Heidi og Linda`s dagbok <3

Lulu89

Linda + Heidi = ?
Linda og jeg møttes på Universitetet i Agder i 2011, men før vi begge to hadde kommet ordentlig ut av skapet. Vi ble allikevel et par raskt ute på nyåret, da vi begge to tydeligvis hadde et nyttårsforsett om å slutte å late som at vi syns at guttekroppen var spesielt interessant. Jeg var 20 og hun var 23, og det tok ikke lang tid før Linda sa til meg at det ikke var noe poeng at vi var kjærester hvis ikke jeg ville få barn med henne i nær fremtid. Det kom som et lite sjokk på meg der og da, men vi har hele tiden hatt en dialog om at det ville komme et barn, og nå er vi altså i startfasen av prosessen. Det var aldri noe tvil om at det var hun som skulle gå gravid først, da jeg egentlig aldri har sett for meg selv som gravid, mens dette er et ønske som Linda alltid har hatt.

Linda er til utredning, og har vært igjennom de aller fleste prøvene som må taes. Ting tar allikevel lang tid, da vi bor og jobber i Kristiansand, men går til leger i Tønsberg fordi planen vår er å flytte dit sommeren 2015. Det er store sjanser for at hun har PCOS, men dette er noe vi får svar på senere i oktober 2014. Eggløsningstester er allikevel tilsynelatende positive, så vi er usikre på hva dette egentlig betyr for sjansene hennes til å bli gravid. Vi krysser derfor fingrer og tær for at alt nå kan gå i boks og at vi kan gjøre oss klare for vår første inseminasjon ved StorkKlinik. :flower

10716036_10154662768775626_91822499_n.jpg

Så kjekt :) Håper alt ordner seg og at Linda snart kan bli gravid ;)

Nå har vi vært hos både gynekolog og lege uten å bli noe særlig klokere på hva mine sjanser til å bli gravid er.
Kanskje noen her inne vet? AMH er forhøyet men så lenge jeg har eggløsning skal ikke dette ha noen betydning.
Min prolaktin ligger på 1610 (normalt ligger den på opptil 700), dette sa de kunne være pga stress.
Som tidligere skrevet har jeg tatt en del positive eggløsningstester, men blodprøven jeg tok viser at jeg ikke har eggløsning. Nå skal jeg ta nye prøver for å se om svarene blir det samme, blir det samme svar skal jeg begynne med behandling. Denne behandlingen kunne øke sannsynligheten for tvillinger, noen som har vært gjennom det samme og eventuelt har peiling på hva slags behandling jeg skal ha? Jeg skulle ha mensen nå 10.oktober men den har selvfølgelig heller ikke kommet, så jeg får vel ikke tatt de nye prøvene før jeg har hatt mensen heller? Jeg håper inderlig noen her inne kan svare meg, for jeg sitter som et spørsmålstegn og med tårer og snør som rant hos gynekologen (som ikke virket veldig interessert i å gi meg svar eller forsto hvorfor jeg ble lei meg) kunne gi meg de svarene jeg ønsket. Håper noen kan svare meg :)

Linda

Prøv å spørre ute på hovedforumet for "Vi som prøver", så får du helt sikker flere svar :) Behandlingen han snakket om, er nok Pergotime. Det er et medikament som brukes for å få i gang eggløsning. Prøver tas vel normalt rundt CD 1-4 og CD 21 (evt en ukes tid etter EL), så du må nok vente til en ny syklus er i gang, ja. Men min kunnskap på dette er litt begrenset, så det kan godt være du får bedre svar ute på hovedforumet :) Lykke til!

Ååå moro! Her vil jeg følge med! :D Dessverre har jeg ingen erfaring med det du lurer på, men håper du har fått noen bedre svar nå? Som Enkefalos sier, spør heller på fellesforumet og sånt! Der er det flere som får øyne opp for innlegget ditt og som helt sikkert har noen svar til deg/dere :)

Hei, og velkommen som prøvere hit til Før svangerskapet. :)

Behandling for å "booste" eggløsning er sannsynligvis Pergotime (kalles ofte bare pergo her på forumet), eventuelt Letrozol. Begge deler er hormonmedisiner som skal taes i begynnelsen av syklusen (gjerne fra syklusdag 3-5) for å gi eggløsning.

