Hcg som henger igjen etter MA?

MrsWinchester

Gift med forumet
Marsboerne 20 18
Hadde en MA i uke 9+0 for 4,5 uke siden. Testet jevnlig for å se at hcg-nivået sank. Etter 3 uker var det bare igjen en svaaaaak strek. Testet så etter en uke igjen i håp om at el hadde vært og en ny graviditet kanskje kunne være i gang. Og nå har jeg hatt samme streken i 5 dager.. har egentlig gitt opp håpet om ny graviditet, men er det vanlig at nivået synker til feks 20, og så holder seg der lenge...? Håper noen har erfaringer her, jeg blir sprø..
Bilde av testene 8-12 dpo, siste idag:
16852dcc05790f8e4f6426a2aa75af34.jpg
 
Jeg kan dessverre ikke svare deg på spørsmålet ditt, men lurer litt på det samme selv. Hadde MA for 3 uker siden og fikk super positiv graviditetstest i går. Man vil jo så gjerne komme seg videre etter tapet og kjenner at jeg blir utrolig utålmodig og frustrert av at testen fremdeles er max positiv-ikke svak rosa, men sterk rosa strek fremdeles:(
 
Hva fikk du beskjed om fra sykehuset? Jeg skulle ta en test etter 3 uker og kontakte de om den fortsatt var positiv. Siden den var så svak den gangen så tenkte jeg at ordnet seg selv resten.. holder på med hcg-målinger med legen nå så får vi se hva som skjer..
 
Snakka med gynekologen om dette, ho sa at testing etter abort var unødvendig. Tok serum HCG ei veke etter med.abort grunna MA (9+1), legen sa då at dette heller ikkje var nødvendig fordi eg hadde ein fullstendige abort på sjukehuset (foster og morkake kom intakte). Og at HCG ville vere i kroppen ei god stund. Ho sa at 900 etter eitpar veker ikkje var uvanlig.

Vi kjem til å beskytte oss før ny mens, så sjangsen for graviditet er jo ekstremt liten. Derav ingen testing. Men vil trua at etter ny mens så er HCG nulla ut. Var berre denne ventinga då..:inpain:
 
Jeg har ikke hatt noen sjekk etter aborten så jeg aner ikke om alt er ute. Syns det er rart at hcg-et plutselig stagnerer så sjansen for rester er vel tilstede...?
 
Hei!

Det kan henge igjen hCG i opptil 9 uker (eller lenger om ikke alt er ute, men det merker man som regel på andre måter), men så fort du er ferdig med å blø er det bare å prøve igjen om man vil det.
Det er faktisk gunstig å prøve så fort som mulig (etter blødningene slutter), fordi økt hCG i kroppen er bra for et nytt svangerskap.

Jeg vil tro det er best om du bare slutter å teste på en goood stund, typ noen måneder, og heller venter på mensen, for man blir fort tullerusk av all testingen og tydingen.

Masse lykke til! <3
 
Hva fikk du beskjed om fra sykehuset? Jeg skulle ta en test etter 3 uker og kontakte de om den fortsatt var positiv. Siden den var så svak den gangen så tenkte jeg at ordnet seg selv resten.. holder på med hcg-målinger med legen nå så får vi se hva som skjer..
Mener de sa 4-5 uker til meg, men jeg må innrømme at jeg var rimelig satt ut når all infoen ble sagt. Ei venninne av meg som opplevde MA for noen år siden anbefalte meg om å kontakte legen og få målt HCG siden testen var såpass positiv-får nok ringe lege på mandag. Håper ikke det er rester igjen:nailbiting::(
 
Hei!

Det kan henge igjen hCG i opptil 9 uker (eller lenger om ikke alt er ute, men det merker man som regel på andre måter), men så fort du er ferdig med å blø er det bare å prøve igjen om man vil det.
Det er faktisk gunstig å prøve så fort som mulig (etter blødningene slutter), fordi økt hCG i kroppen er bra for et nytt svangerskap.

Jeg vil tro det er best om du bare slutter å teste på en goood stund, typ noen måneder, og heller venter på mensen, for man blir fort tullerusk av all testingen og tydingen.

Masse lykke til! <3

Takk [emoji173]️
Ja tror jeg gir opp testingen nå og ser hva blodprøvene sier. Vanskelig for en kontrollfreak men [emoji14][emoji85]
 
Mener de sa 4-5 uker til meg, men jeg må innrømme at jeg var rimelig satt ut når all infoen ble sagt. Ei venninne av meg som opplevde MA for noen år siden anbefalte meg om å kontakte legen og få målt HCG siden testen var såpass positiv-får nok ringe lege på mandag. Håper ikke det er rester igjen:nailbiting::(

Gjør det! Lykke til [emoji173]️
 
Hei!
For 11 uker sen hadde jeg et MA var da i uke 9 men det hade sluttet å utvikle seg i v 6-7.

Etter det hadde jeg etter min mening en normal mens den 11 april og har nå gått å ventet på å få en ny mens. Gjorde et test på onsdag (da var jeg på dag 37 i sykelen,som er veldig uregelmessig) og fikk et svagt svagt pluss...
spørsmålet mitt er; kan HCG henge igjen i kroppen 11 uker etter MA? Jeg aborterte på sykehus og de sjekket meg 3 ggr for å se at Inget var igjen.. så hsr jo også svårt å tro at de gått glipp av noe... har også svår å tro at jeg er gravid igjen... testet var så veldig svakt...

IMG_6133.JPG
Tatt på onsdag



IMG_6154.JPG

Tatt på fredag
 
Hadde nok bedt om blodprøver hadde jeg vært deg. Ser ut som hcg-et stiger, så håper på ny graviditet [emoji3][emoji1360]
 
Back
Topp