Hard mage utvendig

200sxjenta

Første møte med forumet
Hei.

Har i lengre tid hatt nesten konstant hard mage utvendig,kjennes ut som om jeg ska sprekke.
Har kjent mye liv,men den siste uken syns jeg det har blitt mindre.
Fikk også i dag fryktelig stikking øverst i magen.

Noen som har vært borti dette eller veit hva det kan være??

Er gravid i uke 31+5.

Mvh Lene!
 
Hvis magen ennå er "hard", og det ikke er bare fordi babyen tar opp all plassen, syns
jeg at du skal kontakte legen. Min jordmor sier at hard mage kan være tegn på blødninger, men nå skal ikke jeg skremme deg unødig. Og det er jo bedre å sjekke en gang for mye, enn en gang for lite, sant! Det er sikkert ikke noe galt, kanskje det bare er kynnere.
Men som sagt, jeg ville kontaktet legen for en sjekk uansett.. Lykketil =)
 
er 34+ 5 her og her er magen super hard nesten hele tiden, men kjenner fortsatt like mye liv som før så har ikke bekymret meg for det men bare tenkt at han ligger i en "trang vinkel".

Hos meg vil jeg sammenligne harheten i magen med sånn hardt som det blir når du kan kjenne akkurat hvor han ligger, bare at hele magen blir slik.

Skal inn til kontroll rett over nyåret, så skal huske å spørre legen om det ;-)

Om du blir engstelig så ring til JM eller lege, jeg har fått beskjed om å lytte til kroppen min og ringe så snart jeg føler at noe ikke er som det skal ;-)
 
Min mage er hard så godt som hele tiden, men det skyldes kynnere. Dem har jeg hatt omtrent konstant siden nov/des. Bare jordmor legger en finger på magen får jeg en kynner. Nå er jeg i uke 36. Jeg har også en ganske "full mage" hvor magen er liten men den består av mye fostervann og baby som ligger med hodet ned og ryggen ut. I tillegg er morkaken foranliggende, vet ikke om det "hjelper" på hardheten? Så selv uten kynnere føles magen litt hard. Særlig på siden hvor babyen ligger (stort sett lener den seg litt mer mot høyre) Etter at babyen flyttet ned i bekkenet og hodet låste seg (2-4 uker siden), syntes jeg at jeg ikke har kjent bevegelse like ofte som før siden babyen ligger med ryggen ut og har ikke plass til så mye mer enn å bevege seg fra side til side. Men i ny og ne strekker den litt på en fot. Men jeg kjenner ingen søte, små hurtige spark eller bokseslag slik som jeg gjorde for to mndr siden. Nå er det mer sjeldent, men når den først beveger seg er det umulig å ikke merke dem. (Stort sett AUCH!) Men ring jordmor og hør. Evt. legevakt og forklar symptomene og hør om det er noe unormalt som tilsier at du bør komme innom. Skulle smertene under brystet bli verre eller du ikke har merket noe bevegelse må du jo i hvert fall kontakte legevakten. Men dytt på magen og se om du får respons, og/eller drikk et stort glass kald brus og legg deg ned.
 
Back
Topp