Har du tatt HPV-vaksinen?

Blæ blir sånn i tvil... Ser jeg kan jo ha nytte av den men sjansen for å få bruk for den er vel relativt liten. Men er jo greit å være på den sikre siden da. Men føler meg så hysterisk når jeg er hos legen og spør etter sånn Føler jeg er den eneste liksom
 
Ja, for 8-9 år siden. Pappa betalte (livmorhalskreft i familien). Vet ikke om jeg var/er smittet før vaksinen, men hadde kun hatt sex 1 gang.
 
Blæ blir sånn i tvil... Ser jeg kan jo ha nytte av den men sjansen for å få bruk for den er vel relativt liten. Men er jo greit å være på den sikre siden da. Men føler meg så hysterisk når jeg er hos legen og spør etter sånn Føler jeg er den eneste liksom

Du er IKKE hysterisk, det er SÅ viktig å påvirke det man kan påvirke. Det er fryktelig, og altfor mange som dør av dette hvert år i Norge (og i verden). What if......
 
Får den gratis, tok 1.dose før jeg ble gravid, 2.dose samtidig som lille fikk rotarix-vaksine. Skal ta 3.dose i februar. Har ikke hatt påvist hpv-virus, samme (eneste) partner de siste årene - og forhåpentligvis resten av livet, men man vet jo aldri hva som skjer, pluss hvis det kan hjelpe mot en eventuell livmorhalskreft.. valget var lett for meg.

Om jeg ikke hadde fått den gratis.. Hadde nok vurdert/diskutert det med mann og evt helsesøster/fastlege før jeg hadde betalt for den iallefall.
 
Du er IKKE hysterisk, det er SÅ viktig å påvirke det man kan påvirke. Det er fryktelig, og altfor mange som dør av dette hvert år i Norge (og i verden). What if......
Ja hadde jo vært forferdelig bittert om det skulle vise seg at jeg burde tatt den og jeg ikke gjorde det... Men samtidig kam man jo ikke gardere seg mot alt her i livet heller. Men heller mot å ta altså.
 
Har råd til og ta den så da gidder jeg ikke tenke så mye på det. Tenker det er lurt. Ca 3800 ,- Har en dose igjen .
 
Har tenkt på det, muligens jeg tar etter dette svangerskapet ..
 
Ikke tatt, måtte ha betalt selv om jeg skulle tatt den pga alder. Tviler på jeg kommer til å ta den, har vært sammen med samme mann siden jeg var 16 (og nærmer meg 32 nå), og vi er begge hverandres første - og blir forhåpentligvis hverandres siste. Hadde jeg fått den gratis hadde jeg vel vurdert det, men pr nå anser jeg ikke risikoen som så stor at jeg tar den.
 
Back
Topp