Dersom du skal ta en av disse medisinene kan du jo lese i tråden her, med en del av oss andre som bruker eggløsningsstimulerende medisiner: http://forum.babyverden.no/threads/vi-som-bruker-pergo-letrozol-femar.1723277

Og så er jeg enig med de to andre; om du/dere har noen konkrete spørsmål så er det nok lettere å få raske/mange svar om dere spør ute på hovedforumet her på Før svangerskapet. Dagbøkene blir det litt mer tilfeldig hvem som er innom og titter i. :)

Lykke til videre!

Ååå moro! Her vil jeg følge med! :D Dessverre har jeg ingen erfaring med det du lurer på, men håper du har fått noen bedre svar nå? Som Enkefalos sier, spør heller på fellesforumet og sånt! Der er det flere som får øyne opp for innlegget ditt og som helt sikkert har noen svar til deg/dere :)

Hei :) Jeg har skrevet på fellesforumet også og fått svar så det var deilig å få vite litt mer, så jeg slipper å lage mine egne tanker om ting. Hyggelig at du vil følge med, dette er jo veldig spennende og jeg lurer veldig på hvor lang tid det tar ;) Skulle jo helst vært gravid i går men får jo bare smøre seg med tålmodighet :)

Linda

Hei, og velkommen som prøvere hit til Før svangerskapet. :)

Behandling for å "booste" eggløsning er sannsynligvis Pergotime (kalles ofte bare pergo her på forumet), eventuelt Letrozol. Begge deler er hormonmedisiner som skal taes i begynnelsen av syklusen (gjerne fra syklusdag 3-5) for å gi eggløsning.

Dersom du skal ta en av disse medisinene kan du jo lese i tråden her, med en del av oss andre som bruker eggløsningsstimulerende medisiner: http://forum.babyverden.no/threads/vi-som-bruker-pergo-letrozol-femar.1723277

Og så er jeg enig med de to andre; om du/dere har noen konkrete spørsmål så er det nok lettere å få raske/mange svar om dere spør ute på hovedforumet her på Før svangerskapet. Dagbøkene blir det litt mer tilfeldig hvem som er innom og titter i. :)

Lykke til videre!

Takk for svar! :) Og takk for linken den skal jeg følge med på! ;)

Hvordan går det med dere? :)

Hei! så hyggelig du spør! :)
Nå går alt litt sakte, og ting har vel stagnert litt. Linda skal ta nye blodprøver i løpet av november for å finne ut om hu har eggløsning, hvis ikke så blir det hormonbehandling etterhvert.. Så vi blir bare nødt til å vente og se hva som skjer, vi står egentlig bare på sidelinja og gjør det som leger, gynekologer og svigers sier at vi burde gjøre. ;)
Vi håper på positive prøver, men det skal egentlig bare bli godt å få det gjort så vi kan komme videre til neste steg! :) Hvordan går det med deg? :)

Hei! så hyggelig du spør! :)
Nå går alt litt sakte, og ting har vel stagnert litt. Linda skal ta nye blodprøver i løpet av november for å finne ut om hu har eggløsning, hvis ikke så blir det hormonbehandling etterhvert.. Så vi blir bare nødt til å vente og se hva som skjer, vi står egentlig bare på sidelinja og gjør det som leger, gynekologer og svigers sier at vi burde gjøre. ;)
Vi håper på positive prøver, men det skal egentlig bare bli godt å få det gjort så vi kan komme videre til neste steg! :) Hvordan går det med deg? :)

Skjønner dere kan bli utålmodig ja! Får håpe på positive svar :) har eggløsning i dag, så må få legge inn noen aksjer :p lykke til videre og spennende og følge dere :)

Skjønner dere kan bli utålmodig ja! Får håpe på positive svar :) har eggløsning i dag, så må få legge inn noen aksjer :p lykke til videre og spennende og følge dere :)

Hehe lykke til med å legge inn aksjer! Får satse på det klaffer ;)

