Har du tatt HPV-vaksinen?

Mrs Wifey

Gift med forumet
Januarhula 2014
Marsboerne 20 18
Fikk du den gratis eller betalte du? Hva betalte du i såfall?

Hadde du allerede blitt smittet med HPV som du vet før du tok vaksinen?

Er du villig til å ta den selv om du må betale for den selv?
 
Jeg er for gammel til å få den, men forsøker å bi klok på om det er et poeng for en gift 38 årig trebarnsmor som har hatt samme partner de siste 15-16 årene og minimalt med historikk på oss begge før den tid å ta den.
 
Jeg fikk den gratis. Har ikke fått påvist HPV-virus tidligere. Om jeg måtte betalt så tror jeg faktisk ikke jeg hadde tatt den. Usikker, har ikke tenkt på det :p
 
Jeg er for gammel til å få den, men forsøker å bi klok på om det er et poeng for en gift 38 årig trebarnsmor som har hatt samme partner de siste 15-16 årene og minimalt med historikk på oss begge før den tid å ta den.
Samme partner i 9 år her før prøven ble positiv. Aner ikke om jeg kan få den og betale. Veit jeg er for gammel til å få den gratis
 
Samme partner i 9 år her før prøven ble positiv. Aner ikke om jeg kan få den og betale. Veit jeg er for gammel til å få den gratis

Men smitten har du vel som jeg muligens har forstått det hatt en stund før celleprøven ble positiv, så jeg vet lisko mikke om deter noe oeng med vaksine, men heller fløge opp celleprøvene, men jeg vet fagmiljøene dels i alle fall mener det kan være verd det så jeg prøer å huske å lese meg opp på det og se hva det lander på

Men, i all hovedsak tenker jeg at celleprøver egentlig er det viktigste. Og dem tar jeg regelmessig
 
Får den ikke gratis, har vurdert å betale men regner med jeg ikke skal bytte sexpartner så da blir den vel litt mindre nyttig. Hadde tatt om det var gratis:p
 
Vurderer å ta den, da den skal være effektiv for kvinner opp til 45 år. Så da har jeg jo 12-13 år med beskyttelse.
Venter dog til etter fødsel og neste celleprøve, sånn for å være sikker på at jeg ikke har viruset når vaksinen skal settes.
 
Er 31år, har hatt celleforandringer og fjernet deler av livmorhalsen pga HPV som var utviklet seg såpass at legene mente jeg måtte ha fått det når jeg var 15 år (tok celleprøve når jeg var 24, som var altfor sent).

Har tatt vaksinen og betalt for den selv. Selv om det er en dyr vaksine, syns jeg det er verdt det. Og selv om man har fast partner vet man aldri hva som skjer i fremtiden.
 
Ja, jeg har tatt den. Og betalt for den selv, rundt 3500-4000,-

For meg er det helt klart verdt at den kan være med på å faktisk redde livet mitt, om man skal sette det på spissen. Mannen og jeg har vært sammen i over 12 år, men jeg var aldri i tvil om å ta vaksinen allikevel, når jeg fikk muligheten. En smitte kan sitte i kroppen i mange, mange år før den utvikler seg til evt. kreft.

Jeg ser på denne vaksinen som en del av en forsikring, om fremtiden min.
 
Har tatt den, fikk den gratis. Tok også celleprøve før «anbefalte» 25 år :) Syns det er viktig å følge opp å forsøke å unngå det som unngås kan av sykdommer :) Så senest i går på nyhetene om en ung jente som hadde fått påvist livmorhalskreft. Hun anbefalte alle å ta den, da eventuelle bivirkninger som litt vondt i armen og feber (som man kan få av alle vaksiner) ikke kunne sammenlignes med det hun gikk igjennom nå. Det var heller ikke sikkert hun kunne få barn etter sykdommen :(
 
Nope, hadde ikke tatt den om den var gratis heller, har en stygg uvane med å bli varig ufør etter vaksiner i familien[emoji51]
 
Er 31år, har hatt celleforandringer og fjernet deler av livmorhalsen pga HPV som var utviklet seg såpass at legene mente jeg måtte ha fått det når jeg var 15 år (tok celleprøve når jeg var 24, som var altfor sent).

Har tatt vaksinen og betalt for den selv. Selv om det er en dyr vaksine, syns jeg det er verdt det. Og selv om man har fast partner vet man aldri hva som skjer i fremtiden.
Ja, jeg har tatt den. Og betalt for den selv, rundt 3500-4000,-

For meg er det helt klart verdt at den kan være med på å faktisk redde livet mitt, om man skal sette det på spissen. Mannen og jeg har vært sammen i over 12 år, men jeg var aldri i tvil om å ta vaksinen allikevel, når jeg fikk muligheten. En smitte kan sitte i kroppen i mange, mange år før den utvikler seg til evt. kreft.

Jeg ser på denne vaksinen som en del av en forsikring, om fremtiden min.
Tok den også selv om jeg har hatt fast partner i mange år :) Som nevnt over her vet man jo aldri hva som skjer i fremtiden, og for alt man vet kan man jo allerede være smittet.. :shy:
 
Jeg er akkurat for gammel.
Driver og vurderer om det er vits for meg og ta den når graviditeten er ferdig. Jeg er straks 3-barnsmor og har ikke noen planer om flere sexpartnere i løpet av livet
 
Nei, men det er kun fordi jeg er gravid. Jeg skal ta den så fort jeg kan etter svangerskapet. Jeg får den gratis men tror jeg hadde kostet den på meg uansett.
 
Har tatt første dosen, måtte utsette siden jeg var gravid.

Får gratis, hadde nok ikke tatt nå om jeg måtte betale. Koster 3-4000 sa helsesekretær til meg.
 
Back
Topp