Helsesekretær.

Krølla82

Forumet er livet
Noen her som er det`? Hvor mye sånn ca er årslønna? Trives du i jobben`?

Vet noen om man kan ta denne utdannelsen via nettet ?
 
dytt
 
Sjekk ut kveldskolen (tror det er www.kveldsskolen.no) for de har hatt noe nettbasert. Ellers så har folkeuniversitetet skoler som tilbyr kun 1 dag og 1 kveld skole i uka (www.fu.no - trykk helse og sosial til venstre).
 
Lønnen er jeg ikke sikker på men jeg har hørt det er stor forskjell i å jobbe på sykehus og jobbe for private. Tror de ligger på ca samme grunnlønn som hjelpepleierne 260 000kr.
 
Spør Mizzie,hun er snart ferdig,skal ha eksamen i morgen...
 
dytt
 
dytt[:)]
 
dyyytt
 
[:)]
 
Tarifflønn for helsesekretær er vel 306000, pluss tillegg på rundt 9000 i år, det vil vel da si rundt
315 000 om jeg ikke tar helt feil.. Men det er en del som ligger vel over tariffen også...
 
Obs! Dette gjelder vel for de med full ansinitet...
 
ORIGINAL: Goolle

Hmm... tror ikke du kan ta ALT på nettet i alle fall.
Vi hadde en del laboratoriearbeid. Blodprøvetaking og slikt.

Aner ikke hva lønna er, for jeg fikk aldri jobb som det.


(det blir færre helsesekretærer på sykehus, da all skrivingen gjøres mer og mer av lege/sykepleier/data..)

 
Stemmer det, for å bli autorisert helsesekretær så må man hvertfall ha laboratoriearbeid.
 
ORIGINAL: Goolle

Hmm... tror ikke du kan ta ALT på nettet i alle fall.
Vi hadde en del laboratoriearbeid. Blodprøvetaking og slikt.

Aner ikke hva lønna er, for jeg fikk aldri jobb som det.


(det blir færre helsesekretærer på sykehus, da all skrivingen gjøres mer og mer av lege/sykepleier/data..)


ergo: det er ikke noe vits omtrent å ta den utdannelsen....?
 
ORIGINAL: Mamman til go`jenta!

ORIGINAL: Goolle

Hmm... tror ikke du kan ta ALT på nettet i alle fall.
Vi hadde en del laboratoriearbeid. Blodprøvetaking og slikt.

Aner ikke hva lønna er, for jeg fikk aldri jobb som det.


(det blir færre helsesekretærer på sykehus, da all skrivingen gjøres mer og mer av lege/sykepleier/data..)


ergo: det er ikke noe vits omtrent å ta den utdannelsen....?

 
Tror det kommer helt an på hvor du bor...
 
Hei,
 
Jeg er utdannet helsesekretær via VGS.. Man kan to forskjellige utdaninnger, enten på vgs eller høyskole.. Man MÅ ha lab.arbeid (som blodprøvetaking, skiftestue o.l) og skrivearbeid/data så tviler på at det finnes som nettstudiet[;)]
 
Det er også to forskjellige utdannelser, legesekretær eller helsesekretær. Legesekretær er uten autorsasjonen og det er den man kan ta på enkelte høyskoler.. (men man MÅ være obs, er noen som ikke er godkjente. Hadde ei i klassen min som måtte gå året om igjen da hun ikke ble godkjent der hun gikk....[:'(]) Helsesekretær er med autorisasjon.
 
Min lønn på Ullevål sykehus med 3 års ansinitet er 265 000 i året og det er den som er lovbestemt nå. Men, det er stooor forskjell på lønnen i det offentlige i forhold til det private.. Som regel bedre i det private, men ikke alltid..  (så lønna er ikke såå høy som de andre skriver, så sant du ikke har 10 års ansinitet da[;)])
 
Det er som noen skriver her, at enkelte steder tar talegjenkjenning over mye skrivearbeid på et sykehus, men det er en MILLION andre oppgaver en helsesekretær gjør, spesielt på en poliklinikk.!!
 
Men jeg trives KJEMPE i jobben jeg gjør, er mye og gjøre hele tiden og det kommer alltids et par utfordringer man må tak i! [;)]
 
Jobber som helsesekretær på sykehus og trives veldig godt med det.
Skulle selfølgelig bare ønske at lønna hadde vært noe bedre... Har jobbet her i 7 år, og har 270.000 i året... Heldigvis jobber samboeren min i olja! [:D]
 
Back
Topp