Har du vært fristet til å nyte alkohol i svangerskapet?

Btw - de har en veeeldig god alkoholfri drikke på polet. Ringi gårdspresset eple [emoji7]
Er som en veeeldig frisk eplejuice, og passer nok godt som erstatning for hvitvin på sommeren!

De er gode (er flere typer, jeg liker best James Grieve, men både Gravenstein og Summerred er gode), men jeg synes det er mer mettende å drikke eplejuice enn vin, så jeg klarer ikke å drikke mer enn et glass :)

Det er og en 100% blåbær som skal kunne fungere godt til kjøtt ol, eneste alkoholfrie hos Polet som er betegnet som "tørr". Har ikke prøvd den selv dog.

Alkoholfri hvitvin finnes det en og annen som er drikkende, men har de en tendens til å bli litt for søte. Kjøpte en flaske med alkoholfri sprudlevann til nyttårsaften som var betegnet med "litt sødme", den var altfor søt for meg (Richard Juhlin Blanc de blancs).
 
De er gode (er flere typer, jeg liker best James Grieve, men både Gravenstein og Summerred er gode), men jeg synes det er mer mettende å drikke eplejuice enn vin, så jeg klarer ikke å drikke mer enn et glass :)

Det er og en 100% blåbær som skal kunne fungere godt til kjøtt ol, eneste alkoholfrie hos Polet som er betegnet som "tørr". Har ikke prøvd den selv dog.

Alkoholfri hvitvin finnes det en og annen som er drikkende, men har de en tendens til å bli litt for søte. Kjøpte en flaske med alkoholfri sprudlevann til nyttårsaften som var betegnet med "litt sødme", den var altfor søt for meg (Richard Juhlin Blanc de blancs).
Jeg peiser på med halve flaska på en gang [emoji23] synes den var såå god. Lurer på om det ville blitt like bra å lage eplejuice selv med grønne epler [emoji14]
 
Btw - de har en veeeldig god alkoholfri drikke på polet. Ringi gårdspresset eple [emoji7]
Er som en veeeldig frisk eplejuice, og passer nok godt som erstatning for hvitvin på sommeren!
Kjekt å vite til sommeren, og til ammetida :)
Liker også en ferskpresset eplejuice fra Egge gård de selger på Coop extra blant annet, selges i glassflaske og her står den ved frukten! Koster rundt 50kr! Så god :D
 
Nei, drikker aldri ellers, så får ikke ekstra lyst når jeg er gravid [emoji4]
 
Nei, har ikke rørt alkohol på.. Skal vi se.. på 5 år har jeg prøvd en gang å drikke (under min søsters utrikningslag..) det ga IKKE mersmak! syns både smak og lukt av alkohol er fæl:confused:
 
Nei, har ikke rørt alkohol på.. Skal vi se.. på 5 år har jeg prøvd en gang å drikke (under min søsters utrikningslag..) det ga IKKE mersmak! syns både smak og lukt av alkohol er fæl:confused:
Og ikke minst ettersmaken [emoji28] hodepine osv.
Bedre med brus [emoji14]
 
Er vanligvis ute på byen ihvertfall en gang i mnd, og alle som kjenner meg vet at jeg er glad i øl til kampen og vin til maten osv. Ikke nødvendig å drikke seg full i det hele tatt, men i min vennekrets og familie er det helt vanlig å ha et glass her og der. Så savner et vinglass til kos på kvelden eller til maten. Men har absolutt ikke lyst å drikke noe med alkohol når jeg er gravid/ammer. Det finnes så mye gode alkoholfrie alternativer (NannyState fra BrewDog for eksempel) og eplejuice eller faktisk også en og annen hvitvin syns jeg, som er alkoholfrie, at det er jo ikke vits med noe annet.
 
Nå i det nydelige vårværet her kjenner jeg på lysten på en utepils eller tre med gode venninner:hungry: går selvfølgelig for det alkoholfrie alternativet nå, men er liksom ikke helt det samme synes jeg:meh:
 
Kan kjenne at det hadde vært godt med et glass vin på kvelden i blant. Men har aldri likt følelsen av å være påvirket av alkohol, så jeg klarer meg helt fint. Alkoholfritt i ny og ne gjør akkurat samme nytten :)

Signerer denne [emoji5]
 
Back
Topp