Har fått to pakker levert i posten, merket med innhold e-sigaretter, adressert til en på 13 år.

Kenguru

Blir kjent med forumet
Hei,
hentet posten i dag og fant to pakker adressert til min bonussønn på tretten år, merket med e-sigaretter som innhold. Dette bekymrer jo oss, han kom hjem nå når pappan er borte, jeg spurte han om disse pakkene og han virket oppriktig overrasket og sa at han ikke hadde bestilt noe slikt. Ut fra reaksjonen hans så tror jeg han, han pleier å bli sinna hvis han blir tatt i løgn, men jeg kan jo ikke si sikkert. Hvordan ville dette kommet i posten uten? Merket merchandise mail plus som avsender. Ikke åpnet pakkene enda. Han har heller ikke tilgang på kort, slik at han kan bestille varer som koster noe på nett. Noen som har tips til hvordan jeg og foreldrene hans skal finne ut av dette/takle dette? Må si at han har ADHD, er en snill gutt, men er veldig opptatt av ting han ikke får lov til og lyver og lurer litt med andre småting (men da blir han som sagt sinna, hvis han blir oppdaget).
 
Hei,
hentet posten i dag og fant to pakker adressert til min bonussønn på tretten år, merket med e-sigaretter som innhold. Dette bekymrer jo oss, han kom hjem nå når pappan er borte, jeg spurte han om disse pakkene og han virket oppriktig overrasket og sa at han ikke hadde bestilt noe slikt. Ut fra reaksjonen hans så tror jeg han, han pleier å bli sinna hvis han blir tatt i løgn, men jeg kan jo ikke si sikkert. Hvordan ville dette kommet i posten uten? Merket merchandise mail plus som avsender. Ikke åpnet pakkene enda. Han har heller ikke tilgang på kort, slik at han kan bestille varer som koster noe på nett. Noen som har tips til hvordan jeg og foreldrene hans skal finne ut av dette/takle dette? Må si at han har ADHD, er en snill gutt, men er veldig opptatt av ting han ikke får lov til og lyver og lurer litt med andre småting (men da blir han som sagt sinna, hvis han blir oppdaget).

Hei!

Man trenger ikke bankkort for å bestille ting på nettet, det holder med en bankkonto, men hvis han ikke har det er det jo verre, med mindre han har brukt deres opplysninger for å bestille, eller har fått med en giro som han hadde tenkt å betale med kontanter på posten/i banken.

Jeg ville latt faren hans ta en alvorlig, men rolig prat med ham om dette, og finne ut om han har bestilt dette til seg selv, eller om han f.eks. har blitt truet/bestukket til å gjøre det av noen andre.
Kanskje er det nok å forklare at dere har funnet telefonnummeret til avsender, og har tenkt å ringe dem/sende mail om at de selger slikt til mindreårige. Da kan sannheten komme frem rimelig fort. :)

(AD/HD har jo ingenting med saken å gjøre, forøvrig.)

Vet dere hvorfor han lyver og lurer? Det er jo normalt å teste grenser, men lyving og luring har som regel en underliggende årsak.
 
Vet du det finnes firma som sender ut uten at det er bestilt, mannen her fikk også . Han lot bare være å hente den ut
 
Trenger ikke være det det står heller.
En gang hadde jeg kjøpt.. Jeg husker ikke hva det var egentlig, men det stod "sex toys" utenpå pakken. Det var IKKE det som var inni, i det hele tatt!
Ville åpnet først, før jeg tok videre tak i det.. Og om det viste seg å være e-sigg, så måtte vi jo forsøkt å komme til bunns i dette. Rolig og fattet dog.

Forøvrig er det over 1 mnd siden, så dere har forhåpentligvis ordnet opp nå, men.. Følte for å komme med det innspillet.
 
Back
Topp