Da er nye prøver tatt og svaret var som fryktet. Jeg har fortsatt for høye verdier og ingen eggløsning :(
Så for at ting skal bli ekstra vanskelig og tøft så har Heidi flyttet til Tønsberg i november. Hun fikk et jobbtilbud hun ikke kunne si nei til og flyttet samme uke. Så nå må jeg bare jobbe ut oppsigelsestiden min så blir vi samboere igjen i februar:) Jeg har legetime 26.januar for å snakke om behandling for å få ned prolaktinet mitt, noen som har erfaring med dostnex eller parlodel? Deretter blir det vel snakk om pergotime behandling før inseminasjon.
Akkurat nå føles livet veldig kaotisk, ensomt og ingenting går slik vi hadde ønsket. Men det er nytt år og nye muligheter så vi krysser alt vi har for at 2015 er året vi skal få oppleve et av livets største mirakel:)

Linda

Lykke til med utredning og prøving! Det er bare og holde motet oppe. Det kan går fort, men det kan ta tid også. Håper dere får det fint sammen i Tøns! Der er det jo helt fantastisk deilig om sommeren :) Kanskje vinteren også, men det har jeg ikke opplevd enda.

Lykke til med utredning og prøving! Det er bare og holde motet oppe. Det kan går fort, men det kan ta tid også. Håper dere får det fint sammen i Tøns! Der er det jo helt fantastisk deilig om sommeren :) Kanskje vinteren også, men det har jeg ikke opplevd enda.

Takk for det! :) Det har faktisk allerede skjedd ting som gjør ting mye lettere for oss. Jeg fikk tilbud om overflytting i samme jobben i Sandefjord fra uka. Så nå er det bare å hive seg rundt og flytte så er vi ihvertfall sammen igjen :) Hehe ja tbg er en fantastisk by om sommeren, den har sin sjarm på vinteren også men det tror jeg vel er mest vi lokale som syns :p

Hvordan går det med deg?

Takk for det! :) Det har faktisk allerede skjedd ting som gjør ting mye lettere for oss. Jeg fikk tilbud om overflytting i samme jobben i Sandefjord fra uka. Så nå er det bare å hive seg rundt og flytte så er vi ihvertfall sammen igjen :) Hehe ja tbg er en fantastisk by om sommeren, den har sin sjarm på vinteren også men det tror jeg vel er mest vi lokale som syns :p

Hvordan går det med deg?

Så fantastisk da! :) Kjør pent med flytte lasset da! Er ville tilstander på veien om dagen...glatt og folk som ikke kan kjøre på vinterføre. Drit skummelt.
Om mulig at det har sin sjarm om vinteren ;) Det er ihvertfall hockey da. Det er jo inner tier!

Meg gr det bra med, er i pp 1. Venter på tr. Eller...jeg ønsker ikke tr, men jeg tror ikke vi har truffet denne pp :) Men er ved godt mot forløpig selv om jeg kjenner jeg kan bli veldig forvirra av alle "symptomer". Men man lærer og kjenne etter hvert :)
Ikke lenge til legetimen nå da! Håper du/dere får den behandlingen i gang kjapt og t dere blir klare for og få ting i gang :D

Da er det endelig litt å oppdatere dagboken med. Etter mange ultralydscanninger for å finne eggløsningstidspunkt funket det endelig ved hjelp av femar og eggløsningsprøyte xsmile9 Og på fredag dro vi endelig til Danmark for å bli inseminert. Selve prosessen gikk fint og damene på klinikken var veldig hyggelige.

Men tiden etterpå har vært veldig spesiell og tiden går langsomt. Jeg går rundt med mange tanker og spørsmål. Er jeg gravid nå? Nå da? Er det noe jeg kan gjøre for at jeg skal bli gravid? Kjenner jeg noen symptomer? Når kommer symptomene? Det føles som en evighet til jeg endelig kan ta en test og finne ut om vi blir en familie.

Nå har vi ihvertfall kommet mye nærmere drømmen enn vi noen gang har vært tidligere og håpet er større enn noen gang. Da er det bare å fortsette ventingen og krysse fingrene for positivt resultat! :smiley-angelic001

Linda

Ventetiden er det verste med dette her, men krysser fingrene for at dere får en positiv test om 14 dager ;)

Takk :happy: Hvordan går det med deg? Hvor lang tid tok det før du kjente noen symptomer?

Back
Topp