Har du spist noe babyen har reagert på?

M

Moderator Camilla

Guest
Hvordan reagerte babyen din, med uro, luft eller annen reaksjon?

Les artikkelen til ammehjelper Ingebjørg Finnesand om kosthold og magevondt HER :happy:
 
Nei, jeg kunne spise alt, og de tingene det er bevist at babyen muligens reagerer på, holdt jeg meg unna uansett, fordi jeg var så kvalm av dem i svangerskapet og fikk mer sure oppstøt. Det tok en god stund etterpå før jeg orket kaffe og annen koffeinholdig drikke igjen. :p
Typisk, jeg som elsker is-kaffe, og gjerne kan drikke mange kopper om dagen, men det var jo lettere å holde seg unna da jeg prosjektilspydde bare av lukten. :p
 
Nei, jeg kunne spise alt, og de tingene det er bevist at babyen muligens reagerer på, holdt jeg meg unna uansett, fordi jeg var så kvalm av dem i svangerskapet og fikk mer sure oppstøt. Det tok en god stund etterpå før jeg orket kaffe og annen koffeinholdig drikke igjen. :p
Typisk, jeg som elsker is-kaffe, og gjerne kan drikke mange kopper om dagen, men det var jo lettere å holde seg unna da jeg prosjektilspydde bare av lukten. :p

Haha uff! Jeg ble også kvalm av kaffelukt.
Vi har en espressomaskin som jeg holdt på å kaste ut av vinduet her ved flere anledninger. Jeg tåler fortsatt ikke lukten av den[emoji23][emoji106]
 
Haha uff! Jeg ble også kvalm av kaffelukt.
Vi har en espressomaskin som jeg holdt på å kaste ut av vinduet her ved flere anledninger. Jeg tåler fortsatt ikke lukten av den[emoji23][emoji106]

Utrolig kjipt å ikke orke det, for selv om jeg ikke hadde drukket på langt nær så mye som ellers, hadde det jo vært veldig greit å kunne unne seg en kopp her og der. :p
Mannen min elsker kaffe, og maler selv og lager utrolig god kaffe. Så fort jeg hørte den kverna var kvalmen i gang, og det var det eneste(!) jeg reagerte på i svangerskapet. :p
 
Aldri hatt noen reaksjon her, knapt hatt magevondt eller luft som nyfødt heller. Spiste og drakk alt utenom det som advares om på matportalen, men det er jo pga tungmetaller.
 
Kålrot går bare ikke her. Ikke når hu var nyfødt. Og heller ikke nå når hun er 4 mnder. Da blir det magevondt ganske fort.
 
Ikke hatt reaksjon på noe, verken hos storebror da jeg ammet han eller med lillebror nå.
 
Tror hun får magevondt av sjokolade :(
 
Min reagerte på melkeprotein. Ble melkefritt i 6 mnd eller noe.
 
Er litt usikker på hvor mye lillemann egentlig reagerer på ting jeg spiser, men synes han blir urolig og får slimete avføring hvis jeg spiser rå løk og sjokolade. Så jeg prøver å holde meg unna. I tillegg er jeg forsiktig med å drikke mye melk, spise paprika, kål og jordbær
 
Aldri skjedd. Jeg har spist mengder med alt det «alle» har mast om at jeg ikke kan spise. Tror mange leter lett etter en forklaring på litt uro hos den lille. Jeg har senket skuldrene, slappet av med baby. Jeg har merket at det som påvirker mest i forhold til uro hos baby har vært stressa foreldre, for lite søvn/overtrøtt baby og overstimulert baby. Så lenge alle er rolige rundt og babyen har fått den roen og hvilen den trenger, så har det vært en fornøyd baby.
 
Back
Topp