Har hodet festet seg?

IngeridElisabeth

Elsker forumet
Julikulene 2020
Hvilket leie har babyen din foreløpig? Hvor langt er du på vei? Har eventuelt hodet festet seg? Førstegangs eller flergangs? :)
 
Er 33+6 idag...seteleie her.
 
Uke 36. Hodet har liggi ned siden uke 24... skal føde hjemme så må forbli sånn. Tredje barnet
 
Aner ikke! Jeg skal jo også føde hjemme, så er veldig spent. Legen syntes ikke det var vits å sjekke da jeg er andregangs og barnet da ofte ikke fester seg før sent. Får sjekket det på neste kontroll i uke 36 :)
 
33+2 og han har ligget med hodet ned en god stund nå. Er førstegangs og usikker på om han har festet seg eller ikke. Kjenner man det?
 
Ligget med hodet ned mest siden uke 20(men snudd seg innimellom og landet alltid med hodet ned), men nå for ca en uke siden så la han hodet helt ned i bekkenet(så langt ned han kommer fikk jeg beskjed om). Er uke 33+3 i dag. Førstegangs.
 
Hodeleie og har ligget sånn en stund [emoji4] 33+3 og andregangs, ikke festa enda i hvert fall [emoji4]
 
Dette er nummer tre og ligger i seteleie...
Fødte min første i sete og ønsker virkelig ikke det igjen:banghead:
Er 35+4.
 
Gutten ligger med hodet ned, og har gjort det siden første gang jm sjekket (uke 28) :) jeg er 36+4 i dag, og på kontroll for et par dager siden sa jm at hodet var svakt festet. Hun kunne så vidt bevege litt på det, men det var visst ikke mye. Er førstegangs :)
 
Dere som har fått festet hodet; merket dere at det skjedde, og evt hvordan?
 
Vet ikke ennå. Blir vel å sjekke det på neste kontroll i uke 38 tenker jeg, selv om jeg synes det er litt sent. Er litt spent på hvordan han ligger. På kontrollen i forrige uke var jeg syk og omtåket og glemte å spørre, og jordmor nevnte ikke noe om det. På helsekortet står det er merkelig krusedull jeg ikke klarer å tolke [emoji28]
 
Her har hun turnet mye rundt og ligget mye i tverrleie. Jordmor var usikker ved forrige kontroll, så får se ved neste kontroll som blir i uke 36 (34+0 i dag). Har mer følelse av sete- enn hodeleie her, dessverre.
 
Her ligger jentungen i hodeleie :) men vet ikke om hodet er festet eller ikke. Som noen andre spør: kan man kjenne det?
Er førstegangsgravid og i uke 34+5. Får vel sjekket det på 36-ukers kontrollen tipper jeg + ultralyden jeg skal på.
 
Andregangs. Hodet var festet på kontroll igår 35+3. Lillebror ligger langt nede i bekkenet. Trodde ikke hodet skulle feste seg da jeg er andregangs.
 
Tror hodet ligger godt i bekkenet. Legen skal sjekke i uke 36. Tviler på at han/hun har festet seg. Første festet seg i uke 32 tror jeg det var, men andremann festet seg aldri.
 
Ligger med hodet ned men tror ikke det er festet. Uke 34+6[emoji4] e fjerdegangs og hodet har aldri festa seg med noen av mine[emoji6]
 
Dere som har fått festet hodet; merket dere at det skjedde, og evt hvordan?

Her ligger jentungen i hodeleie :) men vet ikke om hodet er festet eller ikke. Som noen andre spør: kan man kjenne det?
Er førstegangsgravid og i uke 34+5. Får vel sjekket det på 36-ukers kontrollen tipper jeg + ultralyden jeg skal på.

Nå har ikke min festet seg 100% da, men jeg har ikke merket noe som helst til det.. :) jm sa han lå med hodet langt nede i bekkenet, og at det nesten var helt festet.. leste at noen kjenner det som litt stikkende følelse, så det er sikkert individuelt :)
 
Her ligger babyen med hodet ned, men det har ikke festet seg. Er i uke 34+5 og 3. gangsgravid.
 
Hun her turner veldig rundt av og til, så kan ikke skjønne at hun ligger på noen spesiell måte :p På ultralyd i uke 29+0 lå hun i seteleie ihvertfall. 32+3 idag.
 
Back
Topp