Hemorider

Bolle3

Flørter med forumet
Har noen råd for dette? Er ordentlig plaget no. Vært kjempe hard i magen itillegg til at eg hoster mye. Prøver meg på ac3 comfort, men hvis andre har noen lure råd taes de veldig i mot. Gjør så vondt og hver gang eg hoster føler eg at eg nesten revner[emoji85]
 
Det er ikke noe godt nei :bored:
Sheriproctsalve kan brukes en kortere periode i svangerskap når man er mer enn 3 mnd på vei, det er mer effektivt enn ac3salven.
Anbefaler å bruke våtserviett i stedet for dopapir der bak, fordi papiretet er irriterende for huden. Og for å unngå mest mulig bakterier.
 
Et annet helt ufarlig triks er å legge på en plastpose med isbit inni. Kulden hjelper hemoriden til å trekke seg tilbake ;)
 
Har ikke fått hemoroider ennå, men blir innimellom så forstoppet at jeg tror jeg skal gå fra forstanden! Spiser både fiberrikt og drikker nok, samt prøver å være i aktivitet, men må jo omtrent flytte inn på badet noen dager:) Spaserer rundt på badegulvet for å få gang på systemet
 
Jeg fikk det ikke for fullt før en måned etter fødselen sist, og av alle plagene, bekkenløsning/isjas, sying osv. var det faktisk de få dagene der som var verst. Jeg har ingen tips for gravide, men sender masse medfølelse...
 
Har ikke fått hemoroider ennå, men blir innimellom så forstoppet at jeg tror jeg skal gå fra forstanden! Spiser både fiberrikt og drikker nok, samt prøver å være i aktivitet, men må jo omtrent flytte inn på badet noen dager:) Spaserer rundt på badegulvet for å få gang på systemet

Slik har eg også vore i alle svangerskapa.. For min del hjelp det å drikke en kopp te på morgonen, for så å gå litt rundt i huset. Men dette har eg jo ikkje tid til kvar morgon..

Les dei gode råda ang hemorider og prøver å huske dei til seinare..o_O
 
Sliter med det samme :/ Går kun på do når jeg virkelig må for å unngå pressing - holder forstoppelsen noenlunde i sjakk med joghurt -og melkeprodukter. Bruker veldig mykt toalettpapir som jeg også fukter med vann. Tar ofte en dusj etter toalettbesøk for å holde det rent og irritertfritt*. Ac3 comfort lindrer en del syns jeg - klør mindre :) Har ikke hatt god effekt av Scheriproct..
 
Dette er noe hærk!!! Har hatt hemoroider tidligere og det har dessverre kommet og gått II 9 år. Fikk det sist jeg var gravid. Har desverre ikke noen gode tips. Husker ikke hva som hjalp meg da det er lenge siden jeg har hatt det nå. Husker bare at det var j... Vondt og et mareritt! Men det finnes heldigvis tips på apotek1.no og andre nett sider om hva som kan hjelpe :)
 
Anbefaler også å ha beina på en litt høy krakk eller søppelbøtta, da er ryggen i bedre vinkel for at avføringa lettere kan gli ut, så man forhåpentligvis må presse litt mindre.
 
Usj, sender medfølelse [emoji8] Har ikke fått det (bank i bordet) men er litt urolig for at det kommer siden jeg er mye forstoppet, tar sånn lactulose annenhver dag ca for å prøve å holde det i sjakk, men det går litt så som så
 
Wææ. Googlet litt i går. Og er det virkelig slik at dersom man ikke fjerner hemorider når de er "ny". Så må man operere dem bort?
Fikk 1 etter sist svangerskap(4år siden). Har aldri plaga meg. Blør ikke og klør ikke. Så har liksom aldri gidda å behandle[emoji85] er det for sent da?
 
Wææ. Googlet litt i går. Og er det virkelig slik at dersom man ikke fjerner hemorider når de er "ny". Så må man operere dem bort?
Fikk 1 etter sist svangerskap(4år siden). Har aldri plaga meg. Blør ikke og klør ikke. Så har liksom aldri gidda å behandle[emoji85] er det for sent da?
Dersom du ikke har noen plager av den, så skal man vel ikke trenge det? De opererer jo ikke dersom man ikke plages av det..

Men det stemmer at jo lengre utlevringen på blodåren blir stående, jo vanskeligere er det å få den til å trekke seg tilbake av seg selv.

Men selv etter behandling eller operasjon så kan jo hemoroidene komme tilbake.. Så man er aldri garantert noe.
 
Ok her kommer det et litt ekkelt innlegg/spørsmål..:hungover:

Har vært så utrolig forstoppet til tider at jeg har følt meg helt sprengt. Et par ganger når jeg endelig har klart å gå på do har det blødd litt fra endetarmen (Jess...). Friskt blod og gjør ikke så vondt at jeg tror det er noe hemoroider på gang. Lurer på om det kan være det at slimhinnene er ekstra "sårbare" nå, og da også i det...området.. Noen andre som har opplevd det samme?

Føler meg skikkelig sexy for tida! :woot: Skal på fest om en time og merker at jeg trenger et ekstra strøk med mascaraen på dager som dette :wacky:
 
Ok her kommer det et litt ekkelt innlegg/spørsmål..:hungover:

Har vært så utrolig forstoppet til tider at jeg har følt meg helt sprengt. Et par ganger når jeg endelig har klart å gå på do har det blødd litt fra endetarmen (Jess...). Friskt blod og gjør ikke så vondt at jeg tror det er noe hemoroider på gang. Lurer på om det kan være det at slimhinnene er ekstra "sårbare" nå, og da også i det...området.. Noen andre som har opplevd det samme?

Føler meg skikkelig sexy for tida! :woot: Skal på fest om en time og merker at jeg trenger et ekstra strøk med mascaraen på dager som dette :wacky:
Det er sannsynligvis hemoroider likevel, men de sitter lengre inn i endetarmen så du ser/kjenner dem ikke på utsiden. Ikke uvanlig for gravide, altså.

Men du bør jo unngå å bli så forstoppet, om mulig.. Og unngå å sitte og trykke. Hva har du gjort for å forebygge forstoppelsen? Drikker du nok, for eksempel? Spiser du nok fiber?
 
Det er sannsynligvis hemoroider likevel, men de sitter lengre inn i endetarmen så du ser/kjenner dem ikke på utsiden. Ikke uvanlig for gravide, altså.

Men du bør jo unngå å bli så forstoppet, om mulig.. Og unngå å sitte og trykke. Hva har du gjort for å forebygge forstoppelsen? Drikker du nok, for eksempel? Spiser du nok fiber?

Off.. håper de forsvinner. Har tenkt at det kanskje ikke har vært det da jeg har hørt at det kan være ganske smertefullt. Er ikke hver gang jeg går på toalettet, men har skjedd et par ganger.

Jeg har prøvd å spise mat som er rik på fiber, men samtidig drikke nok så det ikke blir FOR mye fiber da jeg skjønner at det kan ha motsatt effekt. Skal ta det opp med legen neste gang og høre om han har noen tips.

Prøvd å holde meg i bevegelse hver dag, og ikke sitte og trykke. Men de gangene jeg har blødd har det vært litt sånn.. point of no return..
 
Fikk et tips av fastlegen min. Hvis du har en hanske på ene handa og trykker på perineum(område ml anus og vagina), så kan du trykke ut avføringen...Har ikke prøvd det ut selv enda, for magen har fungert fint den siste tiden.... Ac3 comfort og scheriprict kan også brukes...
 
Back
Topp