Helsedirektoratet advarer mot kraft til spedbarn

Å hallo. Er det noen som virkelig synes hønsekraft og eggeplomme hørtes lurt ut til et spedbarn??? Å anbefale det hørtes ikke lurt ut. For all del. Kan man ikke amme så gi mme!
 
Haha... huff ikke meningen å le men her bør vel sund fornuft komme inn i bildet? Å gi et spedbarn eggeplomme og kraft er vel noe alle skjønner at er høl i hodet? Håper ihvertfall det[emoji15]
 
Haha... huff ikke meningen å le men her bør vel sund fornuft komme inn i bildet? Å gi et spedbarn eggeplomme og kraft er vel noe alle skjønner at er høl i hodet? Håper ihvertfall det[emoji15]

Dessverre er det ikke alle som skjønner det :(
 
Uff. Internett er ikke bare kjekt :/
 
Hvorfor har Aftenposten/A-magasinet trykket dette rådet i første omgang??? Kildekritikk er en fin bil...
 
Skjønner godt at førstegangs mødre blir forvirret. Alle har vel en helsesøster å forholde seg til, uavhengig av kunnskapsnivået til helsesøsteren. De skal fungere som veileder og sparringspartner, men ser ofte at det er mange som ikke kommer overens med sin helsesøster av ulike årsaker og "henger" vedkommende ut i sosiale medier. Da kommer noen av gjengangere som jeg velger å kalle for "mafia" som tipser om alt mulig rart! Skremmende og trist syns jeg.
 
Hvorfor har Aftenposten/A-magasinet trykket dette rådet i første omgang??? Kildekritikk er en fin bil...
Det er en stund siden en mammablogger anbefalte dette til barn. Mange hang seg på. Fikk det opp på facebook 'en min.
 
Å hallo. Er det noen som virkelig synes hønsekraft og eggeplomme hørtes lurt ut til et spedbarn??? Å anbefale det hørtes ikke lurt ut. For all del. Kan man ikke amme så gi mme!
Å jada, spesielt eggeplomme
 
Haha... huff ikke meningen å le men her bør vel sund fornuft komme inn i bildet? Å gi et spedbarn eggeplomme og kraft er vel noe alle skjønner at er høl i hodet? Håper ihvertfall det[emoji15]
Det er anbefalt av flere i en barnematgruppe på fb, flere av barna kastet opp men likevel ble det anbefalt å prøve igjen
 
Det er anbefalt av flere i en barnematgruppe på fb, flere av barna kastet opp men likevel ble det anbefalt å prøve igjen
Til spedbarn? Har sett mange anbefaler eggeplomme og kraft, men da tilsatt i mat som ekstra næring til barn som er begynt med fast føde.
 
Spedbarn = 0-12 mnd
Men i artikkelen var det jo uansett snakk om som erstatning for morsmelk, ikke som tilskudd i feks kjøttkaker, smoothie ol. Er vel få, eller ingen som fullammer i ett år? Poenget mitt er rett å slett at jeg aldri har sett noen i noen barnematgrupper som har anbefalt egg å kraft som erstatning for morsmelk istedenfor morsmelkerstatning.
 
Men i artikkelen var det jo uansett snakk om som erstatning for morsmelk, ikke som tilskudd i feks kjøttkaker, smoothie ol. Er vel få, eller ingen som fullammer i ett år? Poenget mitt er rett å slett at jeg aldri har sett noen i noen barnematgrupper som har anbefalt egg å kraft som erstatning for morsmelk istedenfor morsmelkerstatning.

Heldigvis er det få som fullammer et helt år, barnet trenger annen næring i tillegg fra 6 mnd alder, men det anbefales amming i et år om man kan (eller mme om man ikke kan) i Norge :)
 
..... bruk vettet, har man ikke vettet så for man håpe at partneren har mer vett? Hjelpes så mye barna noen gang skal gå igjennom
 
Hva er dette for noe, gått glipp av dette tullet jeg. hvem anbefaler dette og hva er det man gjør gir rå eggeplomme til baby og kraft på skje lissom?
 
Back
Topp