Helsekort for gravide

En tråd i 'Mars 2017' startet av FrkVerpesyk, 11 Jan 2017.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. FrkVerpesyk Elsker forumet Marsboerne2017

Da jeg var på kontroll hos jordmor i dag tidlig, ba jeg henne forklare forkortelsene hun hadde brukt da hun skrev merknader for tidligere svangerskap, tenkte det kanskje kunne være av interesse for dere andre som også har født før :)

2014: RH: 2u>T. Lang fødsel. AE, RO, NP, jente 3406

Det er altså fødsel på Rikshospitalet to uker over termin, datteren vår veide 3406 gram (den biten hadde jeg selvfølgelig skjønt uten forklaring fra jordmor).

AE = anestesi epidural
    RO = riestimulerende drypp med oxytocin
    NP husker jeg i farten ikke akkurat hva sto for, men betyr visstnok vaginal fødsel - noen som tilfeldigvis vet hva NP faktisk står for?

Resten av forkortelsene står forklart her tror jeg :)

http://forum.babyverden.no/threads/helsekortet-forklaring-på-alle-forkortelsene.1520846/

• Liker Liker x 3
  2. Løvemor2014 Elsker forumet Marsboerne2017 Augustmødrene 2014

Kan det være Not Performed? Dvs at det er kolonnen der de skriver opp om det er keisersnitt? Evt at det er kolonnen for hjelpemidler så tang og slikt ville også kommet der?

3. FrkVerpesyk Elsker forumet Marsboerne2017

Nei, det var et eller annet på latin tror jeg...

4. Husfrue Glad i forumet Marsboerne2017

Får man igjen helsekortet etter fødselen?

5. Frk blåmeis Betatt av forumet Marsboerne2017

Jeg gjorde ikke det :-(

Kommer til å ta bilde av det denne gangen, også for å alltid ha med en kopi :)

• Liker Liker x 1
  6. Knapp123 Gift med forumet Marsboerne2017 Julibarna2014

Ja jeg fikk det :)

• Liker Liker x 1
  7. Hamasita Elsker forumet Marsboerne2017 Oktoberskattene 2015 Aprillykke 2017

Jeg fikk ikke det selv om jeg spurte, men måtte sende epost til dokumentavdelingen på sykehuset og fikk svart-hvitt kopi av det pluss epikrisen, utrolig interresant :)

• Liker Liker x 1
  8. FrkVerpesyk Elsker forumet Marsboerne2017

Jeg fikk det ja, samt en kopi av epikrisen og fødselsforløpet :)

• Liker Liker x 2
  9. Løvemor2014 Elsker forumet Marsboerne2017 Augustmødrene 2014

Tror det egentlig er sånn at de beholder den grønne og du får den gule. (På de gamle kortene). Jeg fikk iallefall beholde den gule. Men ikke sikkert alle er like flinke så pass på å spørre etter det.

• Liker Liker x 1

Del denne siden