Helligdagsfreden!

Vi var rolige. Men mye fordi vi er på campingtur. Hehe. Hadde nok blitt noe hvis vi hadde vært hjemme, som alle naboene våre. Mannen var redd ett år på om naboene skulle bli sinte fordi han skulle ut å bruke vinkelsliperen, men da kom naboen ut med saga. Hehe.
 
Har ikke hørt om den loven en gang jeg [emoji85] Men vi var stille da [emoji23]
 
Vi har vært stille.
Ene naboen har drevet på med gressklipper og en eller annen sag.
 
Jobbet i hagen i går, men ikke med noe bråkete. Naboen dro frem trimmeren en time etter vi hadde stått og snakket om søndager og helligdager da, fordi vi spurte om det hadde plaget dem at vi gravde litt i påska. Kunne ikke brydd meg mindre, men prøver å unngå gressklipper o.l. på søndager osv da, kun pga loven.
 
Selvfølgelig, forholder meg til regler og setter pris på at de rundt meg gjør det også. Synes det er deilig med noen rolige, stille dager (eller roligere da.., var jo ikke alle rundt meg som klarte å utsette gressklippinga og hamringa..)
 
Politiet kom ikke, så heldigvis ringte ikke naboene [emoji12]
Synes det blir mer og mer mas om denne loven jeg, hva med å snakke med naboene sine..
Jeg har aldri fred og stillhet på mine fridager jeg, det graves, snekres osv ingen tar hensyn [emoji38]jeg har fri når alle andre er på jobb. Og jobber som regel på alle disse helgedagene som alle skal ha fred på [emoji57]

Veldig enig, her gjør vi som vi vil men etter barneleggetid er det stille, med unntak av tullingen oppi gata som kløyver ved kl 10 på kvelden på 3 dagen nå[emoji35] det tenker jeg er ufint, uansett hvem dag det er[emoji5]

Tenker vi bør kunne klippe gress når vi har fri og da passer det jo ypperlig med en helligdag sånn egentlig.
 
Trillet vogna over grus. Litt bråk må man jo kunne tillate seg [emoji5]️
 
Her var det en i gata nedenfor som bråkte, ellers var vi alle stille. Overholder alltid helligdagsfreden. Liker selv og ha det stille og rolig når vi har fri...
 
Mannen snekret inne, men vi unngår på slike helligdager å klippe plen eller hekk. Men vanlige søndager kan vi dessverre ikke unngå å klippe plenen på ihvertfall! Når man bor på Vestlandet med masse regn og jobber mandag-fredag, så er det av og til slik at den eneste dagen det er opphold på og man har tid til å klippe plenen på, er en søndag.
 
En ting er helligdagsfred..m men når er det innafor å bråke på en lørdag? En av mange naboer her startet å klippe gresset kl 7.10 i dag. Ble forbanna jeg.
 
Vi bruker å gjøre "stille" arbeid på helligdager, med mindre naboen jobber med noe som bråker. Da er det noen andre som har startet trenden og dermed er det litt "tillatt" i nabolaget. :p
 
Her drev alle med oppussing og lignende på Kristi himmelfartsdag. Synes det er så fantastisk å se folk ta vare på hus og utearealer at jeg bare blir glad. Gjorde ikke noe selv da, men mest fordi jeg var alene med 2 små
 
Stille og fredelig her i nabolaget :)
Vi bor i en studentby, og det er et større "problem" at utleier ikke bedriver vedlikehold av fellesareal så mye som nødvendig.
 
Holdt fred ja :D Men har egentlig ingenting imot at folk jobber på slike dager :D
 
Vasket klær, men det var fordi vi trengte rene håndklær ;)
Ellers bor vi i blokk, og det gresset som er på plena har knapt kommet frem etter vinteren.
Fuglene er veldig forvirra og skjønner ikke om det er vår eller høst :p
Er 6 grader her nå, og maxtemp i hele mai har vært 10 grader.
Plenklippingen får styreleder styre med. Jeg og min samboer måker snø hele vinteren.
Og her er regelen som gjelder hver dag uansett ukedag: Stille mellom kl 23.00 og 07.00.
 
En ting er helligdagsfred..m men når er det innafor å bråke på en lørdag? En av mange naboer her startet å klippe gresset kl 7.10 i dag. Ble forbanna jeg.

Haha, hadde nok blitt mer sur for den :eek:

Jeg skjønner ikke hvordan man skal rekke alt om man ikke skal gjøre noe på søndager eller helligdager :eek: henger meg ikke opp i at folk kløyver ved, kjører graver eller snekrer.
 
Back
Topp