Har du vært fristet til å nyte alkohol i svangerskapet?

M

Moderator Amalie

Guest
Det har lenge vært kjent at alkohol er giftig for fosteret, men ikke alle gravide har vært klar over det. Hvis mor drikker alkohol i svangerskapet, kan barnet kan bli født med skader. Selv små mengder alkohol kan forstyrre den normale utviklingen.

Her kan du lese mer om alkohol og svangerskap - http://www.babyverden.no/Gravid/Helse/Er-det-farlig/Alkohol-og-svangerskap/

Har du vært fristet til å nyte alkohol i svangerskapet?




alkohol.jpg
 
I starten glemte jeg at jeg var gravid, og skulle til å drikke en Smirnoff ice som sto der så fint. Men så kom jeg på det, så det gikk bra. Det var ikke noen nedtur å ikke kunne drikke, spesielt siden jeg vanligvis knapt drikker i det hele tatt.
Etter at jeg ble vant til å være gravid så har ikke tanken på alkohol slått meg.
 
Har ikke vært fristet et sekund engang, jeg drikker så sjelden når jeg ikke er gravid, at det er overhode ikke vanskelig å avstå under svangerskap og amming :)
 
Har ikke savnet det nei [emoji4]
 
Det har vært dager hvor det har sett godt ut når jeg har vært sammen med venninner og de drikker vin osv, men kunne aldri falt meg inn å drukket noe som helst alkoholholdig som gravid :) Klarer helt fint å avstå fra det den korte tiden det er snakk om :)
 
Det hadde vært utrolig godt med et glass vin eller en øl nå og da, men vil ikke si at jeg har vært fristet. Klaree veldig godt å stå over:)
 
Nei, ikke i det hele. Liker ikke smaken av alkohol heller da, så er kanskje ut 2-3 ganger i året.
Men røyk var verre med i starten. Det tok en uke før jeg klarte slutte helt.
 
Jeg var vel på to- tre fester før jeg i det hele tatt visste jeg var gravid. Og drakk meg god og full alle gangene. Siste gangen var vel to dager før jeg fant ut av det. Skal være sagt at vi hverken prøvde eller trodde det var muligheter for at jeg var gravid siden jeg hadde spiral[emoji85] både røyk og alkohol ble droppet umiddelbart og bebis ser ut til å ha det bra selvom. Alkoholen var null problem å legge på hylla. Har hatt lyst på røyk opptil flere ganger men aldri vært i nærheten av å ta et trekk. Hjalp veldig at kvalmen tok litt overhånd [emoji1]
 
Har kjent små stikk av savn en sjelden gang etter iskald hvitvin men det er selvfølgelig helt uaktuelt og kunne ikke falt meg inn å gjøre det!
 
Jeg var vel på to- tre fester før jeg i det hele tatt visste jeg var gravid. Og drakk meg god og full alle gangene. Siste gangen var vel to dager før jeg fant ut av det. Skal være sagt at vi hverken prøvde eller trodde det var muligheter for at jeg var gravid siden jeg hadde spiral[emoji85] både røyk og alkohol ble droppet umiddelbart og bebis ser ut til å ha det bra selvom. Alkoholen var null problem å legge på hylla. Har hatt lyst på røyk opptil flere ganger men aldri vært i nærheten av å ta et trekk. Hjalp veldig at kvalmen tok litt overhånd [emoji1]

Så bra at du greide å stumpe røyken!!! Tror nok mange har drukket seg fulle som deg og funnet det ut etterpå. Sluttet å snuse da jeg ble gravid med førstemann, men fant ikke ut før en del uker at jeg var gravid da
 
Har ikke savnet alkohol nei[emoji4] Verre med pålegg man ikke får spise[emoji23] [emoji173]salami/spekemat[emoji173]
 
Det har fristet med alkohol når jeg har vært i utlandet og når jeg har vært på fest der andre drikker. Men jeg klarer nå godt å holde meg unna! Skulle nå bare mangle mener jeg med tanke på hvor farlig alkohol er for den lille babyen![emoji15]. Holder meg til å lukte på øla til andre som drikker[emoji1360] Savner aller mest å kunne ta ei god og kald øl i helga. Det er ingen problem å holde seg unna, men kjenner et stikk av misunnelse når venner eller samboer tar seg et glass[emoji28]
 
nei savner det ikke å kommer ikke til å savne det. drikker veldig sjelden. hvis eg skal ta meg en øl på kvelden ender det bare opp med noen få slurker av den ( før eg ble gravid)
 
Det har fristet med alkohol når jeg har vært i utlandet og når jeg har vært på fest der andre drikker. Men jeg klarer nå godt å holde meg unna! Skulle nå bare mangle mener jeg med tanke på hvor farlig alkohol er for den lille babyen![emoji15]. Holder meg til å lukte på øla til andre som drikker[emoji1360] Savner aller mest å kunne ta ei god og kald øl i helga. Det er ingen problem å holde seg unna, men kjenner et stikk av misunnelse når venner eller samboer tar seg et glass[emoji28]

"Sniker"Alkoholfri er veldig godt! Jeg elsker øl, ikke pga alkoholen. Så drikker kun det :)
 
Så bra at du greide å stumpe røyken!!! Tror nok mange har drukket seg fulle som deg og funnet det ut etterpå. Sluttet å snuse da jeg ble gravid med førstemann, men fant ikke ut før en del uker at jeg var gravid da

Røyka heldigvis ikke så mye! En eller to om dagen[emoji4] fant ut at jeg var gravid 7 uker på vei. Men som gynekologen sa, de første ukene så går det enten bra med ei fyllekule, ellers så går det ikke. Det roet meg i grunn ganske godt!
 
Er ikke til vanlig fristet nei, men når familien var på besøk en helg hos mine foreldre så fant de frem glassøl etter at barna hadde lagt seg.. Da ble jeg virkelig fristet, elsker øl!! Men det gikk bra, jeg overlevde uten selv om det føltes fælt å sitte å se på [emoji38]
 
Savner å kunne ta en øl eller et glass vin innimellom, men har ikke vært fristet til å gjøre det i svangerskapet :) Men gleder meg til spekemat og øl når mini har kommet :)
 
Back
Topp