Har mini festet seg?

Tror nok ikke det er festet ennå, men jm sa igår at "han ligger godt nedi der", så det kanskje ikke så langt unna? Er 33+5
 
Var til jm idag og babyen ligger godt nedi bekkenet - festet, 34+6 [emoji106]
 
Nå tror jeg lillebroster ligger godt nede, og jeg tror h*n har snudd ryggen mot høyre side, for nå er det plutselig blitt veldig hardt der og jeg gikk fra å kunne knyte skoene selv til å virkelig slite ;) er 34+3 i dag.
 
H*n har festa seg ja :) ligger godt nede i bekkenet og. Det merkes:hilarious:
 
Aner ikke, og jm sjekka heller ikke igår siden det likevel blir ks:p Men baby ligger med hodet ned i hvertfall, det har baby gjort i noen uker:)
 
Har festet seg her også. Dette er nummer tre, så godt fornøyd med at h*n ligger bra til [emoji4][emoji106]
 
Hadde ikke festet seg på sist kontroll. Ikke så ofte at tredjemann fester seg før fødsel, men jeg håper at hun gjør det - for bekkenet ble litt bedre etter festing sist :)
 
Var på kontroll i går, 36+0, og lege sjekket ikke leie eller om hodet var festet. Tenkte ikke så mye over det ettersom hun på anbefaling fra jordmor sendte henvisning til KK for vekstestimering. Hvor de nok også kunne finne ut om hodet er festet eller ikke. Men allerede i dag kom avslaget på henvisningen. Litt bekymret, ettersom jordmor har sagt at det er viktig å vite om hodet er festet hvis vannet går. Lege og alle jordmødre i kommunen er på ferie frem til august. Kommer til å bli nervevrak disse neste ukene. Hysterisk førstegangs gravid :)
 
Spør her også:p

Er det normalt at det gjør vondt når det sjekkes om hodet er festet seg? Idag gjorde det ganske vond og er det fortsatt nå litt etterpå, men skikkelig bekkenløsning hjelper jo ikke på da så klart.. Men kan det ikke være skadelig for det lille babyhodet å bli trykket sånn på?? :wideyed:
 
Tror noe er på gang nå, igår kjente jeg mye på nedpress, og magen sank noe ned. Fikk også en ganske ubehagelig kynner på en liten gåtur (en kort vaggetur med bekken ute av vater betyr det.. ;-) ). Men føler litt at babyen bare gravde seg litt nedover, men kanskje trakk seg bittelitt opp igjen eller noe sånt, for bekkenet ble i alle fall ikke mer stabilt av det! Mer som at noen tok et bor for så å trekke det ut igjen, og gjorde alt vondere nedi der... Men er nok noe festing på gang snart da tror jeg, for magen kom ikke like høyt opp igjen i alle fall.
Så gøy å høre hvordan er formen nå?
 
Var på kontroll i går, 36+0, og lege sjekket ikke leie eller om hodet var festet. Tenkte ikke så mye over det ettersom hun på anbefaling fra jordmor sendte henvisning til KK for vekstestimering. Hvor de nok også kunne finne ut om hodet er festet eller ikke. Men allerede i dag kom avslaget på henvisningen. Litt bekymret, ettersom jordmor har sagt at det er viktig å vite om hodet er festet hvis vannet går. Lege og alle jordmødre i kommunen er på ferie frem til august. Kommer til å bli nervevrak disse neste ukene. Hysterisk førstegangs gravid :)
Jm kan sjekke dette. I følge legen på min vekstkontroll i dag, så sjekker de ikke dette der, for det er vanskelig, om enn ikke umulig å se på ul. Jm kjenner ved å grave hendene ned i bekkenet.
 
Jeg var på kontroll idag 36+5, jordmor sa at han hadde festa seg. Hun kunne kjenne litt bevegelse, men putta han i kategorien festa seg [emoji6] så da håper jeg han ligger med ansiktet riktig vei denne gang [emoji6] så kan ham bli der inne en uke til, så kan han komme [emoji6][emoji4]
 
Så gøy å høre hvordan er formen nå?
Det skjedde ikke noe mer etterpå, så det var nok som jeg trodde,- den bare gravde litt ned uten å bli der på en måte.. ;-) Tror ikke den er festet enda! Jeg regner jo med overtid uansett nesten, så den har god tid hehe... Men forventer mer og mer kynnere og nedpress da, og jeg har kjent litt på det den siste uken også. 36+1 idag :)
 
Fikk svar i dag, han har snudd seg riktig vei, men ikke sunket ned i bekkenet.
Stikkingene er nok modning :happy:
Er visst også veeldig sjelden at nummer to fester seg?!
Lærer stadig noe nytt :happy:
 
Back
Topp