Hentesett septemberbarna

IMG_0256.jpg

Dette skal ei tante av meg prøve å strikke [emoji7]
 
Forresten...hun jeg kjøpte garn av anbefalte meg å strikke i str 3 mnd og ikke 0 for da kunne det hende det ikke passet, eller bare passet akkurat der og da. Noen som har erfaring? Jeg kan jo ikke strikke. Første min var 3730 og 50 lang når hun ble født.
 
Strikker dette i hvitt (dårlig lys på bildet dessverre [emoji85]) [emoji7] Ferdig med jakka og begynt på buksa nå [emoji4]
702cddd746dff13a486282fcac844d9c.jpg
45260faa9d94ccce96a17777e41ef9b1.jpg

Har også kikket på dette!! [emoji7][emoji7] Så flink du er! [emoji7][emoji108] Vanskelig å strikke el kan en middels god strikker få til dette?! [emoji23][emoji85]
 
Forresten...hun jeg kjøpte garn av anbefalte meg å strikke i str 3 mnd og ikke 0 for da kunne det hende det ikke passet, eller bare passet akkurat der og da. Noen som har erfaring? Jeg kan jo ikke strikke. Første min var 3730 og 50 lang når hun ble født.
De aller fleste passer i nyfødt-størrelsen når de blir født, men kommer kanskje litt an på akkurat hvor stort barn du får og hvor mye du har ønske om å bruke det settet ellers
 
Screenshot_20180514-194912.png

Kom over dette settet og ble helt forelsket[emoji7] så da har jeg bestemt meg[emoji173] må bare bestemme meg for farge [emoji4]
 
Forresten...hun jeg kjøpte garn av anbefalte meg å strikke i str 3 mnd og ikke 0 for da kunne det hende det ikke passet, eller bare passet akkurat der og da. Noen som har erfaring? Jeg kan jo ikke strikke. Første min var 3730 og 50 lang når hun ble født.

Om baby er 4kg eller under så er somregel str 3 mnd altfor stort. Eg liker når det passer uten at de små svømmer i det. Men så strikker eg mykje da, ikkje så farlig for meg om hentesettet bare passer i nokon veker.
 
Om baby er 4kg eller under så er somregel str 3 mnd altfor stort. Eg liker når det passer uten at de små svømmer i det. Men så strikker eg mykje da, ikkje så farlig for meg om hentesettet bare passer i nokon veker.

Jeg tenker jo egentlig det jeg og. Første svømte jo i str 50 i førsten og, og hun var jo 3730 og 50cm.
 
Dette settet holder kommende oldemor på å strikke til oss, i offwhite tror jeg det ble :) Veldig enkelt og fint mønster!
Mønsteret og formen på lua som gjorde at jeg falt pladask for dette[emoji7] som du sier; enkelt og fint[emoji4]
Her er det svigermor som strikker, bare jeg får bestemt meg for farge[emoji85] Jeg har tenkt på lysegrått eller beige, får gi det litt mer tid i tenkeboksen.

Offwhite er fint[emoji7] Kan aldri ha noe i hvitt jeg, da er det engangsbruk plutselig[emoji85]
 
Mønsteret og formen på lua som gjorde at jeg falt pladask for dette[emoji7] som du sier; enkelt og fint[emoji4]
Her er det svigermor som strikker, bare jeg får bestemt meg for farge[emoji85] Jeg har tenkt på lysegrått eller beige, får gi det litt mer tid i tenkeboksen.

Offwhite er fint[emoji7] Kan aldri ha noe i hvitt jeg, da er det engangsbruk plutselig[emoji85]

Sant det med hvitt! Men så er det jo som du sier så fint :)
 
Då var kommende mormor ferdig med dette, usikker på fargen da, så kan hende hun lager nytt i lysere [emoji23][emoji177]

IMG_4092.jpg
 
Forresten...hun jeg kjøpte garn av anbefalte meg å strikke i str 3 mnd og ikke 0 for da kunne det hende det ikke passet, eller bare passet akkurat der og da. Noen som har erfaring? Jeg kan jo ikke strikke. Første min var 3730 og 50 lang når hun ble født.

Her strikkes det 3mnd tenker jeg. I min familie har samtlige babyer vært over 3,7 - selv var jeg 4,8 - så tør ikke satse på str 50 :) dessuten bor vi sør i landet, og her kan september være ganske varm. Hvis tøyet passer noen uker etterpå gjør det ingenting for min del :)
 
Back
Topp