Hei:-)

Hei, er stort sett bare på skjult jeg også! Velkommen skal du være.

Gutten min hadde forresten B12 mangel også, i tillegg til andre komplikasjoner.

Håper du kommer deg på skjult :)
 
Hei, er stort sett bare på skjult jeg også! Velkommen skal du være.

Gutten min hadde forresten B12 mangel også, i tillegg til andre komplikasjoner.

Håper du kommer deg på skjult :)
Takk for det. Skal prøve å være nok aktiv og komme meg inn dit.

Rettet B12 seg? Behandling? Siste prøvene er fremdeles lave. Så må ta nye prøver i midten av juli.
 
Takk for det. Skal prøve å være nok aktiv og komme meg inn dit.

Rettet B12 seg? Behandling? Siste prøvene er fremdeles lave. Så må ta nye prøver i midten av juli.

Han har fått sprøyter. Nivået er fint igjen nå :) Har egentlig ikke fått noe svar på hvorfor han hadde det, siden jeg selv hadde normal status (de antok først at jeg hadde lav status også). Men bare glad vi fant ut av det og fikk behandling :)
 
Velkommen :)

Jeg fikk min første i uke 33+4 så vet litt om hvordan det er å være prematurmamma.
Nå kom jeg til uke 37+4 så føler jeg gikk på overtid denne gangen :)
 
Velkommen :)

Jeg fikk min første i uke 33+4 så vet litt om hvordan det er å være prematurmamma.
Nå kom jeg til uke 37+4 så føler jeg gikk på overtid denne gangen :)
Hvordan går det med din første nå? Lenge siden?
Vi sliter med at hun lett overstimuleres i nye miljøer, i møte med nye personer. Vil det gi seg?
 
Hvordan går det med din første nå? Lenge siden?
Vi sliter med at hun lett overstimuleres i nye miljøer, i møte med nye personer. Vil det gi seg?
Beklager sent svar... glemt litt bort nå når vi er på hytta.

Han er 3,5 år nå.
Det går veldig bra men han har hatt og har noen utfordringer.
Når han var baby ble han fort overstimulert og ville helst bare være hos meg. Vi fikk lite forståelse for det sv de rundt oss så det var slitsomt. Det har gradvis blitt bedre og nå merker vi det bare en sjelden gang.. som i natt..da vi var på Hunderfossen i går og da ble det en urolig natt.

Han har slitt endel med pusten da han fikk rs når han var ca 1,5 år men det er bedre nå så sluttet med medisiner for ca 6 mnd siden

Han har også magetrøbbel. Vanskelig å si om det er at han er prematur og umodne tarmer som gjør det, men han sliter med forstoppelse så får medisin som gjør at han bæsjer. Han ble også smittet sv rota-virus når ham var ca 1 år så kan være det som gjorde at det ble så store utfordringer.
Mener å huske at det ble være når jeg sluttet å amme så håper på å få ammet leeeenge denne gangen.
Han var også mye syk det første året i BHG som skapte store utfordringer.. vi hadde jo brukt opp alle sykt barn dagene i løpet av 2 mnd..

Men er i dag en frisk og aktiv gutt som ingen tenker over at er prematur, men BHG er obs på evt senskader som kan komme :)
 
Beklager sent svar... glemt litt bort nå når vi er på hytta.

Han er 3,5 år nå.
Det går veldig bra men han har hatt og har noen utfordringer.
Når han var baby ble han fort overstimulert og ville helst bare være hos meg. Vi fikk lite forståelse for det sv de rundt oss så det var slitsomt. Det har gradvis blitt bedre og nå merker vi det bare en sjelden gang.. som i natt..da vi var på Hunderfossen i går og da ble det en urolig natt.

Han har slitt endel med pusten da han fikk rs når han var ca 1,5 år men det er bedre nå så sluttet med medisiner for ca 6 mnd siden

Han har også magetrøbbel. Vanskelig å si om det er at han er prematur og umodne tarmer som gjør det, men han sliter med forstoppelse så får medisin som gjør at han bæsjer. Han ble også smittet sv rota-virus når ham var ca 1 år så kan være det som gjorde at det ble så store utfordringer.
Mener å huske at det ble være når jeg sluttet å amme så håper på å få ammet leeeenge denne gangen.
Han var også mye syk det første året i BHG som skapte store utfordringer.. vi hadde jo brukt opp alle sykt barn dagene i løpet av 2 mnd..

Men er i dag en frisk og aktiv gutt som ingen tenker over at er prematur, men BHG er obs på evt senskader som kan komme :)
Uff så slitsomt å ikke få forståelse for overstimulering av dem rundt. Opplever at familien og venner hører jeg snakker om overstimulering og godtar at jeg kaller noe for det. Men ser at de ikke tror på det. Vi merker det i forbindelse med søvn. Hun klarer ikke falle til ro, blir overtrøtt i tillegg og får panikk over å kjenne på dette. Alle kommenterer at hun er så våken, eller at hun er lenge våken om gangen når vi er med andre som eks hs, familiemiddag etc. Mens jeg og mannen min som kjenner henne ser at det er for mange inntrykk som hun ikke klarer sortere. Det begynner å bli ørlite grann bedre, men kunne f.eks ikke dra med bobilen og stå på ei strand 3dager. Selv om hun ble skjermet ved bobilen så ble det for mange inntrykk, og vi måtte avlyse.

Spent på hvordan det går videre.
 
Back
Topp