forslag til noen fine mønster av hentesett med sånn romper og jakke til (gjerne + lue og sokker også). Er til jente. Skal uansett være i sånn skittenrosa farge, så tror ikke folk misforstår da
Min bestemor skal strikke hentesett til oss, så derfor skal jeg finne et fint mønster ti henne. Håpte å finne oppskrift på nett (enten kjøpe eller gratis) for et stykke til nærmeste garnbutikk. Men jeg har ikke særlig peiling på hvor jeg finner det
Jeg og! Flettemønster, jentevariantenStrikker selv dette
Bare en annen farge og med fletter istedenfor perlestrikk i kantene ("jentevarianten").
Klumpelompe-hefte som eg har kopiert ifra.
Alle garnprodusentene har hefter med babystrikk, typisk er at du får se bilder, men for å kjøpe oppskrift må du også kjøpe garn. Sandnes garn har nettbutikk, mulig dale, falk, gjesdal også har. Klompelompe er eget, men kanskje tilgjengelig hos Sandnes garn.
Og ellers har drops garnstudio masse oppskrifter tilgjengelig gratis på nett, men synes ikke det var så fine hentesett der, men kan godt være du liker de
Så fint det var! Pløyde så og si alle hefter for 6 år siden, men de har kanskje noen nye varianter nå? Har ei venninne som er så flink til å finne utenfor de store "merkene" også, men hun har større gutter så ingen konkrete sett å hente fra henne :-/Strikker selv dette
Bare en annen farge og med fletter istedenfor perlestrikk i kantene ("jentevarianten").
Klumpelompe-hefte som eg har kopiert ifra.
Alle garnprodusentene har hefter med babystrikk, typisk er at du får se bilder, men for å kjøpe oppskrift må du også kjøpe garn. Sandnes garn har nettbutikk, mulig dale, falk, gjesdal også har. Klompelompe er eget, men kanskje tilgjengelig hos Sandnes garn.
Og ellers har drops garnstudio masse oppskrifter tilgjengelig gratis på nett, men synes ikke det var så fine hentesett der, men kan godt være du liker de
Jeg hadde heller aldri hørt om det før for noen uker siden. Er en gammel tradisjon vissnok. Ofte er det en av de kommende bestemødre som strikker eller så er det noe som har gått i arv. Er jo litt stas med den aller første reisen [emoji1] Selv om det bare er 5 min. Vi bor 5 min unna Ullevål, og kommende farmor strikker hentesett.Et spesielt antrekk for den 5 min lange turen fra sykehuset og hjem? Kan de ikke bare ha vanlige klær? Sorry hvis jeg stiller dumme spørsmål nå [emoji14]