Hei! Første ultralyd i går ❤️

karolinets

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg var på min første ultralyd i går, og det visste seg at det var tvillinger... den ene døde tidlig, mens den andre lever.. fin hjertelyd og så frisk og fin ut ifølge legen på sykehuset. Skal tilbake om 2,5 uke å ta ny ultralyd. Hvordan kan jeg ha mistet den ene? Hva kan ha skjedd? Hva gjør de med den døde? Jeg er jo bekymret for å miste den andre også... :-(

Hilsen bekymret førstegangsmamma
 
Hei!
Jeg var på min første ultralyd i går, og det visste seg at det var tvillinger... den ene døde tidlig, mens den andre lever.. fin hjertelyd og så frisk og fin ut ifølge legen på sykehuset. Skal tilbake om 2,5 uke å ta ny ultralyd. Hvordan kan jeg ha mistet den ene? Hva kan ha skjedd? Hva gjør de med den døde? Jeg er jo bekymret for å miste den andre også... :-(

Hilsen bekymret førstegangsmamma

Hei, Så trist å høre, men godt den andre lever :) Det jeg har lest er at hvis den døde tvillingen ikke kommer ut av seg selv, så pleier kroppen å kapsle den inn. Da kan den være inne i magen til den andre er klar for å komme ut. Jeg håper resten av svangerskapet ditt går bra :)
 
Så trist du har mistet den ene tvillingen, men godt den andre er frisk og fin. :) Håper alt går bra med deg og mageboeren resten av svangerskapet. Hør med legen/gynekologen om dine tanker og spørsmål, håper du kan bli beroliget av gode svar fra fagpersonell.

Sender deg en god klem. :Heartred
 
Skal på ultralyd neste mandag igjen. Og håper alt er bra med lille i magen. Ja, skal på svangerskapskontroll også til uken, så skal prate med jordmor da. Tusen takk :)
 
Skal på ultralyd neste mandag igjen. Og håper alt er bra med lille i magen. Ja, skal på svangerskapskontroll også til uken, så skal prate med jordmor da. Tusen takk :)

Så spennende :D
Du får gjerne oppdatere oss da å :D
 
Så trist å høre :( dette er (desverre) veldig vanlig! Noen ganger så ordner kroppen opp ved å støte den ut, andre ganger blir den inni magen og kommer ut med resten av gugga under fødsel! Det skjer oftere enn man tror, fordi rett etter uke 12 så har man ikke sjans til å se det no mer.
Akkurat det samme skjedde med meg forige svangerskap. Jeg fikk se den døde tvillingen på ul i uke 12, og på ul i uke 15 så kunne jeg ikke se den lenger fordi den levende tvillingen hadde blitt så stor at den hadde skyvd den andre tvillingen bort. Og den lå i magen og kom ut med resten av gørra under fødsel.. syns det var tungt en periode og lurte mye på hvordan den ville vært osv... men tenker ikke på det nå lenger:) det var nok ikke friskt
 
Jeg var på ultralyd i går igjen. Og den døde tvillingen var der fortsatt. Like stor som forje gang. Legen sa den ble borte, men når jeg spurte Åssen den ble borte ble han sur og grinette. Når jeg spurte om forskjellige spørsmål ble han irritert. Virka som han bare ville bli fort ferdig med meg for å ta inn neste. Så skal på kontroll hos lege i morgen, og spørre om å få bytte lege og sykehus. Jeg følte meg veldig "liten" i går og ikke var det noe koselig opplevelse. Noe jeg håpet det skulle bli... [emoji853]
 
Jeg var på ultralyd i går igjen. Og den døde tvillingen var der fortsatt. Like stor som forje gang. Legen sa den ble borte, men når jeg spurte Åssen den ble borte ble han sur og grinette. Når jeg spurte om forskjellige spørsmål ble han irritert. Virka som han bare ville bli fort ferdig med meg for å ta inn neste. Så skal på kontroll hos lege i morgen, og spørre om å få bytte lege og sykehus. Jeg følte meg veldig "liten" i går og ikke var det noe koselig opplevelse. Noe jeg håpet det skulle bli... [emoji853]

Huff :( trist opplevelse med ene tvilling. Sender deg god klem :Heartred

Og ikke noe hyggelig når man kommer til sånn situasjon, der man ikke føler seg ivaretatt.. Det skal ikke være sånn, men dessverre er det noen som er sånn.. Håper det gikk bra på kontroll hos din lege og at h*n tok seg god tid til å snakke med deg og at du fikk svar på dine spørsmål :)

Hvordan går det med deg? :Heartred
 
Back
Topp