HCG-stigning

MV<3?

Andre møte med forumet
Hei dere!

Jeg er 5+1 i dag. Har tatt test hver dag fra 13 DPO, alle tatt på første morgenurin, for å følge med på stigningen. Det jeg lurer på er om det er vanlig med så varierende farge / styrke på testene. Den siste uka syntes jeg de har blitt svakere og sterkere om hverandre.

De siste fem dagene har kontrollstrek og teststrek på samtlige tester vært omtrent like sterke. Skal jeg sammenligne kun teststrek og kontrollstrek (på samme test), eller skal jeg sammenligne de ulike testrekene med hverandre (som dere ser er styrken på disse ganske varierende).

Er testene "maxa ut" sånn at teststreken ikke vil bli noe særlig sterkere fra dag til dag?

Er litt overnervøs - forrige gang jeg var gravid mistet jeg i uke 5.

Tusen takk på forhånd[emoji173][emoji173]

9740015220a90b6074a9d217b71a1bb4.jpg
 
Hei dere!

Jeg er 5+1 i dag. Har tatt test hver dag fra 13 DPO, alle tatt på første morgenurin, for å følge med på stigningen. Det jeg lurer på er om det er vanlig med så varierende farge / styrke på testene. Den siste uka syntes jeg de har blitt svakere og sterkere om hverandre.

De siste fem dagene har kontrollstrek og teststrek på samtlige tester vært omtrent like sterke. Skal jeg sammenligne kun teststrek og kontrollstrek (på samme test), eller skal jeg sammenligne de ulike testrekene med hverandre (som dere ser er styrken på disse ganske varierende).

Er testene "maxa ut" sånn at teststreken ikke vil bli noe særlig sterkere fra dag til dag?

Er litt overnervøs - forrige gang jeg var gravid mistet jeg i uke 5.

Tusen takk på forhånd[emoji173][emoji173]

9740015220a90b6074a9d217b71a1bb4.jpg
Testene er ikke alltid like, selv om det er samme produsent. For å være sikker så kan du ta blodprøve med to dagers mellomrom, så får du nøyaktig hcg-nivå og stigning :)
 
Hei dere!

Jeg er 5+1 i dag. Har tatt test hver dag fra 13 DPO, alle tatt på første morgenurin, for å følge med på stigningen. Det jeg lurer på er om det er vanlig med så varierende farge / styrke på testene. Den siste uka syntes jeg de har blitt svakere og sterkere om hverandre.

De siste fem dagene har kontrollstrek og teststrek på samtlige tester vært omtrent like sterke. Skal jeg sammenligne kun teststrek og kontrollstrek (på samme test), eller skal jeg sammenligne de ulike testrekene med hverandre (som dere ser er styrken på disse ganske varierende).

Er testene "maxa ut" sånn at teststreken ikke vil bli noe særlig sterkere fra dag til dag?

Er litt overnervøs - forrige gang jeg var gravid mistet jeg i uke 5.

Tusen takk på forhånd[emoji173][emoji173]

9740015220a90b6074a9d217b71a1bb4.jpg

Dette ser bra ut - jeg ville anbefalt deg å slutte å teste nå, fargene i testene kan være forskjellig! Din hcg dobles ikke hver dag, gjennomsnittet er hver andre dag, men hos meg sist var det ikke slik, da var det ca. hver 3-4 dag og det er også helt normalt! Jeg skjønner at du er redd, jeg er livredd sjøl, er på fjerde svangerskapet og første ungen! Men man kan dessverre ikke noe med det. Sannsynligheten for at det går bra er stor, men så tidlig som du (og jeg) er så er det også vanlig at det går galt dessverre. MEN, det trenger ikke være knyttet opp mot hcg-stigning heller! Sist mistet jeg i MA i uke 12, fosteret hadde sluttet å utvikle seg i midten av uke 8 - MEN jeg hadde normal hcg-stigning - sier ikke dette for å skremme deg, men heller for å si at du bør prøve å ikke se så nøye på de strekene - du ER gravid, og vi krysser fingrene for at dette går veien for deg og meg og alle de andre fine damene her inne <3
 
Sier som de andre. Ville sluttet å teste. En kan ikke bruke strimmeltester til å måle hcg økning.
Ta en blodprøve hos legen om du er nervøs.

Lykke til:)
 
Jeg er 6+3 og funnet ut at jeg må slutte å teste:p blir gal! :) de strekene blir ikke sterkere hos meg heller tror jeg. Og strekene vises jo med en gang urinen treffer, så får være godt nok!
Prøve å slå meg til ro med at jeg er gravid til noe annet er bevist!
Ta hcgprøve hos legen om du vil sjekke stigning:)
 
Jeg hadde noen småblødninger mot slutten av 4.uke og syntes testene jeg tok hjemme ble svakere. Derfor tok derfor blodprøve hos legen på 5+1 (morgen) og 5+2 (kveld). HCG steg fra 4300 på 5+1 til 5900 på 5+2.
Dagen etter jeg var hos legen tok jeg en ClearBlue digital, og den viste fortsatt bare 2-3 uker. Og billigstrimmelen var den svakeste jeg hadde hatt siden 4+4. Det er interessant, for CB digital skal egentlig vise 3+ når man har HCG over 2000. Så det er helt åpenbart at urintestene ikke er så sensitive at de kan indikere HCG-stigning. Har slått meg til ro med fin stigning nå, og sluttet å teste. Og i går kastet jeg opp for første gang...
 
Back
Topp